پیام ویژه

آخرين مطالب

صوفی: اصلاح طلبان از دولت ناراحتند /احمدی نژاد به دنبال حضور در انتخابات 1400است /عملکرد دولت روحانی، جریان اصلاحات را در موضع ضعف قرار داده است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام ویژه-اصلاح طلبان نگران انتخابات بعدی هستند، از نگاه آنها هزینه دولت روحانی به پای این جریان نوشته می شود و در این فضای نارضایتی نه فقط شانس اصولگرایان برای پیروزی بیشتر می شود که حتی افرادی از جنس احمدی نژاد هم می توانند از این شرایط به نفع خود بهره برداری کنند.

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات تاکید دارد با عملکردی که دولت روحانی داشته معلوم نیست اصلاح طلبان در انتخابات های پیش رو مورد قبول مردم واقع شوند یا حتی بتوانند کاندیدایی قوی وارد میدان کنند.

او درباره زمزمه های نزدیکی طیف احمدی نژادی ها به اصلاح طلبان هم تاکید دارد جریان اصلاحات هیچگاه روی خوش به این جریان نشان نداده و نخواهد داد. این چهره سیاسی اصلاح طلب این را هم می گوید که احمدی نژاد با جدیت به دنبال حضور در انتخابات است.

مواضع اخیر محمود احمدی‎نژاد در نقد قوای سه گانه واکنش‎های بسیاری را در فضای عمومی کشور در پی داشته است به گونه‎ای که برخی فعالان سیاسی از جمله عباس سلیمی نمین براین باورند که اصلاح‎طلبان تندرو از رفتارهای این روزها احمدی‎نژاد راضی هستند و حتی میان آنها ارتباطاتی وجود دارد.

در انتخابات سال 84 وجود اختلاف در بدنه اصلاح‎طلبان باعث شد تا فردی چون احمدی‎نژاد به عنوان رئیس‎جمهور انتخاب شود باتوجه به شرایط امروز اصلاح‎طلبان و اختلافاتی که در این مجموعه وجود دارد امکان ظهور یک چهره دیگر همچون احمدی‎نژاد در انتخابات ریاست‎جمهوری آینده وجود دارد؟

صوفی: اتفاق سال 84 یک رویداد نادری بود به دلیل اینکه اصلاح‎طلبان از قدرت زده شده بودند و خاتمی که در حال ترک قدرت بود برحسب روحیه‎ای که داشت بسیار خوشحال بود اما اصلاح‎طلبان دچار وزن‌کشی شده بودند و پیروزی‎هایی که به دست آورده بودند سبب شد تا هرحزبی خود را پیروز میدان بداند از این رو در انتخابات شکست خوردند.

آقای سلیمی نمین در گفت و گویی که با خبرفوری داشت از رضایت اصلاح‎طلبان تندرو پیرامون اظهارات احمدی‌نژاد سخن گفت و تاکید کرد شواهد و قرائنی از وجود رابطه بین اصلاح‎طلبان و احمدی‌‏نژاد وجود دارد آیا این موضوع را تاکید می‎‎کنید؟

اصلاح‎طلبان هیچ وقت به احمدی‎نژاد روی خوش نشان ندادند

صوفی: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم هیچ ارتباطی بین احمدی‎نژاد و اصلاح‎طلبان وجود ندارد.

احمدی‎نژاد در دور اول ریاست‎جمهوری روحانی که اصلاح‎طلبان از دولت حمایت می‎کردند و عملکرد دولت خوب بود و وی با دستگاه قضایی، حاکمیت و رهبری مشکل داشت سعی کرد به اصلاح‎طلبان نزدیک شود اما موفق نشد و اصلاح‎طلبان نیز به وی روی خوشی نشان ندادند.

احمدی‎نژاد اخیرا در جمع مردم صومعه‎سرا اظهاراتی را علیه دولت و سایرنهادها مطرح کرد از منظر جنابعالی این رفتارهای احمدی‎نژاد با چه هدفی دنبال می‎شود؟

صوفی: احمدی‎نژاد کار خود را با قانون‎شکنی شروع کرد و اولین اقدامی که انجام داد این بود که برنامه چهارم را زیر پا گذاشت و اعلام کرد این برنامه را اجرایی نمی‎کنم و بعد از آن نیز ما به تدریج در اقدامات دیگر وی از جمله عزل و نصب‎ها دیدیم که وی تابع هیچ ضابطه و قاعده‎ای نیست اما تا موقعی که رئیس‎جمهور بود مجبور بود در یک چارچوبی حرکت کند.

احمدی‎نژاد خود را رهبر یک جریان جدیدی می‎‏دید که احیاگر ارزش‌های انقلاب است و به صورت حرفه‎ای با اعتقادات خاص کشور ارائه می‎کند و بعد هم در مقابل رهبری ایستاد و نشان داد ماهیت وی حد و مرزی ندارد و عبور از خطر قرمز‎ها برای وی سخت نیست.

احمدی‎نژاد به شدت مشتاق حضور در انتخابات 1400 است

شرایط فعلی مردم به گونه‎ای است که وضعیت دولت قابل انتقاد است و خود اصلاح‎طلبان نیز از رویه صورت گرفته در دولت ناراحت هستند اما انگیزه احمدی‎نژاد بهره ‎برداری از شرایط موجود برای راه‎انداختن همان جریان قبلی که در دولت  نهم و دهم وجود داشت است و استفاده از این موضوع در انتخابات 1400 است.

آیا احمدی‎نژاد برای حضور در انتخابات ریاست‎جمهوری 1400 برنامه‎ای دارد؟

صوفی: به شدت احمدی‎نژاد برای حضور در عرضه انتخابات مشتاق است چرا که وی خود را یک پدیده استثنایی می‎داند و اینکه بالاخره برای نجات کشور راهی جز متوسل شدن به وی وجود ندارد از این رو احمدی‎نژاد درصدد است اینگونه به مردم القا کند.

احمدی‌نژاد دنبال حضور در انتخابات است چراکه وی یک فرد فرقه‎ای است آن هم فرقه امام زمانی از این رو براساس این روند احساس می‏‌کنند با امام زمان ارتباط دارد، ار وی دستور می‎گیرد و باید مدیریت جهانی را راه‎اندازی کند از این رو با این باور به مسیر خود ادامه می‎دهند و حتی در اواخر دولت احمدی‎نژاد عده‎ای شکل و شمایل احمدی‎نژاد را به امام زمان نسبت می‎دهند.

 

این روزها برخی از رقبای روحانی از جمله قالیباف و جلیلی با رویکردهای منتقدانه در جهت تخریب دولت وارد عمل شدند نظر شما در این باره چیست؟

صوفی: این افراد رقیب روحانی بودند و مناظره تند و تیزی که باهم داشتند و افشاگری که علیه هم داشتند هنوز آثارش باقی است، این افراد امیدوارند بعد از روحانی باتوجه به اینکه وعده‎هایش درست از آب درنیامد می‎تواند از این بستر استفاده کنند و به مردم بگویند آنچه پیش‎بینی می‎کردند درست از آب درآمده و به این وسیله مردم را به سمت خود جذب کنند و آنها را امیدوار کنند که راهکارهای آنها می‎تواند باعث خروج کشور از این بحران و بهبود وضعیت معیشیتی و اقتصادی مردم شود از این رو درصدند آرای مردم را جلب کنند چرا که اصلاح‎طلبان با عملکرد ضعیف دولت در موضع ضعیف قرار می‎گیرند و معلوم نیست که بتوانند کاندیدای قوی را معرفی کنند و اگرهم معرفی کنند معلوم نیست که مورد اعتماد مردم قرار بگیرد یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/184901/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ده نمکی در دو اپیزود

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

در باکو جایی برای شیعیان نیست

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

نگرانی از ریزش دیوار قلعه بلقیس؛ دومین بنای خشتی ایران

بازداشت عامل جنایتکاری که با اخاذی و تهدید خانم‌ها را مجبور به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد!

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس

عنابستانی: آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی مجلس توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

بودجه روسیه برمبنای نفت 65 دلاری تنظیم می‌شود

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

ادامه کمک‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

آتش‌سوزی در یک مدرسه دخترانه

رانش جاده عباس‌آباد به کلاردشت

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی 1403 - 1404 اعلام شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

بهسازی جاده قدیم «نمره‌ یک» به امیدیه از سوی نفت و گاز آغاجاری

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

دریای خزر عقب‌نشینی کرد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

اعزام 90 هزار شهروند ایرانی به حج امسال

روایت ضرغامی از پیاده‌روی بین مردم و شنیدن حرف آنان درباره طرح حجاب

جزئیات طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

جمع شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزند خواندگی

تیرخلاص به خودروی کارکرده

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

مخبر: مراقبت کنید تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد

ضرغامی: آمارها نشانگر رشد قابل‌توجه گردشگری است

ممنوعیت همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج