پیام ویژه

آخرين مطالب

رئیس‌جمهوری:

اولویت کشور با موضوع اقتصاد است وزارت نفت

اولویت کشور با موضوع اقتصاد است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اولویت با موضوع اقتصاد است، گفت: وحدت و انسجام در میان دستگاه‌های مسئول و میدان‌دار ضروری‌ است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی عصر امروز (یکشنبه، 19 فروردین‌ماه) در «نشست مشترک نمایندگان و منتخبان مجلس شورای اسلامی با هیئت دولت»، ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی و دگرخواهی در پرتو خداخواهی دانست و تصریح کرد: توجه به دیگران در ماه مبارک رمضان مورد تاکید بیشتری قرار دارد و شأن این نشست نیز به اعتبار حضور منتخبان ملت برای خدمت‌رسانی، تسهیل زندگی مردم و ارتقای کشور در حوزه‌های مختلف است.
وی هفکری، همگرایی، هم‌اندیشی و همکاری را در میدان خدمت به مردم بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: خروجی تلاش‌های نمایندگان مجلس و کارگزاران دولت باید کسب رضایت حضرت حق از مسیر کسب رضایت خلق‌الله باشد.
رئیس‌جمهوری با اشاره به تفویض مسئولیت قانونگذاری در قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی، وجود هماهنگی و تصویب قوانین اجرایی و عملیاتی از سوی قوه مقننه را منتج به خدمت بیشتر به مردم دانست و گفت: اصالت قانونگذاری و تفاهم و همگرایی باید دو محور اصلی همکاری مجلس و دولت برای خدمتگزاری باشد؛ باید قانونمداری و اجرای قانون و نظارت‌پذیری ارزش تلقی شده و قانون گریزی و نظارت گریزی مورد نکوهش واقع شود.
رئیسی با تأکید بر اینکه در قانونگذاری باید نیازهای مردم بر اساس اولویت و اهمیت مورد توجه باشد، تصریح کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز اولویت با موضوع اقتصاد است و اگر چه همه شئون باید مورد توجه باشد، اما اقتصاد باید در محور توجهات و تلاش‌های همه ما باشد و در تلاش برای حل مسائل اقتصادی نیز باید لایحه‌محوری اصل قرار گیرد. درست است که مجلس اختیار قانونگذاری در قالب ارائه طرح را هم دارد، اما هر چه کار با کارشناسی بیشتر انجام شود، طبیعتا نتیجه بهتری به دست خواهد آمد.
وی اضافه کرد: معتقدیم باید تصدی‌گری‌های دولتی کاسته شده و نظارت دولت تقویت شود. باید با کاستن از تصدی‌گری‌های دولتی همانگونه که اصل 44 قانون اساسی مقرر کرده، به معنای واقعی عرصه را به مردم واگذار کنیم.
تلاش برای افزایش درآمدها، کاهش و متعادل کردن هزینه‌ها و توجه به مسائل از زاویه نگاه ملی از دیگر نکات مورد تاکید رئیس‌جمهوری بود که در توضیح آنها گفت: برخورداری از نگاه ملی در مجلس و دولت برای کشور گره‌گشا و نجات‌بخش است.
رئیسی با اشاره به جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال افزود: جهش تولید متفاوت از رشد تولید است و الزام‌های مختص به خود را دارد. انتظار رهبر انقلاب اسلامی و مردم از ما جهش تولید است بنابراین زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم در جهش تولید از جمله مسائلی است که باید به شکل جدی مورد توجه دولت و مجلس باشد.
وی با اشاره به ماموریتی که به دستگاه‌های اجرایی برای تعریف نسبت و مسئولیت‌های آنها در تحقق مشارکت مردم در عرصه جهش تولید محول کرده اظهار کرد: ایجاد یک کارگروه مشترک میان مجلس و دولت برای همفکری و هم‌افزایی همسو با طراحی و اجرایی ساز و کارهای لازم برای مشارکت حداکثری مردم در تحقق جهش تولید نیز از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد.
رئیس‌جمهور یبا اشاره به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه دولت در میدان عمل و مسئول اجراست، تصریح کرد: به‌طور طبیعی مجلس در زمینه تامین نیازمندی‌های دولت باید همراهی کند. به عنوان مثال ممکن است در تشخیص فوریت یک لایحه اختلاف نظری میان دولت و مجلس وجود داشته باشد؛ طبیعتا نمایندگان مجلس در اظهار نظر خود آزاد هستند و نظر آنها نیز محترم است، اما توجه به نظر کسی که در میدان عمل و اجراست بسیار مهم است و باید اختلاف‌نظر در این رابطه با گفتگو و تفاهم حل شود.
رئیسی با تاکید بر اینکه در کشورداری اختلاف در شناخت موضوع موضوعیت ندارد و عرصه اجرا محل مباحث دانشگاهی نیست، بیان کرد: ضمن احترام به همه اساتید و صاحب‌نظران، اما باید بدانیم که در عرصه اجرا باید یک حرف و نظر پیش برده شود و نمی‌توان مجری را بین نظرهای مختلف متزلزل گذاشت؛ در میدان عمل باید با قاطعیت و بر اساس نظر قطعی عمل کرد. موفقیت یا عدم موفقیت در عرصه اجرا به پای همه ما نوشته می‌شود و مردم ما را کنار هم و در یک کار مشترک قضاوت می‌کنند.
وی با بیان اینکه برخورداری از شجاعت و ابتکار عمل از رموز موفقیت برای مدیران است، گفت: نظارت بر عملکرد مدیران یک امر ضروری و از اصول قطعی مدیریت است، اما این نباید سبب گرفتن شجاعت و ابتکار عمل مدیر در میدان شود. مدیران باید بتوانند در ضمن نظارت بر عملکردشان با قدرت و با برخورداری از پشتیبانی‌های قانونی وظایف خود را انجام دهند.
تأکید بر ضرورت وحدت و انسجام میان همه ارکان کشور به‌ویژه قوای سه‌گانه محور دیگر سخنان رئیس‌جمهوری در این نشست بود که در این باره اظهار کرد: وحدت و انسجام در میان دستگاه‌های مسئول و میدان‌دار ضروری‌تر است، باید از هر مسئله‌ای که نشانه اختلاف باشد پرهیز کرد. همه باید به وظایف قانونی خودشان عمل کنند، اما در عین حال باید توجه داشته باشیم که پیامی که از عمل به وظایف قانونی ما به بیرون مخابره می‌شود، پیام کارآمدی، اتحاد و انسجام باشد.
رئیسی با بیان اینکه هر کدام از شما نمایندگان صرف نظر از اینکه از کدام حوزه انتخابیه رأی آورده‌اید، نماینده همه ملت هستید، تصریح کرد: شما باید به همه اقشار مردم نگاه یکسانی داشته باشید و به‌دنبال حل و رفع مشکلات باشید. رفع مشکلات و کاهش تورم در گرو آن است که هر تصمیم تورم‌یایی را کاملا از دستور کار خارج کنیم، مگر جایی که ضرورت جدی داشته باشد که لاجرم باید مجلس و دولت در این رابطه تصمیم‌گیری و مسئله را پیگیری کنند.
وی با تأکید بر اینکه همه اقدم‌های دولت و مجلس باید در چارچوب مهار تورم باشد، اظهار کرد: همچنین همه تلاش‌های ما باید برای تحقق جهش تولید با مشارکت آحاد مردم باشد.
رئیس‌جمهوری با تبریک به منتخبان جدید مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما در کنار هم و به لطف خدا توانایی حل مشکلات را داریم، گفت: آینده را بسیار امیدوارکننده و روشن می‌بینم و یقین دارم اگر به خدا توکل و بر داشته‌های خود اتکا کنیم، با وجود خواسته دشمن که می‌خواهد ما در اقتصاد، علم، فناوری‌های نوین پیشرفت نداشته باشیم، مشکلات حل شده و ترفندهای دشمن نقش بر آب خواهند شد و با تحقق جهش تولید در عرصه‌های مختلف پیشرفت خواهیم داشت.
رئیسی با تأکید بر اینکه جهش تولید با سخنرانی و بخشنامه محقق نخواهد شد، اظهار کرد: همه باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشید و آحاد مختلف با همه وجود برای رشد اقتصادی و جهش تولید تلاش کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1474415/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله شرق/ عروسی خوبان

سرمقاله اعتماد/ پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی

سرمقاله ایران/ خشم عمومی از وضع موجود در امریکا

سرمقاله کیهان/ کابینه تناقض‌ها و کلاهی که سرشان گذاشتند

سرمقاله وطن امروز/ دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر

سرمقاله فرهیختگان/ اصلاح‌طلبان رادیکال در چالش ملی‌گرایی

One UI 6.1 یکی از محبوب‌ترین آپدیت‌های نرم‌افزاری تاریخ سامسونگ است

سرمقاله خراسان/ «نتانیاهو» در هزارتوی بحران‌ها

23 نکته درباره دروغ بی بی سی / سندسازی درباره نیکا شاکرمی، برای به حاشیه بردن اعتراضات علیه اسرائیل

کارمندان مکلف به رعایت حجاب شوند! / دلخوری از گرانی، نباید بهانه بی‌حجابی شود

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش حسام‌الدین آشنا به هتاکی بی‌شرمانه محمدرضا شهبازی

شهید مطهری در کنار روحانیون انقلاب/ عکس

قیمت پیکسل 8A احتمالاً نسبت به نسل قبل افزایش نخواهد یافت

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

کنایه‌های علی ربیعی در روز معلم؛ شلیک به اندیشه مطهری

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟

حمله مسلحانه افراد ناشناس به پزشکان در کرخه

تکذیب فوت پزشک طرحی در هرمزگان

محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به 5 زن

زنگ هشدار آیفون برای برخی کاربران غیرفعال شده است؛ اپل مشکل را برطرف می‌کند

گوشی آیفون 16 چه زمانی عرضه می‌شود؟

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

مردی که تسلیم نمی‌شود

گرفتارشدن خودرو‌ها در سیل شدید خیابان‌های آنکارا

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

رئیس پلیس راهور: حق بیمه بر اساس نمره منفی و جریمه خواهد بود

قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

رادان: برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد

پرونده قتل یک پزشک در مطب به‌ کجا رسید؟

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

تصاویر فا‌ش‌شده از گلکسی F55 شایعه مهم را تأیید می‌کنند

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

موج مهاجرت پرستاران؛ عمان 6 برابر ایران حقوق می‌دهد

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است