پیام ویژه

آخرين مطالب

همايش صدهزار نفري استاديوم آزادي؛

بازي انتخاباتي يا لشگرکشي تبليغاتي گزارش

  بزرگنمايي:

انتقادات از همايش صد هزار نفري ورزشگاه آزادي، به شوراي نگهبان و نيروي انتظامي رسيد.

به گزارش نامه، «دولت حق برگزاري  ميتينگ هاي انتخاباتي را ندارد» عبارتي که اين روزها به کرات از سوي اصولگرايان شنيده مي شود و در 3 روز مانده به برگزاري اين همايش از نصحيت و انتقاد به هشدار تبديل شده است. آنجا که از يک سو سخنگوي شوراي نگهبان هرگونه بهره برداري انتخاباتي از اموال دولتي را خلاف قانون دانسته و در ديگر سو فرمانده نيروي انتظامي تلويحا با  اشاره به اينکه براي مدعوين اين همايش مشکلاتي ايجاد مي شود، راي به برگزار نشدن اين همايش داده است.

خبر همايش دولت با عنوان «تقديري از خادمان سفرهاي نوروزي» که قرار است روز بيست و نهم فروردين‌ماه در استاديوم صدهزار نفري ورزشگاه آزادي تهران برگزار شود گرچه در ميانه ايام نوروز توسط محمدشريف ملک‌زاده، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري رسانه‌اي شد اما انتقادات به برگزاري اين ميتينگ تا بدانجا ادامه يافت که برخي خبر از احتمال منتفي شدن اين همايش دادند، اما سکوت دولت گوياي جدي بودن اين اقدام دولت است.

شايد از همين روست که انتقادات اين روزها از چهره هاي اصولگرا و نماينده ها به مراجع، شوراي نگهبان و نيروي انتظامي نيز رسيده است. چه آنکه روز گذشته آيت الله مکارم شيرازي از مراجع تقليد با اشاره مستقيم به برنامه دولت براي تقدير از خادمان سفرهاي نوروزي صراحتا انتقاد کرده و آن را «حرکت انتخاباتي دولت در آستانه يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري» خوانده است. وي گفت: «اين عنوان خنده‌داري است که براي اين همايش برگزيده‌اند.»اين مرجع تقليد با «دروغ» و «خنده‌دار» خواندن نامگذاري دولت براي همايش استاديوم آزادي گفت: «به مردم دروغ نگويند و اگر مي‌خواهند کار انتخاباتي بکنند، صراحتا آن را به مردم بگويند.»

همچنين عباسعلي کدخدايي در واکنش به درخواست برخي نمايندگان مجلس و جريانات سياسي و گروه‌هاي مردمي براي رسيدگي شوراي نگهبان به مراسم 100 هزار نفري دولت در استاديوم آزادي به فارس، گفت: که ماده 68 قانون انتخابات بر ممنوعيت استفاده از امکانات دولتي به مفهوم عام آن تصريح دارد.شوراي نگهبان با استناد به اين ماده قانوني رفتار برخي کانديداها که اقداماتشان در ماه‌هاي اخير مصداق تبليغات بوده، مورد بررسي قرار داده و آن را در بررسي صلاحيت‌ها لحاظ خواهد کرد.

بنا به گفته وي« بر اساس قانون استفاده انتخاباتي از امکانات دولتي به هر شيوه و با هر وجهي ممنوع است و در اين خصوص تفاوتي به کساني در نهادها و سازمان‌هاي اجرايي و دولتي به امکانات دسترسي دارند و کساني که فاقد اين دسترسي هستند، وجود ندارد.»

کدخدايي همچنين حضور در مکان‌هاي که دولتي تلقي مي‌شوند را هم طبق قانون ممنوع دانسته و تاکيد کرده است« شوراي نگهبان قطعاً رفتارها و اقداماتي که در گذشته توسط کانديداها در استفاده از امکانات دولتي صورت گرفته يا در آينده اتفاق مي‌افتد را در بررسي صلاحيت‌شان مدنظر قرار مي‌دهد.»

وي بر همين اساس به کساني که قرار است در انتخابات آتي کانديدا شوند، متذکر شد که قانون مبناي رفتار و اقدامات‌شان قرار داده و مطابق آن حرکت کنند.

سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده ناجا نيز در پاسخ به سوالي مبني بر اعلام نظر در خصوص مراسم تجليل از خادمين ستاد تسهيلات نوروزي بيان داشت: من ابتدا لازم مي دانم از عنايت ويژه دولت محترم به خادمين ستاد تسهيلات نوروزي تشکر کنم. از اين فرصت استفاده کرده مجددا از تمامي سازمان ها، نهادها، افراد و خانواده آن ها که در ايام نوروز متحمل زحمات زيادي شدند قدرداني مي نمايم.

 اما در خصوص مراسم مذکور، با توجه به امکانات محدود خدماتي، بهداشتي و رفاهي ورزشگاه آزادي و همچنين حضور قشرهاي مختلف سني به نظر مي رسد مشکلات زيادي براي مدعوين محترم ايجاد گردد.

از سوي ديگر، اين نگراني وجود دارد که برگزاري اين مراسم اين بهانه را به دست گروه هاي رقيب سياسي براي ناسالم جلوه دادن روند انتخابات رياست جمهوري را بدهد. پيامدهاي سياسي اين مراسم مي تواند آغازگر يکسري مسائل و مشکلات در فضاي انتخاباتي کشور شده و مطمئنا در تحقق شعار حماسه سياسي تاثير منفي خواهد داشت و اعتماد عمومي را خدشه دار مي نمايد.

بنا به گفته فرمانده ناجا «صرف مبالغ گزاف براي اجراي اين مراسم با حماسه اقتصادي نيز منافات دارد به همين دليل نيروي انتظامي با برگزاري اين مراسم در اين سطح موافق نبوده و پيشنهاد مي گردد مانند سال هاي گذشته در يک سطح محدود از خادمين ستاد تسهيلات نوروزي قدرداني و صرفه جويي حاصل از اين راه صرف ارائه خدمات بيشتر در حوزه هاي مرتبط و خصوصا پيشگيري از حوادث رانندگي گردد.»

غلامعلي حدادعادل که يد طولايي در دفاع از دولت احمدي نژاد دارد نيز  در اظهاراتي با انتقاد از برگزاري اين قسم همايش ها از سوي دولت عنوان کرد«بنده صريحا مخالف اين موضوع هستم و آن را خلاف شعارهاي صرفه‌جويانه دولت مي‌دانم.» حداد عادل با «لشکرکشي» خواندن همايشي که دولت مي‌خواهد در ورزشگاه آزادي برگزار کند، گفت: «اگر اين صدهزار نفر حداقل 500 هزار تومان هزينه بر دوش ملت به دليل آمدن به تهران و اقامت در آن بگذارد، رقم بسيار بالايي مي‌شود که نيازي نيست براي تشکر از دست‌اندرکاران سفرهاي نوروزي اينچنين لشکرکشي شود.»

اين در حاليست که تعدادي از نمايندگان مجلس نيز با انتقاد از اين اقدام دولت از ورود جدي مجلس به بررسي اقدامات انتخاباتي دولت خبر داده بودند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/21/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند