پیام ویژه

آخرين مطالب

ادعای ترامپ: ایرانی ها می خواهند مذاکره کنند/بازگشت منافقین به عراق توسط آمریکا/شرط کشورهای عربی برای شرکت «بشار اسد» در اجلاس آتی سران عرب/تأکید کردهای سوریه بر لزوم توافق با دمشق سياسي

  بزرگنمايي:

پیام ویژه-وعده بولتون به نتانیاهو در مورد سوریه، ادعای ترامپ در مورد مذاکره با ایران، تأکید کردهای سوریه بر لزوم توافق با دمشق و بازگشت منافقین به عراق توسط آمریکایی‌ها، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به شرط کشورهای عربی برای شرکت «بشار اسد» در اجلاس آتی سران عرب نیز اشاره کرد.

«خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس ـ که به قاهره سفر کرده است ـ با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار کرد و قرار است با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و سرلشکر «عباس کامل»، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی این کشور دیدار کند.

برخی منابع دیپلماتیک مصری در این باره گفتند، وزیر خارجه تونس بنا به دعوت قاهره به منظور تعیین تکلیف موضوع مشارکت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در سی‌اُمین اجلاس سران عرب که قرار است در تونس برگزار شود، به قاهره سفر کرده است.

روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن به نقل از این منابع نوشت، قرار است شکری و کامل نشست مفصلی با وزیر خارجه تونس برگزار کنند و طی آن نتایج رایزنی‌های قاهره با کشورهای عربی در خصوص مشارکت اسد در اجلاس آتی سران عرب را به وی اطلاع دهند.

ادعای ترامپ: ایرانی ها می خواهند مذاکره کنند/بازگشت منافقین به عراق توسط آمریکا/شرط کشورهای عربی برای شرکت «بشار اسد» در اجلاس آتی سران عرب/تاکید کردهای سوریه بر لزوم توافق با دمشق

یک منبع آگاه مصری نیز که از تحرکات ائتلاف چهارجانبه مصر، امارات، عربستان و بحرین مطلع است، گفت: «مشارکت اسد در اجلاس آتی سران عرب بستگی به تعهدات و موضع نظام سوریه درباره حضور ایران در این کشور و اطمینان‌دهی در این باره دارد.»

به گفته این منابع، در صورت همسویی بشار اسد با خواسته‌های کشورهای عربی در آن صورت این کشورها فورا پایتخت‌های خود را به روی نظام سوریه بازخواهند کرد و روابط آنها با دمشق ازسرگرفته می‌شود.

وعده بولتون به نتانیاهو درمورد سوریه

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه باید با تضمین دفاع از متحدان این کشور صورت گیرد.

در این کنفرانس خبری که به پرسش های خبرنگاران هیچ جوابی داده نشد، بولتون گفت عقب نشینی به شکلی خواهد بود که داعش شکست خورده باشد و توانایی احیای خود را نداشته باشد تا تهدید دوباره‌ایش برای منطقه شود.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی اعلام کرده، نتانیاهو از دولت آمریکا خواسته تا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را به عنوان بخشی از شروط خروج آمریکا از سوریه اعلام کند.

ادعای ترامپ: ایرانی ها می خواهند مذاکره کنند/بازگشت منافقین به عراق توسط آمریکا/شرط کشورهای عربی برای شرکت «بشار اسد» در اجلاس آتی سران عرب/تاکید کردهای سوریه بر لزوم توافق با دمشق

نتانیاهو با تکرار ادعاهای خود درباره حق حاکیمت اسرائیل بر جولان گفت که فردا به همراه بولتون به بلندی‌های جولان سفر خواهد کرد.

ادعای ترامپ: ایرانی ها می خواهند مذاکره کنند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه ای به تکرار مواضع خصمانه واشنگتن علیه تهران پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای تأثیرگذاری بر ادامه تعطیلی دولت این کشور و چالش پیش روی خود در سال نو میلادی گفت: وضع ایران خوب نیست؛ آن ها می خواهند مذاکره کنند!

ادعای ترامپ: ایرانی ها می خواهند مذاکره کنند/بازگشت منافقین به عراق توسط آمریکا/شرط کشورهای عربی برای شرکت «بشار اسد» در اجلاس آتی سران عرب/تاکید کردهای سوریه بر لزوم توافق با دمشق

دونالد ترامپ در این خصوص مدعی شد: کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ ای با ایران (برجام)، اثر زیادی بر آن‌ها داشت. آن ها دارند نیروهایشان را از همه‌جا عقب می‌ برند.

این در حالی است که وی پیشتر نیز با طرح ادعایی مشابه به دنبال جلب نظر جمهوری خواهان تندروی ضد ایرانی به منظور پیشبرد اهداف خود در آمریکا بوده است.

تأکید کردهای سوریه بر لزوم توافق با دمشق

یکی از فرماندهان برجسته کرد نیروهای سوریه دموکراتیک به خبرنگار خبرگزاری فرانسه در شهر "عامودا" در شمال شرق سوریه گفت: ما باید به خاطر آینده کانتون کردها به توافقی با دولت سوریه دست یابیم، چون مناطق ما بخشی از سوریه محسوب می‌شود. مذاکرات با دولت سوریه برای رسیدن به ساختار نهایی جهت اداره امور شهر منبج ادامه دارد. در صورتی که بتوانیم به راهکاری واقع‌بینانه برسیم که حقوق ساکنان این شهر حفظ شود، می‌توانیم توافق منبج را درباره بقیه مناطق شهر فرات نیز اجرا کنیم.

وی بر نکات مثبتی در مذاکرات با دمشق تأکید کرد و گفت: ورود ارتش سوریه به مرزهای شمالی با ترکیه بعید نیست، اما این مسأله به مقدمات مشخصی درباره چگونگی اداره این مناطق نیاز دارد.

وی تأکید کرد: ما اختلافاتی با دولت مرکزی داریم که به مذاکراتی با حمایت بین‌المللی برای رسیدن به راهکارهای مشترک نیاز دارد. ما از نقش روسیه به عنوان کشور ضامن که یک کشور تأثیرگذار بر تصمیمات سیاسی در سوریه محسوب می‌شود استقبال می‌کنیم.

خلیل تأکید کرد: کردها با عقب‌نشینی نیروهایشان از مناطق تحت کنترل خود مخالفند. شاید مأموریت این نیروها تغییر کند، اما ما هرگز از مناطق خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد و باید کردها یا بخشی از ارتش سوریه باشند یا ساختار دیگری ایجاد شود که متناسب با جایگاه آنها باشد.

وی بر لزوم تدوین یک قانون اساسی جدید که ضامن حفظ حقوق تمامی شهروندان از جمله کردها باشد، تأکید کرد.

خلیل گفت: ما نقطه مشترک‌هایی با دمشق داریم که از جمله آن وحدت و حاکمیت سوریه بر تمامی مرزهای خود و مالکیت مردم سوریه بر منابع طبیعی این کشور و توافق با مبارزه با افکار افراطی سیاسی است.

بازگشت منافقین به عراق توسط آمریکایی‌ها

«محمد البلداوی»، یکی از نمایندگان ائتلاف البناء تأکید کرد، نظامیان آمریکایی مجددا عناصر گروهک تروریستی«مجاهدین خلق» را به عراق بازگردانده اند.

وی در ادامه افزود: این اقدام همزمان با عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه صورت گرفته و پادگان های نظامیان آمریکایی در شمال عراق ده ها تن از این تروریست ها را آموزش می دهند.

ادعای ترامپ: ایرانی ها می خواهند مذاکره کنند/بازگشت منافقین به عراق توسط آمریکا/شرط کشورهای عربی برای شرکت «بشار اسد» در اجلاس آتی سران عرب/تاکید کردهای سوریه بر لزوم توافق با دمشق

البلداوی تأکید کرد: آمریکا تلاش دارد تا بار دیگر منطقه را بعد از عقب نشینی از سوریه متشنج کرده و ایران و ثبات خاورمیانه را هدف قرار دهد. تمام رهبران سیاسی عراق باید به این موضوع و هم چنین خطر هدف قرار گرفتن ثبات کشورهای همسایه ـ که به عراق در جنگ علیه تروریسم کمک کردند ـ توجه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/189410/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

اجرای شگفت‌انگیز بازی Cyberpunk 2077 روی گوشی‌های قدیمی اندرویدی!

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

قیمت بیت کوین تا 63 هزار دلار کاهش یافت

آمریکا می‌خواهد دار و ندار هواوی را تحریم کند!

غوغا در گوشی‌های آیفون با مدل‌های هوش مصنوعی OpenELM اپل

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

وضعیت جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

حضور دو بازی ایرانی در مراسم MENA Games Industry Awards 2024

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

عروس بزرگ امام: نمی خواستم ازدواج کنم اما.. / آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت/ علاقه امام به بچه‌هایم غیرقابل توصیف بود

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

اشک‌های سردار رادان در اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

عضو انجمن حمل‌ونقل ریلی: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

رفتارهای رادیکال در برخورد با کم حجابی، مردم را به دین بدبین می‌کند / چرا جلوی دزدی و اختلاس را نمی گیرید

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

ماجرای عجیب گم شدن حلقه ازدواج

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

علت گرانی شدید قیمت پیاز

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی