پیام ویژه

آخرين مطالب

سرمقاله همشهری/ مرداب اسرائیل يادداشت

سرمقاله همشهری/ مرداب اسرائیل
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - همشهری / « مرداب اسرائیل » عنوان یادداشت روزنامه همشهری نوشته امین توکلی‌زاده است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
دستگاه محاسباتی دشمن به‌هم ریخته است. جنگ مستقیم با ایران نتایج نابودکننده‌ای برای رژیم جعلی اسرائیل در بر دارد. رژیم صهیونیستی با حمله ناجوانمردانه به خانه سفیر و کنسولگری ایران در سوریه برخلاف تمام قوانین بین‌المللی به زعم خودش یک پیام به جمهوری اسلامی ایران داد که حملات گروه‌های مقاومت را از چشم ایران می‌بیند و اوضاع ناگوار رژیم درحال سقوط خود را ناشی از سیاست‌های ایران می‌داند و پاسخ آن را هم به‌صورت مستقیم به ایران خواهد داد. هدف رژیم جعلی، بالابردن هزینه حمله به اسرائیل برای جبهه مقاومت و حمله به پشتوانه راهبردی جبهه مقاومت است تا باعث کاهش ضربات و گرفتن فرصت برای جبران خسارت‌های واردشده شود.
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات رژیم جعلی در همین نقطه است که باور ندارد جبهه مقاومت یک جریان پویا و زنده است که قدرت تصمیم‌گیری‌اش درونی شده و براساس مصالح، اهداف و طراحی خودش تصمیم‌گیری می‌کند و البته از حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران هم برخوردار است و این احساس که جبهه مقاومت بدون اجازه ایران آب نمی‌خورد، غلط است. انتخاب زمان این حمله پس از صدور قطعنامه آتش‌بس در سازمان ملل و زدن ساختمان کنار سفارت به‌جای سفارت و زدن مستشار نظامی به‌جای سفیر هم جزو بازی‌های سیاسی و رسانه‌ای رژیم است.
توصیف موقعیت رژیم هنگام انجام این عملیات هم مهم است؛ رژیمی که از درون پاشیده و به هیچ‌کدام از اهداف خود دست پیدا نکرده و همه‌‌چیزش توسط آمریکایی‌ها اداره می‌شود و دولتمردانشان در جامعه نژادپرست خودشان هم منفور هستند. اقتصادش نابود شده، امنیتش از بین رفته، مهاجرت و جمعیت اجاره‌ای که فلسفه وجودی این رژیم است با چالش جدی مواجه شده و اینکه هیچ مهاجری دیگر به این کشور نمی‌آید و حاضران هم در حال فرار هستند. سیستم امنیتش لطمه جبران‌ناپذیری خورده، سیستم گران‌قیمت دفاعی‌اش ناکارآمد از آب درآمده و با همه حمایت‌های انجام‌شده توسط دولت‌های حامی و رسانه‌های خود نتوانسته افکار عمومی جهان را همراه خود کند بلکه برخلاف سال‌های پیشین جواب عکس گرفته است.
اجماع جهانی مردم علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته و زندگی نه در فلسطین اشغالی که در تمام دنیا برایشان سخت شده است. عده زیادی مدت‌هاست در سنگرها، پناهگاه‌ها، زیرزمین‌ها و هتل‌ها اسکان موقت داده شده‌اند، مسلحان آنها ترسیده‌اند و توان جنگ ندارند. صهیونیست‌ها حتی یک اسیر را هم نتوانسته‌اند با حمله نظامی و توان یگان‌های ویژه« آزادی گروگان» آمریکایی و انگلیسی آزاد کنند.

همچنان از 4جهت به آنها حمله می‌شود
فرماندهان مقاومت زنده‌اند و فعال و نیروهای مقاومت پای کار هستند و مردم غزه مستحکم پشت مقاومت ایستاده‌اند. تصویری دهشتناک از خون‌آشامی و جنایتکاری شکل گرفته که فقط یک جنایت آن برای نابود کردن این رژیم کفایت می‌کرد. از آتش زدن و بمباران کردن بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و اماکن عمومی گرفته تا کشتن کودکان و زنان باردار و پیرمردان و پیرزنان بی‌دفاع که همه بیانگر باطن شیطانی این رژیم سفاک است. با جنایات انجام‌شده پرده از چهره‌‌اش برداشته شده و نسلی زخم‌خورده و آماده انتقام در فلسطین راه شهدا را ادامه خواهند داد و سازش‌کاران جایگاهی در بین مردم غزه نخواهند داشت لذا برخلاف گذشته رژیم‌های دست‌نشانده و وابسته عربی هم دیگر حاضر به پادرمیانی نیستند هرچند در رفتاری خائنانه همچنان رگ حیات این موجود پلید را حفظ کرده‌اند. حامیان اصلی رژیم جعلی در 2 میدان اوکراین و فلسطین اشغالی تمام انرژی و حمایت مالی و نظامی خود را گذاشته‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند و سعی دارند از این دو مرداب، خود را نجات دهند.
البته این رژیم چه ادامه دهد و چه تسلیم شود شکست خورده است و راهی برایش باقی نمانده و فقط دارد دست و پا می‌زند تا زمان بخرد و هزینه به دیگران تحمیل کند و عده‌ای را با خود پایین بکشد.
پاسخ‌های وهم‌آلود و شیطانی صهیونیست‌ها به پیروان منحرف خود هم بی‌نتیجه است؛ داستان‌سرایی از سرزمین موعود، ساخت معبد سلیمان و گوساله سرخ و سرزمین بین دو نهر خیالبافی شیطانی انسان‌های تهی‌مغز بود که پوچ از آب درآمد و پیروان کم‌خرد خود را نابود کرد هرچند هنوز هم مانند غریق به هر علف هرزی چنگ می‌زنند.
در مقابل چنین رژیمی چه باید کرد؟
اسرائیل باید پاسخ این جنایت را محکم دریافت کند و دقیقا متوجه شود وارد این میدان شدن چه هزینه‌ای خواهد داشت.
خب در اینجا اینطور مطرح می‌شود که نقشه اسرائیل هم همین است که ایران به حمله مستقیم جواب مستقیم دهد. در پاسخ به این مطلب باید گفت اولا اجماع جهانی به آن معنایی که اسرائیل تصور می‌کند وجود ندارد و آمریکا، انگلیس و فرانسه هم عمده انرژی خود را در اوکراین از دست داده‌اند و اقتصاد و افکار عمومی آنها به آنان اجازه نمی‌دهد وارد جنگ بزرگ‌تر و مخرب‌تری شوند که نتایج آن قابل پیش‌بینی است.
ثانیا دست برتر مقاومت در منطقه است که اگر وارد فاز جنگ مستقیم شوند دستش باز می‌شود تا تمام منافع آنها در منطقه را که اهدافی کاملا در دسترس هستند نابود کند و خسارت تاریخی به نظام سلطه وارد کند.
لذا به هر شکل محاسبه کنیم هزینه عدم‌پاسخ بیشتر از پاسخ دادن است و الا این وسوسه در رژیم صهیونیستی دائمی وجود دارد که دیوانه‌وار جنایت کند و جبهه مقاومت را از جنگ با سردمداری آمریکا بترساند. اما تنبیه اسرائیل به تنهایی کفایت نمی‌کند. همه می‌دانند حامی اصلی آمریکاست و تصمیم‌گیرنده هم آمریکاست پس باید هزینه اصلی را هم آمریکا بدهد و اگر چنین شد این سگ وحشی را قلاده می‌زند.
آمریکا باید بداند که هزینه تصمیمات غلط چقدر است و عملیات غیرمستقیم توسط رژیم جعلی چه تاوانی در بر دارد لذا منافع آمریکا در منطقه باید هدف اول برای انتقام باشد.ذات و فلسفه آمریکا و اسرائیل یکی است، هر دو با روحیه سلطه‌طلبی و زیاده‌خواهی، سرزمین مادری دیگران را اشغال کرده‌اند و با نسل‌کشی و از بین بردن بومیان آن سرزمین به دروغ خود را صاحب حق دانسته‌اند و با تحریف تاریخ، مظلوم‌نمایی، تاریخ‌سازی و بمباران رسانه‌ای هویت جعلی برای خود خلق کرده‌اند ولی می‌بینیم افول هر دو آغاز شده و امپراتوری دروغ در حال فروپاشی است.
از طرف دیگر باید توجه داشت زمان و چگونگی انتقام تابع اطلاعات و اشراف امنیتی و نظامی است ‌و نمی‌توان و نباید تسلیم فشار روانی شد و مانند گذشته که فرماندهان با تدبیر مقاومت نشان داده‌اند، باید عملیات‌ها با یک هماهنگی کامل صورت پذیرد.
اما از عواطف مقدس و احساسات ناب و حماسی مردم باید پشتوانه بزرگی برای تصمیمات بزرگ پدید آورد و با پاسخ مناسب مانع سرخوردگی این حس عزت و انتقام شد و بدانیم کوتاهی از این امر باعث از دست رفتن سرمایه عظیم و بی‌بدیل مردم خواهد شد.
به جد موافق این مطلب هستم که برای حفظ صلح و امنیت باید آماده جنگ با دشمن قداره‌بند و شرور بود و طعم مقاومت و ایستادگی را باید مرتب به او چشاند و الا طمع استکبار برای ظلم و ستم امری ذاتی و شیطانی است که با نصیحت و گوشزد قوانین بین‌المللی و بیانیه سازمان ملل کنترل نمی‌شود و تنها راه آن گرفتن پاسخ معتبر و پرهزینه است و بدانیم در طول تاریخ هر که در برابر زیاده‌خواهی، سلطه‌طلبی و بی‌قانونی سلاح برزمین گذاشت به او حمله و زیر پای دشمن لگدمال شد.
ملت‌های بزرگ ملت‌هایی بودند که ضمن احترام به دیگر ملت‌ها و پرهیز از ستیزه‌جویی در کمال صلح‌طلبی از هویت و سرزمین خود جانانه دفاع کردند و لحظه‌ای اجازه ندادند دشمن طمعی به سرزمین، فرهنگ و تمدن آنها داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1473633/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فروشندگان طلا تا شش ماه از ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت معاف شدند

ایران اقدام استرالیا را در تحریم مقامات و نهادهای حاکمیتی کشور به شدت محکوم کرد

نسخه آزمایشی اندروید 15 برای گوشی ناتینگ فون 2a منتشر شد

گوگل در مراسم I/O بیش‌ از 120 بار به «هوش مصنوعی» اشاره کرد

«عصبانی نیستم»؛ واکنش روزنامه دولت به نامه روحانی

اکونومیست: با برکناری وزیر دفاع، استراتژی جنگی مسکو تغییر می‌کند؟

ماجرای حمله اراذل و اوباش قمه‌کش به اورژانس یک بیمارستان

هوش مصنوعی فوق پیشرفته «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده معرفی شد

رخدادی بی‌نظیر

ایران ناگزیر به تغییر دکترین هسته‌ای خود می‌شود؟

وزیر سابق دولت رییسی؛ محکومیت قضایی برای مدعی اقتدار غذایی!

گوگل هوش مصنوعی جمنای را مستقیماً به اندروید تزریق کرد

نسخه موبایل جیمیل بیش‌از‌پیش با هوش مصنوعی درآمیخته می‌شود

حدادعادل: علاقه‌مندی‌ام خواندن خاطرات سیاسی- اجتماعی است

برکناری مارشال

روایت یک مورخ از بدبینی تاریخی حاکمان ایران به اسرائیل

حضور غیرمنتظره و پرحاشیه عینک هوشمند گوگل در مراسم I/O 2024

موتور جست‌و‌جو گوگل با تمرکز بر هوش مصنوعی بازطراحی می‌شود

عباس عبدی: تنها راه برای فرزندآوری امیدوار کردن مردم و طبقه متوسط به آینده است

خطر کیمیا علیزاده برای مدال ایران؟

علت تأخیر در اعمال قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چیست؟

هوش مصنوعی جمنای وارد گوگل مپس می‌شود

هوش مصنوعی کوچک Gemma 2 گوگل با 27 میلیارد پارامتر معرفی شد

دومین نسخه بتای اندروید 15 فردا منتشر می‌شود

معاون رئیسی برکنار شد یا استعفا داد؟

استراتژی ایران در برنامه هسته‌ای تغییر کرده است؟

محدودسازی دانشجویان

هوش مصنوعی در گوگل کروم؛ جمنای نانو به مرورگر محبوب می‌آید

گوگل Veo و Imagen 3 را رونمایی کرد؛ تولید ویدئو و عکس با هوش مصنوعی

قابلیت Gems معرفی شد؛ هوش مصنوعی گوگل را به آشپز و نویسنده تبدیل کنید

پردازنده هوش مصنوعی Trillium گوگل با قدرت چشمگیر رونمایی شد

گوگل از خلاقانه‌ترین راهکار برای رفع مشکلات روزمره رونمایی کرد

تصاویری رعب‌آور از سرقت و حمله مسلحانه به آپارتمان مسکونی در تهران

112 فعال شرکت‌های هرمی بازداشت شدند

قیمت مصوب لاستیک اعلام شد

بانک مرکزی اعلام کرد: رشد 25 درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در فروردین1403

قابلیت جادویی Circle to Search به معلم ریاضی تبدیل می‌شود

تصویری که از نگاه سیدحسن نصرالله نشانگر پیروزی مقاومت فلسطین است

هوش مصنوعی گوگل حالا می‌تواند چند ساعت ویدیو را تحلیل کند

مدل هوش مصنوعی Gemini 1.5 Flash معرفی شد؛ سبک‌تر و ارزان‌تر از مدل پرو

برندگان کرونا؛ بازندگان پساکرونا

حمله «جوان» به روحانی: چرا فکر می‌کنید شبیه اپوزیسیون نیستید؟

قتل زن 70 ساله با 36 ضربه چاقو در تهران

تصاویری رعب‌آور از سرقت و حمله مسلحانه به آپارتمان مسکونی درتهران

گوگل با رونمایی «پروژه Astra» مستقیما قابلیت‌های جدید ChatGPT را هدف گرفت

بازی معروف دایناسور گوگل کروم به هوش مصنوعی مجهز شد

سید حسن نصرالله: ما شهدایمان را علنی تشییع می‌کنیم و اسرائیلی‌ها کشته‌هایشان را مخفیانه دفن می‌کنند

شهریاری: متاسفانه مردم به جای ترمیم دندان مجبور به کشیدن دندان می‌شوند

طوفان شدید خاک در روستای امین‌آباد جنگل رشتخوار

حداد عادل: در صداو سیما دیده می‌شود که از کلمات خارجی استفاده می‌شود