پیام ویژه

آخرين مطالب

خروج آمریکا از سوریه به شرطی غیر ممکن،مشروط شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام ویژه-جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ ، یکشنبه گفت که خروج نیروهای ایالات متحده از شمال شرقی سوریه به شکست بقایای گروه داعش و تضمین ترکیه برای حفظ امنیت مبارزان کرد متحد ایالات متحده بستگی دارد.

بولتون، که به اسرائیل سفر کرده تا به این متحد ایالات متحده از خروج ترامپ از سوریه اطمینان خاطر دهد، گفت که هیچ جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه وجود ندارد، اما تاکید داشت که این تعهد نامحدود نیست.

بولتون به خبرنگاران در بیت المقدس گفت: "اهدافی وجود دارد که می خواهیم به آنها دست یابیم و همین اهداف خروج آمریکا را مشروط میکند. برنامه زمانبندی حاصل از تصمیمات سیاسی است که ما باید پیاده سازی کنیم."

او گفت که این شرایط، شامل شکست بقایای داعش در سوریه و حمایت از شبه نظامیان کرد است که در کنار نیروهای آمریکایی علیه گروه افراطی جنگیدند.

خروج آمریکا از سوریه به شرطی غیر ممکن مشروط شد

نظرات بولتون نشان دهنده اولین تأیید عمومی و رسمی مبنی بر این است که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه کند شده است، چرا که ترامپ با انتقاد گسترده از سوی متحدان و استعفای وزیر دفاع، جیم ماتیس، برای اتخاذ این سیاست که باید در عرض چند هفته انجام شود، مواجه شد.

ترامپ در اواسط ماه دسامبر اعلام کرد که ایالات متحده همه 2000 نیروی خود در سوریه را خارج خواهد کرد. حرکت ترامپ باعث ترس از هموار شدن راه برای حمله تركیه به مبارزان كرد در سوریه شده است كه در كنار نیروهای آمریکایی علیه داعش جنگیدند. ترکیه واحد حفاظت از خلق کرد در سوریه را یک گروه تروریستی میداند که به گروه های شورشی در مرزهای این کشور مرتبط است.

بولتون، که روز دوشنبه به ترکیه سفر می کند، گفت که ایالات متحده اصرار دارد که متحدان کرد خود در مبارزه علیه گروه داعش از هر گونه حمله ای که از سوی ترکیه برنامه ریزی شده است، محافظت شوند. وی قرار استدر این هفته هشداری را به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در همین خصوص برساند.

بولتون گفت: "ما فکر می کنیم که ترک ها نباید اقدام نظامی را صورت دهند که با ایالات متحده هماهنگ نیست و با آن موافقت نشده است." او در جلساتی با همتایان ترک گفته، به دنبال "پیدا کردن اهداف و توانایی های آنها در این مسیر است واما هنوز نچیزی در این خصو مشخص نشده".

بولتون گفته، که ترامپ صریحا اظهار داشته که به ترکیه اجازه نمی دهد که کردها را بکشد. "این همان چیزی است که رئیس جمهور گفت، در خصوص آنهایی که به همراه ما مبارزه کرده اند."

بولتون گفته که ایالات متحده از متحدان کردش خواسته است که در برابر ترکیه "اکنون سریعا ایستادگی" کنند و از درخواست حمایت از روسیه یا دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، خودداری کنند. وی افزود، "من فکر می کنم آنها می دانند که دوستانشان چه کسانی هستند".

وی گفت که ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش در این هفته با همتایان ترکیه ای خود مذاکره را برای حمایت از متحدان کردی در سوریه ادامه خواهد داد.

علاوه بر این، بولتون گفته که سفیر آمریکا در سوریه جیم جفری، که از ماه اوت به عنوان نماینده ویژه برای مشارکت در امور سوریه خدمت کرده است و هفته گذشته به عنوان نماینده ویژه آمریکا برای ائتلاف علیه داعش منصوب شد، قرار است این هفته سفری به سوریه و به منظور اطمینان  متحدان کردی ایالات متحده صورت دهد.

بولتون گفت که نیروهای آمریکایی در منطقه بحرانی الطنف در جنوب سوریه باقی خواهند ماند تا از فعالیت های رو به رشد ایران در منطقه جلوگیری کنند. او از مشروعیت این استقرار دفاع کرد و گفت: این موضوع توسط مجوز قانون اساسی رئیس جمهور توجیه شده است، و افزود: "من از مدافعان قوی ماده دوم هستم."

وی گفت، ایالات متحده همچنین به دنبال یک وضعیت «رضایتبخش» برای نزدیک به 800 زندانی سیاسی داعش است که توسط مخالفان حمایت شده از سوی آمریکا نگهداری می شوند، و افزود که مذاکرات با همکاران اروپایی و منطقه ای در مورد این موضوع ادامه دارد.

خروج آمریکا از سوریه به شرطی غیر ممکن مشروط شد

بولتون قرار است یکشنبه شب در مراسم شامی با نخست وزیر اسرائیل، بنجامین نتانیاهو، به بحث و تبادل نظر درباره سرعت کاهش نیروهای ایالات متحده در سوریه، سطح حضور سربازان آمریکایی در منطقه و تعهد ایالات متحده به مقابله با گسترش نفوذ منطقه ای ایران بپردازد. انتظار میرود بولتون در این دیدار تشریح کند که برخی از نیروهای ایالات متحده که قبلا در سوریه برای مبارزه با داعش حضور داشتند با همان مأموریت به عراق بروند و همچنین پایگاه الطنف در سوریه به قوت خود باقی بماند.

آنچه مشخص است این که با توجه به حساسیت ترکیه در خصوص قدرتگ یری نیروهای کرد در مرزهای این کشور با سوریه، بولتون عملا شرطی را در خصوص خروج نیروهای آمریکا از سوریه مطرح کرده است که تا حد زیادی میتوان آن را غیر ممکن ارزیابی کرد. پیش از این آمریکا تنها نابودی کامل داعش را به عنوان شرط خروج آمریکا اعلام کرده بود اما اکنون شرط دوم به معنی آن است که تصمیم دونالد ترامپ به خروج یکباره از سوی مشاوران و حلقه نزدیکان وی اصلاح شده و خنثی میشود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/189409/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

رد حمله موشکی توسط تحلیلگر نظامی شبکه ایران اینترنشنال!/ ویدئو

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

افزایش سودآوری صنایع با اجرای واحد بازیافت گاز دی‌اکسید کربن ایرانی

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

سهم 41 درصدی ابرپروژه‌های نفتی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دولت سیزدهم

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

چرا باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنیم؟

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید: