پیام ویژه

آخرين مطالب

بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و ترکیه با دعوای لفظی نتانیاهو و اردوغان/سفر رئیس شورای امنیت ملی سوریه به مصر/ انتقال شبانه نیروهای نظامی ترکیه به مرز سوریه/کمپین تحریم کالاهای سعودی در شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان سياسي

  بزرگنمايي:

بنیامین نتانیاهو در مراسم جشن پایان سال سربازان مسیحی ارتش اسرائیل سخنرانی می‌کرد، رئیس جمهوری ترکیه را خطاب قرار داد و گفت: «اردوغانی که اشغالگر قبرس شمالی هستی و زنان و کودکان بی‌گناه کُرد را در سوریه قتل عام می‌کنی، در حدی نیستی که اسرائیل را موعظه کنی.»

این اظهارات نتانیاهو در واکنش به اظهارات روز جمعه اردوغان بوده که در جمع حامیان خود در استانبول، یهودیان اسرائیل را دروغگو و اشغالگر خطاب کرد. نخست وزیر رژیم اسرائیل افزود: «جنون از کلمات دیکتاتور یهودی‌ستیزی چون اردوغان می‌بارد.»

بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و ترکیه با دعوای لفظی نتانیاهو و اردوغان/سفر رئیس شورای امنیت ملی سوریه به مصر/ انتقال شبانه نیروهای نظامی ترکیه به مرز سوریه/کمپین تحریم کالاهای سعودی در شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان

این پایان ماجرا نبود و بار دیگر اردوغان در پاسخ به اظهارات نتانیاهو، خطاب به وی گفت: «در را اشتباه زده‌ای. اردوغان صدای مظلومان است، اما تو همان صدای ظالمان هستی و در قالب تروریسم دولتی عمل می‌کنی.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: اسرائیل حق ندارد پیش از آنکه برای اشتباهات و جنایات ضد بشری و کشتار‌هایی که مرتکب شده و ویرانی که به بار آورده محاکمه شود، به طرف دیگری اتهام بزند.

کمپین تحریم کالاهای سعودی در شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان

کمپین تحریم کالاهای عربستان سعودی با مشارکت فعالان رسانه‌ای از برخی کشورهای عرب منطقه راه‌اندازی شده است.

کمپین تحریم کالاهای عربستان سعودی با مشارکت فعالان رسانه‌ای از یمن، لبنان، عراق، تونس، فلسطین، مصر و دیگر کشورهای اسلامی در محکومیت ائتلاف سعودی - آمریکایی متجاوز به یمن و با هدف ایجاد جنبش جهانی تحریم عربستان همانند جنبش تحریم اسرائیل راه‌اندازی شده است.

برخی از کالاهای سعودی، کالاهای آمریکایی هستند که در خاک عربستان و در قالب شرکت‌های سعودی تولید می‌شوند.

بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و ترکیه با دعوای لفظی نتانیاهو و اردوغان/سفر رئیس شورای امنیت ملی سوریه به مصر/ انتقال شبانه نیروهای نظامی ترکیه به مرز سوریه/کمپین تحریم کالاهای سعودی در شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان

سفر رئیس شورای امنیت ملی سوریه به مصر

«علی المملوک»، رئیس شورای امنیت ملی سوریه روز شنبه به قاهره سفر کرد تا با مسئولان مصری از جمله وزیر اطلاعات این کشور دیدار کند.

این سفر مسئول رده‌ بالای سوری روز شنبه 2018/12/22 (اول دی ماه) صورت گرفت، اما خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» این خبر را روز یکشنبه منتشر کرده و نوشته: المملوک به دعوت رسمی عباس کامل، وزیر اطلاعات مصر به قاهره سفر کرد.

دو طرف درباره مسائل دوجانبه و مورد اهتمام مشترک از جمله مسائل سیاسی، امنیتی و تلاش‌های مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

سرلشکر علی المملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه دو سال پیش نیز در سفر رسمی به قاهره با سرلشکر خالد فوزی، نایب رئیس سازمان امنیت ملی مصر و مسئولان ارشد امنیتی دیدار کرده بود.

بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و ترکیه با دعوای لفظی نتانیاهو و اردوغان/سفر رئیس شورای امنیت ملی سوریه به مصر/ انتقال شبانه نیروهای نظامی ترکیه به مرز سوریه/کمپین تحریم کالاهای سعودی در شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان

دو طرف سوری و مصری در سال 2016 بر سر هماهنگی مواضع سیاسی بین سوریه و مصر و همچنین تقویت هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم به توافق رسیده بودند.

دولت مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی، از جمله کشورهای عربی منطقه است که بر خلاف عربستان سعودی مواضع همسو با دولت سوریه در مبارزه با تروریسم داشته است.

نیکولاس هیراس، کارشناس مسائل خاورمیانه در مرکز تحقیقات «امنیت نوین آمریکا» چند ماه پیش در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان، با اشاره به اختلاف مواضع مصر و دولت سعودی درباره بحران سوریه گفته بود که قاهره در حمله به سوریه با سعودی‌ها همکاری نخواهد کرد.

برگزاری نشست امنیتی عراق برای بررسی پیامدهای عقب‌نشینی آمریکا از سوریه

«عباس السید صروط»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از برگزاری نشست مهم میان فرماندهان امنیتی کشور به منظور بررسی پیامدهای تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای عقب‌نشینی نیروهایش از شرق سوریه و میزان تأثیر آن بر مرزها و امنیت عراق خبر داد.

به نوشته «سومرنیوز»، وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز یک نشست با حضور فرماندهان امنیتی از دو وزارتخانه دفاع و کشور درباره طرح امنیتی تدوینی برای تأمین امنیت مرزها در مقابل داعش پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه برگزار می‌کنیم.

این نماینده عراقی توضیح داد: در این نشست، طرح مذکور و ارتباط با دولت فدرال در صورت بروز شکاف‌ها و نقض‌های امنیتی بررسی خواهد شد. کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز قصد دارد که در پیگیری این طرح، نقش مهمی ایفا کند.

هفته پیش پس از آنکه تهران، مسکو و آنکارا و نماینده سازمان ملل درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه توافق کردند، واشنگتن در اقدامی غافلگیرکننده از عقب‌نشینی 2000 نیروی نظامی خود در بازه زمانی 6 ماهه از سوریه خبر داد؛ هرچند به اعتقاد تحلیل‌گران سیاسی، مواضع چند ماه اخیر آمریکا در سوریه، باور عقب‌نشینی واقعی از این کشور را کمی دشوار می‌کند.

به همین دلیل، برخی کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی، فرضیه انتقال این نیروها به یک منطقه امن مانند اربیل در خاک عراق یا سایر پایگاه‌های نظامی آمریکا به منظور متمرکز شدن بر مقابله با محور مقاومت در منطقه را طرح می‌کنند، به ویژه که وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرده است که نیروهای یگان ویژه این کشور پس از عقب‌نشینی از سوریه در استان اربیل مستقر می‌شوند.

انتقال شبانه نیروهای نظامی ترکیه به مرز سوریه

همزمان با اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه، ارتش ترکیه بخش دیگری از یگان‌های خود را به مرز سوریه منتقل کرد.

دیشب ادوات زرهی و نفربر٬ شماری از نظامیان ارتش ترکیه را به استان مرزی کلیس در نزدیکی سوریه منتقل کرد تا قرارگاه‌ها و نیروهای مستقر در مرز سوریه را تقویت کنند.

بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و ترکیه با دعوای لفظی نتانیاهو و اردوغان/سفر رئیس شورای امنیت ملی سوریه به مصر/ انتقال شبانه نیروهای نظامی ترکیه به مرز سوریه/کمپین تحریم کالاهای سعودی در شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان

این در حالی است که مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیروز رسماً اعلام کرد: رئیس جمهور اردوغان در مورد عملیات شرق فرات، فعلاً دست نگه داشته است؛ اما این به معنی پایان کار یا توقف کامل این تصمیم نیست. ما به زودی به آنها حمله خواهیم کرد.

در همین حال، رسانه‌های ترکیه از این موضوع خبر داده‌اند که در نزدیکی شهر کردنشین قامیشلی در استان حسکه سوریه ـ که در جوار استان ماردین ترکیه قرار گرفته ـ از منازل شهر نسیبین ترکیه می‌توان به وضوح ماشین‌ آلات و ابزارهای حفاری نیروهای ی.پ.گ را مشاهده کرد که در اطراف شهر قامیشلو در حال حفر خندق و کانال هستند تا در صورت حمله زمینی ارتش ترکیه امکان مقابله داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/186766/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط خودرو به دره، 10 فوتی و مجروح برجای گذاشت

سیل بیش از 2600 نفر از مردم را گرفتار کرده است

ماجرای فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله چه بود؟

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

این سگ رباتی می‌تواند جهنم به پا کند

گفتگو با پاکبانی که درخصوص حمله ایران به اسرائیل واکنش جالبی داشت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

معرفی ارزان ترین گوشی پرچمدار سال با قیمت باورنکردنی

پرچمدار 2024 هواوی درصورت گم‌شدن به‌سادگی پیدا می‌شود

این گوشی‌های شیائومی منسوخ شدند

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای مینی‌بوس کارکنان سازمان آب و برق؛ 2 نفر جان باختند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

10 کُشته درپی آتش‌سوزی هتلی در جنوب برزیل

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

پیکسل 8a بار دیگر رؤیت شد؛ میان‌رده جذاب گوگل برای رقابت با گلکسی A55

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

انتقال دانش‌آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

به‌روزرسانی جدید Lords of the Fallen منتشر شد

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد

تردد از آزادراه تهران-شمال به سمت چالوس ممنوع شد

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

ثبت اختراع جدید سونی؛ واکنش کنترلر به صدای کاربر

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی