پیام ویژه

آخرين مطالب

دادستان کل کشور

سری به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای بزنید؛ چه کسی مسئول است؟ خواندنی ها

  بزرگنمايي:

اخبار ویژه - به گزارش گرداب ، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور بیان داشت: در آیات می‌بینید که همه کسانی که در جامعه اسلامی خدمت می‌کنند مانند قوای سه‌گانه و نیروی انتظامی، قوه قضائیه و ... باید عدالت را رعایت کنند. رئیس جمهور ، وزیر، نماینده مجلس، استاد، فرمانده نیروی انتظامی باید عادل باشند. در نظام اسلامی کسانی که زمام امور مردم را بر عهده دارند اگر عدالت نداشته باشند خداوند آنها را مؤاخذه خواهد کرد؛ چیزی که در نظام اسلامی در بعضی جاها شاهد آن نیستیم.
وی گفت: مدیرانی که در پس پرده مدیریت‌شان به‌گونه‌ای سنگر گرفته‌اند که کسی متوجه نمی‌شود و دنبال خیانت هستند. اگر همه مدیران، عدالت‌گستر بودند آثار عدالت را در گوشه‌گوشه جامعه می‌دیدیم. این وضعیت اقتصادی ماست؟ کشور ما کم ظرفیت دارد؟ کم توانمندی‌های انسانی، جغرافیایی و سایر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را دارد؟ ما هیچ چیزی کم نداریم.
منتظری گفت: هر چیزی که برای پیشرفت یک جامعه لازم باشد خدا رو شکر ما داریم اما چرا شاهد بعضی آسیب‌ها هستیم؟ چون از مسیر عدالت لازمه حکومت اسلامی است گاهی لغزش می‌کنیم و به مسیر دیگری می‌افتیم. اینجاست که وظیفه دستگاه قضایی بسیار سنگین است و مجری عدالت باید باشد، وظیفه نیروی انتظامی به عنوان یک قدرتی که در جامعه باید نظم و امنیت و عدالت را پیاده کند بسیار سنگین است و امیدواریم که شما عزیزانی که مسئولیت این بار سنگین و این امر مهم را عهده دار هستید بتوانید به وظیفه‌تان به نحو شایسته عمل کنید. چهارصباحی ما در این مسئولیت‌ها هستیم، یکی رئیس جمهور، یکی وزیر و یکی مدیر کل است و تمام می‌شود، خوش به حال آنکه پرونده ریاست و زمامداری‌شان مشهود از ریاست عادلانه است و وای به حال مدیری که از این منصب و کرسی سوء استفاده کند و هر بلایی سر مردم بیاید ککش هم نمی‌گزد، روزی باید در پیشگاه خداوند جواب این اعمالش را بدهد.
وی افزود: نمی‌خواهم عرض کنم فساد در جامعه ما همه گیر و سیستمی است، اما در نظام اسلامی این مقدار فساد بسیار زیاد است. مسئولین ما زمینه از بین رفتن فساد را باید فراهم کنند. شما اساتید، مسئولان که در این دانشگاه مسئولیت دارید باید حتماً به مسئولین گزارش بدهید که ما در جامعه شاهد ایین نوع جرائم و تخلفات هستیم و زمینه رشد این تخلفات چه چیزی است و گلوگاه‌هایش کجاست و دست کیست؟ بانک مرکزی، مسئولین اقتصادی، مسئولین فرهنگیی و مسئولینی که بخش های مدیریت جامعه قرار بگیرند و اطلاعات لازم به آنها داده شود چه بسا به فکر اصلاح آن باشد. چهار صباحی مسئولیت را عهده دار شدیم و باید توجه کنیم غرق در خودخواهی‌ها، خودپرستی‌ها و آنچه جوامع را از پای در آورد نشویم.
دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه بترسیم از روزی که خداوند ما را به محاکمه بکشد، اظهارداشت: یکی از اعتراضات و حرف‌ها و گله‌های ما به مسئولین فرهنگی و به کسانی که امروز سردمدار مدیریت فضای مجازی هستند همین است که چرا باید در جامعه اسلامی ما اینقدر رها باشد که شاهد اینهمه جرم و گناه در جامعه باشیم؟
وی افزود: این آمار وحشتناکی است و این هشداری به مسئولین است. خطاب من به کسانی است که می‌توانند این فضا را از آلودگی‌ها پاک کنند ولو 50 درصد هم که بتوانند. آمار واصله‌ای از 10 ماهه که بستر این جرائم فضای مجازی و جرائم رایانه‌ای نسبت به سال گذشته 140 درصد افزایش داشته است. کلاهبرداری‌های رایانه‌ای با 300 درصد رشد بیشترین جرم رایانه‌ای در کشور ما را رقم می‌زند.
منتظری گفت: چه کسی مسئول این رشد است؟ چه کسی مسئول این جرائمی است که خانواده‌ها و جامعه و جوانان ما را تحلیل می‌کند. به صراحت می‌گویم مسئولینی که مدیریت فضای مجازی را در اختیار دارند و آنهایی که در اجرای دستور صریح و مؤکد رهبری مقابله کرده و می‌کنند باید حواس‌شان باشد. چه زمانی و چند سال قبل بود که مقام معظم رهبری هشدار داده و بحث راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را مطرح کردند؟ شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دادند. اساسنامه را تصویب و ابلاغ کردند. چه کسی مسئول این فضای آلوده است که باید پاکسازی کند؟ هرگز ما قائل نیستیم و نمی‌گوییم که فضای مجازی را شما ببندید. امروز استفاده از فضای مجازی بسیار در زندگی تأثیرگذار است اما این فضا را باید از آلودگی‌ها پاک کرد.
وی افزود: مسئولین انتظامی می‌دانند که چه فضای ننگ‌آوری در جامعه ایجاد شده است. سری به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای بزنید؛ چه کسی مسئول است؟ خطاب من به «شخص وزیر ارتباطات» است که یک روزی باید در پیشگاه خداوند متعال جوابگو باشد که برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده و نمی‌کند و مصوبات شورای عالی فضای مجازی را زیر پا می‌گذارد. ما هم می‌گوییم وقتی اراده نباشد به نوعی فرار می‌کنند.
منتظری گفت: فردا در پیشگاه خداوند چه می‌کنید؟ بنده اخطار می‌دهم و هشدار می‌دهم چون بخشی از مسئولیت در اختیار من است ولی ابزار در اختیار دیگری است، بنده عددی نیستم، وقتی می‌بینم در مقابل دستور و فرمایش مؤکد رهبری این‌گونه مقابله می‌کنند بنده دیگر چه بگویم؟ وقتی در مقابل امر خدا، امر پیامبر و شرع مقدس این‌طور مقاومت می‌کند من چه کار می‌توانم انجام دهم؟
منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/204649/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند