پیام ویژه

آخرين مطالب

سرمایه ای ابزاری به نام اطلاعات کاربری خواندنی ها

  بزرگنمايي:

اخبار ویژه - نرم افزار های مکان مبنا، برنامه هایی هستند که بر اساس اطلاعات مهم کاربر از جمله مکان هایی که می رود و داده هایی که وارد برنامه می کند، داده هایی را به دست می آورند که برای تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این برناه ریزی ها، طراحی مدل های تبلیغاتی برای کسب کار های مختلف می باشد.
در این جا ما به دو نمونه از این دسته نرم افزار که محصول شرکت آمریکایی فوراسکوئر هستند می پردازیم. نرم افزار هایی که در غالب شبکه های اجتماعی کمک رسان در حوزه گردشگری به کاربران (مردم) و در رده ای بالاتر در حوزه های تجاری، تبلیغاتی و... خدمات بیگ دیتا ارائه می دهند.
معرفی شرکت و نرم افزار فوراسکوئر Foursquare
فوراسکوئر یک شرکت فناوری است که برای ساخت یک تجربه کاربری مفهومی و ساخت راه حل های تجاری برای گسترش کسب وکار، از اطلاعات مکانی کاربران بهره می گیرد. این شرکت دارای وب سایت و نرم افزار برای ارائه خدمات خود می باشد، این نرم افزار مکان- مبنا است که به کاربران در پیدا کردن مکان های جدید و ملاقات با دوستان خویش کمک می کند و آنها را قادر می سازد مکان هایی را که بازدید کرده اند از طریق شبکه های اجتماعی با دیگران و دوستان خود به اشتراک بگذارند و همچنین درباره آن نظرات خود را مطرح کنند و نقطه نظرات دیگران را نیز در مورد آن مشاهده کنند.
زمانی که فوراسکوئر به عنوان یک نرم افزار موبایل در کنفرانس اس ایکس اس دبلیو در سال2009 معرفی شد، در آن زمان هنوز شبکه های اجتماعی مکان- م بنا نوپا بوده و تازگی داشتند. از آن زمان شرکت فوراسکوئر یک سفر مخاطره آمیز را شروع کرد که تا سال 2014 به درآمد رده سی45 میلیون دلار رسید.در آخرین ارزیابی انجام شده ارزش شرکت فوراسکوئر 250 میلیون دلار است که نیمی از ارزش آن در نسبت با سال 2013 است.
معرفی نرم افزار فوراسکوئر
نرم افزار فوراسکوئر یکی از برنامه های مکان مبنا است که در دو سیستم عامل ای او اس و اندروید قابل نصب و استفاده می باشد. این نرم افزار توسط کاربران گوشی های هوشمند بیش از 200 هزار بار در کافه بازار دانلود شده و بین 10 میلیون تا 50 میلیون بار از طریق گوگل پلی نصب گردیده است که در این میان 56% را مردان و 44% را زنان به خود اختصاص داده اند که افراد بین 18 تا 29 ساله آمریکایی 6% آن ها را شامل می شوند. دارای 250 تا 500 کارمند و بیش از 270 میلیون دلار سرمایه گذاری است و همچنین با بیش از 260 شرکت دارای ارتباط و همکاری است.
پراکندگی کاربران در سطح دنیا

در محیط کاربری این نرم افزار پس از نصب و ساخت یک حساب کاربری، کاربر قادر به انتخاب مراکز خرید، رستوران ها، نزدیک ترین مکان ها به موقعیت خود و مکان هایی که بیشترین بازدید و نظرات را دارند، می باشد.
در بخش پروفایل نرم افزار، کاربر می تواند اطلاعاتی همچون ذائقه (مکان های موردعلاقه، طعم ها، غذاهای موردعلاقه)،یک مکان جدید که روی نرم افزار وجود ندارد، و اطلاعاتی از این قبیل را به ثبت رساند.
فیلترهای متنوع جستجو، شخصی سازی جستجوی نرم افزار بر اساس مکان هایی که تابه حال آنجا نبوده اید، مکان هایی که توسط افراد دنبال کننده پیشنهاد می شوند، مکان هایی که قباً در آنجا بوده اید و مکان هایی که در لیست های ذخیره شده می باشد، از امکانات جستجو در نرم افزار فوراسکوئر است.
امنیت و سیاست ها
فوراسکوئر همانند شرکت های دیگر برای امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی دارای قوانین و فناوری هایی می باشد. این شرکت از منابع اطلاعاتی استفاده می کند که شامل کوکی ها، پیکسل ها، ذخیره محلی، می شود.
فوراسکوئر از اطلاعات به دست آمده از منابع فوق برای اهداف زیر استفاده می کند
تشخیص این که فردی که از خدمات استفاده می کند همان کاربر حقیقی باشد توانمندسازی مشخصات امنیتی شرکت که به روزرسانی شده و جایگزین گردیده است در برابر تهدیدات و فعالیت های مشکوک تشخیص اینکه کاربر به چه اجتماعاتی علاقه مند است، چه چیز هایی را ترجیح می دهد و اولویت های او چیست
شرکت فوراسکوئراطلاعات شخصی و سایر اطلاعات را هنگامی که کاربر از خدمات آنها استفاده می کند جمع آوری و ذخیره می کند تا به اینکه خدمات آنها چگونه مورداستفاده قرار می گیرند و به اشتراک گذاشته می شوند، کنترل و نظارت داشته باشد.
اطلاعات شخصی که این شرکت جمع آوری می کند
اطلاعاتی که توسط خود کاربر تهیه می شود
این اطلاعات شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد، نام کاربری در توییتر و فیس بوک و مکان کاربر می شود.
این شرکت به طور خودکار زمانی که کاربر از سرویس ها استفاده می کند، مکان آنها را دریافت نموده و برای این کار از فناوری های مختلفی برای تشخیص مکان کاربر استفاده می کند مانند تعیین مکان با استفاده از سیستم عاملهای قابل اجرا، اطلاعات مرورگرها و یا داده های ارسالی از حسگرهای دستگاه
اطلاعات جمع آوری شده خودکار
زمانی که کاربر از خدمات این شرکت استفاده می کند، اطلاعاتی مثل آی پی آدرس، نوع مرورگر، سیستم عامل، اپراتور موبایل، شناسه نرم افزار و کوکی ها به صورت خودکار دریافت و ذخیره می شوند. و آنها این اطلاعات را به-صورت ناشناس به شرکای تجاری خود می دهند تا آنها برای ارتقای تجارت و کسب وکار خود استفاده کنند.
خدمات فوراسکوئر برای صاحبان کسب وکار و تاجران
صاحبان کسب و کار، با ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت فوراسکوئر و ثبت اطلاعات مربوط به کسب وکار خود، می توانند از خدمات کمکی و تبلیغاتی فوراسکوئر بهره مند شوند.
بیش از یک میلیون کسب وکار و تجارت بر روی فوراسکوئر ثبت شده و در حال استفاده ار خدمات آن هستند. این در حالی است که 78 درصد از کسانی که به صورت محلی در فوراسکوئر جستجو می کنند متقاعد به خرید یا استفاده از خدماتی می شوند که فوراسکوئر بر اساس صلایق آن ها و اطلاعاتی که به مرور از کاربر کسب کرده است می شوند.
چگونگی اشتراک گذاری اطلاعات
اطلاعات کاربران توسط فوراسکوئر در اختیار شخص ثالث قرار می گیرد. این شخص ثالث شامل موارد زیر می شود:
دوستان و دنبال کنندگان افراد منفرد (غریبه) کسب وکارها، اماکن، رویدادها، برندها نرم افزارها و اطلاعات در دسترس مردم پیمانکاران و فروشندگان
استفاده از این سرویس به شکل زیر صورت می گیرد:
تبلیغات
مرحله اول هدف گیری دقیق
این کار با شناسایی، دستیابی و سنجش کاربران بر اساس مکان هایی که در دنیای واقعی می روند، صورت می پذیرد.
کمپین های هدف گیری دقیق با یک تجزیه تحلیل سفارشی از برند و نحوه فعل وانفعالات افراد با آن در دنیای واقعی، شروع می شوند. در طراحی انجام این آنالیز، تیم متخصصان فعال و استراتژیست های برند، تأثیرات کمپین بر روی ترافیک انسانی در فروشگاه ها را بررسی می کنند و مؤثرترین هدف ها را بهینه سازی می کنند .
مرحله دوم نسبت دادن
به تبیلغ کنندگان برای ردیابی کاربران و این که برای خرید یا به صورت روزمره به چه مکان هایی می روند، کمک می کند.
در حقیقت به این معنی که چقدر تبلیغات در گروهی که آن را دیده اند در مقایسه با گروه مشابه جمعیت شناسی که تبلیغات را ندیده اند، تأثیرگذار بوده است.
با استفاده از تکنیک قادر خواهند بود که مسیر منجر به خرید، مکان های بازدید شده قبل و بعد، رفتار طبقه بندی شده کاربر و بینش رقابتی را مشخص کنند.
مرحله سوم تبلیغات بومی
دست یابی به کاربران زمانی که آنها در اطراف یک مکان خاص هستند.
زمانی که یک کاربر در اطراف مکان های خاص قرار دارد، فوراسکوئر بر مبنای مکان هایی که کاربر رفته است و مکان هایی که به آن ها علاقه دارد، و همینطور از طریق دوستانی که دارد،آن هایی را که فکر می کند کاربر به آن تمایل دارد به آنجا برود را پیشنهاد می دهد.
فوراسکوئر به کاربرانی که در حال جستجو هستند یا به طور فیزیکی درجایی حضور دارند از طرف صاحب مکانی که می خواهد توسط کاربر دیده شود، پیغام می فرستد.
فوراسکوئر بر مبنای زمان واقعی، اطلاعات درست زمینی درباره مکان هایی که کاربر می رود و این که کاربران چه کسانی هستند، استوار است.
از دیگر استفاده ها، این که فوراسکوئر کمک می کند تا افرادی که در طول روز در بیش از 87 میلیون مکان موجود فعالیت می کنند را تجزیه وتحلیل کند و با این کار به درک چگونگی اثرات متقابل بین تجارت ها با مردم پی ببرد.
امکان درک الگوهای ترافیک انسانی در طول زمان و به وسیله بخش های جمعیت شناسی، جهت اجرای تصمیمات سکونتی و ارزیابی برای صاحبان ملک را فراهم می کند، این که به کاربر در چه منطقه ای ملک مورد نظر پیشنهاد شود.
تجزیه وتحلیل فروشگاه های فردی و نمونه ای و آگاهی درباره مشتریان کاربر و عادت های آنها در خارج و داخل از فروشگاه کاربر.
اشتراک API
فوراسکوئر از طریق ارائه APIهای خود به شرکت ها، دقیق ترین راه برای شناخت مکان ها و بازار کاربر را به آن ها ارائه می دهد.
فوراسکوئر غنی ترین پایگاه داده مکانی تائید شده توسط انسان می باشد. ای پی آی های فوراسکوئر کاربران را قادر می سازد تا به بزرگ ترین و وسیع ترین پایگاه داده مکانی دسترسی داشته باشند.
پایگاهی با ویژگی هایی از جمله
1) 85 میلیون مکان تائید شده انسانی
2) 2 57 میلیارد سیگنال تائید شده انسانی
3) میلیون ها سیگنال مکانی مجهول
4) 12 میلیارد بازدید و 87 میلیون تیپ
5) 510 میلیون عکس به اشتراک گذاشته شده و 130 میلیون سلیقه و ذائقه مختلف
6) 2 میلیون ویرایش اضافه شده برای مکان ها
7) 100 هزار توسعه دهنده و 55 میلیون کاربر روزانه که به پایگاه داده اضافه می شوند
8) 1 میلیارد مکان مشخص شده مورد بازدید قرارگرفته در ماه
9) 2 میلیارد سفر روزانه محلی
10) 100 میلیون کاربر در ماه که از ای پی آی ها استفاده می کنند
چگونگی کار کردن تبلیغات، بینش مکانی و توسعه دهندگان
فوراسکوئر با ادغام اطلاعات دسته اول که توسط افراد حقیقی بدست آمده اند و بدون استفاده از الگوریتم، اطلاعات بی نظیر و مطمئنی ایجاد می کند.
همچنین دارای یک پایگاه داده جهانی از اطلاعات محل ها ای است که توسط بزرگ ترین شرکت های فناوری و وال استریت بررسی شده نیز می باشند.
اطلاعات و داده های فوراسکوئر بزرگ ترین شرکت های فناوری جهان را تقویت و پشتیبانی می کند. شرکت هایی مانند: Uber, Twitter, Pinterest و صدها هزار شرکت دیگر، یک چرخه بازخورد، که بزرگ ترین پنل ترافیک انسانی در روی کره زمین است، را تقویت می کند.
این شرکت یک نقشه از حسگرهای گوشی و اطلاعات محل ها که توسط بزرگ ترین شرکت های فناوری مورداطمینان بدست آمده اند، ساخته است. این نقشه از چگونگی دید گوشی ها به جهان بیش ترین و گسترده ترین کاربرد در جهان را دارد.
فوراسکوئر بر روی تصاویر ماهواره ای و شعاع محدود اتکا ندارد. زیرا دارای یک نقشه دقیق می باشد که توسط مردم ساخته شده و نیازی به این ندارد که گوشی و یا افراد کجا هستند و یا می روند.
مشخص کردن و اشتراک گذاری مکان
هرزمانی که کاربر از نرم افزار یا وب سایت استفاده می کند، محل آن توسط شرکت رصد می شود و اگر بخش "پس زمینه مکانی" فعال باشد در هرلحظه که کاربر حتی از سرویس ها استفاده نمی کند نیز رصد می شود
اگر به هر دلیلی فوراسکوئر قادر به انجام امور خود نباشد یا ورشکسته شود، اطلاعات کاربران به عنوان یک دارایی توسط شخص ثالث خریداری یا منتقل می شود.
کاربران بین المللی
برای کاربرانی که خارج از ایات متحده هستند اطلاعاتشان در آمریکا پردازش و ذخیره می شود زیرا سرورهای فوراسکوئر در آنجا قرار دارد. بنابراین دولت فدرال، دادگاه ها و سازمان های نظارتی و مجری قانون می توانند با استفاده از قوانین حاکم از این اطلاعات استفاده کنند.

معرفی نرم افزار سوارم
این نرم افزار از نرم افزار اصلی فوراسکوئر توسط خود شرکت جدا شد نرم افزاری است که هرروز زندگی را به یک بازی تبدیل می کند. با بازدید از مکان های جدید و یا موردعلاقه، کاربر قادر به گرفتن سکه و برچسب های جدید در نرم افزار می شود و هرچه به سفرهای طولانی تری برود، امتیاز و سکه بیشتری دریافت می کند.
همچنین می تواند افراد و دوستانی که در نزدیکی خود قرار دارند را پیدا کند و متوجه شود که آنها به چه مکان هایی می روند و برای آنها پیغام ارسال کند که به این ویژگی "اشتراک گذاری همسایه " گفته می شود.
کاربران برای پیدا کردن بهترین مکان ها و پیشنهاد آن به دیگران از سوآرم استفاده می کنند. آنها با بازدید از مکان های جدید که می تواند مکان کسب وکار یک بازرگان و تاجر باشد و اشتراک گذاری آن با دوستان خود به نحوی باعث نشان دادن کسب وکار به دیگران می شوند.
ازآنجاکه شرکت فوراسکوئر حجم فوق العاده ای از اطلاعات و داده ها را ایجادکرده است، بیش از 6 میلیارد بازدید، 300 میلیون عکس، 55 میلیون تیپ، صدها میلیون ویرایش اطلاعات توسط کاربران، این را وظیفه خود می دانست که از این داده ها برای ایجاد ابزارهای مناسب به منظور کمک به افراد برای پیدا کردن چیزهای خوب در دنیای واقعی استفاده کنند.
بدین ترتیب آنها در ساخت دو نرم افزار تمرکز کردند، نرم افزار سوارم که قادر به ساخت تجربیات بر روی آن هستند و نرم افزار فوراسکوئر که بهترین ابزار برای کمک به کاربران پیدا کردن چیزهایی که دوست دارند در دنیای واقعی می کرد.
نرم افزار سوارم یک تلاش برای ایجاد اشتراک گذاری همسایه ای و به روزرسانی فرآیندهای بازی است و در نرم افزار فوراسکوئر تمرکز بر روی خلق یک جستجوی شخصی شده بر مبنای ذائقه افراد، مکان هایی که در اطراف آنها قرار دارد و تمامی اطلاعاتی که درباره آنها می دانند است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/204200/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گفتگو با پاکبانی که درخصوص حمله ایران به اسرائیل واکنش جالبی داشت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

معرفی ارزان ترین گوشی پرچمدار سال با قیمت باورنکردنی

پرچمدار 2024 هواوی درصورت گم‌شدن به‌سادگی پیدا می‌شود

این گوشی‌های شیائومی منسوخ شدند

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای مینی‌بوس کارکنان سازمان آب و برق؛ 2 نفر جان باختند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

10 کُشته درپی آتش‌سوزی هتلی در جنوب برزیل

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

پیکسل 8a بار دیگر رؤیت شد؛ میان‌رده جذاب گوگل برای رقابت با گلکسی A55

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

انتقال دانش‌آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

به‌روزرسانی جدید Lords of the Fallen منتشر شد

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد

تردد از آزادراه تهران-شمال به سمت چالوس ممنوع شد

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

ثبت اختراع جدید سونی؛ واکنش کنترلر به صدای کاربر

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

موافقت با تعطیلی شنبه ها/ دولت چراغ سبز نشان داد

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد