پیام ویژه

آخرين مطالب

هشدار آمریکا به عربستان و امارات/ نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد/ رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب/ نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو سياسي

  بزرگنمايي:

هشدار آمریکا به عربستان و امارات، رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب، توافق عراق و اردن درباره ایجاد منطقه صنعتی مشترک و نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد نیز اشاره کرد.

فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق، پیام عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق را تقدیم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)،‌این پیام بر محور توسعه روابط میان دو کشور و اهمیت ادامه هماهنگی میان آنها در تمام زمینه‌ها به ویژه در خصوص مبارزه با تروریسم و همکاری موجود در این زمینه به ویژه در مرزها میان دو طرف متمرکز است.

بشار اسد در دیدار با فالح الفیاض(گزینه عادل عبدالمهدی برای تصدی وزارت کشور عراق)، بر اهمیت روابط خوب با کشور برادر عراق و همکاری موجود در زمینه مبارزه با تروریسم به عنوان عامل قدرت برای دو کشور در جنگ آنها با تروریسم و نیز اهمیت ادامه این همکاری و هماهنگی تا نابودی آخرین کانون‌های تروریسم در برخی مناطق عراق و سوریه تأکید کرده است.

در دیدار الفیاض و اسد، دو طرف درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند به طوری که اسد تاکید کرد تحولات مثبتی که منطقه به ویژه در زمینه بازگشت امنیت و ثبات به بیشتر شهرهای سوریه و عراق شاهد بوده، تاکید می‌کند که اراده ملت‌های منطقه در حفظ حاکمیت کشورهایشان قوی‌تر از طرح‌های خارجی بود.

هشدار آمریکا به عربستان و امارات/  نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد/ رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب/ نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو

الفیاض هم در این دیدار گفت موفقیت ملت عراق در رویارویی با تروریسم و پیروزی‌هایی که سوریه به دست آورد و توانست امنیت را به بیشتر خاک خود بازگرداند و تروریسم را نابود کند که آخرین آن، ورود ارتش سوریه به منبج بود، نشانه‌‌ها و بشارت‌های خیر برای تمام منطقه است.

بر اساس بیانیه سوریه، در این دیدار به روابط دو کشور برادر اشاره و بر ضرورت توسعه آن در زمینه‌های مختلف در راستای خدمت به منافع ملت‌های سوریه و عراق تاکید شد.

هشدار آمریکا به عربستان و امارات

روزنامه الاخبار نوشت اداره هواپیمایی فدرال آمریکا به عربستان سعودی و امارات درباره حمله با موشک‌های بالستیک و پهپادها از سوی یمن هشدار داد.

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان اداره هواپیمایی فدرال آمریکا «FAA» «تهدید‌های حوثی‌ها» را جدی می‌داند به همین دلیل بار‌ها از عربستان سعودی و امارات خواست بیانیه‌های هشدارآمیز به شرکت‌های هواپیمایی بدهند و توجه آن‌ها را به احتمال حمله به هواپیما‌ها جلب کنند و از آن‌ها بخواهند هنگام عبور از آسمان عربستان و امارات آمادگی کامل داشته باشند و بیشترین تدابیر احتیاطی را در پیش گیرند تا از بروز فجایع جلوگیری کنند.

این منابع افزودند «FAA» معمولا از کشور‌هایی که در معرض چنین حملاتی قرار دارند می‌خواهد بیانیه هشدارآمیز صادر کنند و این «نخستین گام است و اگر این کشور‌ها با انجام این دستورالعمل‌ها برای تامین امنیت مخالفت کنند این اداره خودش بیانیه‌های هشدارآمیز را برای همه شرکت‌های هواپیمایی صادر می‌کند.»

رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب

برخی منابع گزارش دادند که «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور تونس مشاور خود «الحبیب الصید» را به الجزائر اعزام کرده است تا درباره امکان دعوت از بشار اسد برای شرکت در اجلاس آتی سران عرب، با مقامات الجزائر رایزنی کند.

الصید در دیدار با «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزائر پیام مکتوب قائد السبسی را به وی تقدیم کرده که مربوط به رایزنی دو کشور درباره آمادگی برای برگزاری اجلاس سران عرب در تاریخ 31 مارس در پایتخت تونس است.

السبسی در این پیام خود از مقامات الجزائر خواسته است تا دیدگاه و پیشنهادهای خود درباره برگزاری این اجلاس را اعلام کنند.

هشدار آمریکا به عربستان و امارات/  نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد/ رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب/ نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، اگرچه الصید به محتوای گفت‌وگوهای خود با مقامات الجزائر اشاره‌ای نکرده است اما برخی منابع می‌گویند که دو طرف امکان دعوت از بشار اسد برای شرکت در این اجلاس و پایان دادن به تعلیق عضویت وی در اتحادیه عرب را بررسی کردند.

«خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس اخیرا گفته بود که تنها برای امارات و عربستان دعوتنامه جهت شرکت در اجلاس آتی سران عرب ارسال شده است.

«حسم زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب نیز هفته گذشته گفت که هیچ توافقی در اتحادیه عرب درباره مسئله بازنگری در تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، حاصل نشده است.

توافق عراق و اردن درباره ایجاد منطقه صنعتی مشترک

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق پس از دیدار با عمرالرزاز همتای اردنی خود از توافق میان اردن و عراق برای ایجاد منطقه صنعتی مشترک خبر داد.

وی افزود: همکاری اقتصادی و تجاری میان عراق و اردن افزایش خواهد یافت. ما درباره ایجاد منطقه صنعتی مشترک به مساحت 24 کیلومتر مربع توافق کردیم.

هشدار آمریکا به عربستان و امارات/  نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد/ رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب/ نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو

نخست وزیر عراق همچنین از توافقات به عمل آمده در زمینه امور گمرگی با اردن خبر داد و بیان کرد: عراق با اردن متفق است که راهکار سیاسی تنها راه پایان بحرانهای منطقه است.

عمر الرزاز نخست وزیر اردن نیز از توافق بغداد و امان درباره صدور نفت عراق از طریق بندر عقبه اردن خبر داد.

نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو

مذاکرات مقامات ارشد ترکیه و روسیه درباره سوریه و خروج نیروهای آمریکا از این کشور در مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اظهاراتی را در جریان نشست فرمت 2 + 2 در مسکو مطرح کرد و گفت: ما با روسیه در قالب مذاکرات آستانه همکاری نزدیکی داریم و تاکنون به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: ما اکنون برای بررسی آخرین تحولات سوریه به روسیه آمده‌ایم. در این دیدار درباره این‌که چه همکاری‌هایی می‌توانیم در آینده در حوزه سوریه داشته باشیم گفت‌وگو خواهیم کرد.

چاووش‌اوغلو اظهار کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری کشورمان نیز به روابط با روسیه اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وزیر خارجه ترکیه افزود: درباره مساله سوریه ما پشتیبانی بسیار خوبی با روسیه داریم و به همین دلیل پیشرفت خوبی در روند سیاسی در دیگر عرصه‌ها به وجود آمده است.

همچنین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: در این جلسه توافق ادلب و اقدامات انجام شده در این باره مورد بررسی قرار گرفته و همچنین مساله خروج نیروهای آمریکا از سوریه از دیگر محورهای نشست است.

در این نشست از طرف ترکیه، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه و از طرف روسیه سرگئی شویگو وزیر دفاع، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، نماینده ویژه روسیه در امور سوریه، والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه حضور دارند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/186999/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

انتقال دانش‌آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

به‌روزرسانی جدید Lords of the Fallen منتشر شد

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد

تردد از آزادراه تهران-شمال به سمت چالوس ممنوع شد

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

ثبت اختراع جدید سونی؛ واکنش کنترلر به صدای کاربر

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

موافقت با تعطیلی شنبه ها/ دولت چراغ سبز نشان داد

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

کمپانی TSMC از فرآیند تولید 1.6 نانومتری خود برای نیمه‌هادی‌ها رونمایی کرد

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

گجت عجیب سونی معرفی شد؛ عملکردی شبیه به آن چیزی که در فیلم Dune دیدید

تسلیحات، واجب تر از نان شب

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

سرنوشت قمه‌کش‌هایی که در ارومیه خیابان بستند چه شد؟

طلای جهانی جهش کرد

«جف بزوس» و مدیرعامل آمازون به حذف پیام‌های تجاری متهم شدند

گزیده‌های نفتی هفته

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

اجرای شگفت‌انگیز بازی Cyberpunk 2077 روی گوشی‌های قدیمی اندرویدی!

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

قیمت بیت کوین تا 63 هزار دلار کاهش یافت

آمریکا می‌خواهد دار و ندار هواوی را تحریم کند!

غوغا در گوشی‌های آیفون با مدل‌های هوش مصنوعی OpenELM اپل

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

فوری ؛ افشای جزئیات تماس پنهانی ترامپ و بن سلمان | پشن پرده چه میگذرد؟

موشک‌های پاتریوت اسپانیا در راه اوکراین

وضعیت جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس