پیام ویژه

آخرين مطالب

رزمایش مین‌روبی آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج فارس/ انتقال جسد جاسوس اسرائیلی از دمشق به تل آویو/برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره معامله قرن/توافق گروه‌‍‌های یمنی برای استقرار دوباره نیروها در الحدیده سياسي

  بزرگنمايي:

پیام ویژه-توافق گروه‌‍‌های یمنی برای استقرار دوباره نیرو‌ها در الحدیده، انتقال جسد جاسوس اسرائیلی از دمشق به تل آویو، برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره معامله قرن، دیدار ملک سلمان با فرمانده سنتکام در ریاض و آغاز فرایند اجرایی اقدام ترامپ علیه سپاه در آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رزمایش مین‌روبی آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج فارس نیز اشاره کرد.

یک سخنگوی نظامی آمریکا حاضر در خلیج فارس، از عملیات مشترک نیروی دریایی کشورش با انگلیس و فرانسه در آب‌های ساحلی بحرین خبر داد.

وبگاه شبکه «راشاتودی» بعدازظهر دوشنبه به نقل از «خبرگزاری فرانسه» نوشت: نیروی دریایی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس عملیات مین روبی را در سواحل بحرین برای حمایت از تردد آزاد کشتی‌های تجاری در خلیج فارس برگزار کرده‌اند.

سرهنگ «کلوهه مورگان»، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه در این باره اظهار داشت: «به خاطر این‌که مین‌ها بدون تردید یک تهدید دریایی هستند، آمریکا ، فرانسه و انگلیس انجام آموزش‌های تاکتیکی برای مقابله با خطر مین‌ها و حمایت از جریان آزاد تردد کشتی‌ها در این منطقه بحرانی را بر عهده گرفته‌اند.»

به گفته سرهنگ مورگان، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در بحرین، این رزمایش صرفا «دفاعی» است.

رزمایش مین‌روبی آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج فارس/ انتقال جسد جاسوس اسرائیلی از دمشق به تل آویو/برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره معامله قرن/توافق گروه‌‍‌های یمنی برای استقرار مجدد نیروها در الحدیده

بحرین از متحدان عربستان سعودی در آب‌های بین ایران و عربستان قرار دارد. این کشور همچنین میزبان نیروی دریایی انگلیس در منطقه است.

منابع خبری امروز از ورود یک کشتی جنگی انگلیس به بحرین برای انجام مأموریتی سه ساله خبر دادند.

به نوشته وبگاه «پلی ماوث» کشتی جنگی «ایچ ام اس مانتروز» روز یکشنبه برای ماموریتی سه ساله وارد آب‌های بحرین شده است.

این کشتی جنگی پس از گذشت شش ماه و طی مسافت 47 هزار مایل از پلی ماوث برای حمایت از تأسیسات جدید نیروی دریایی انگلیس در بحرین و عملیات این کشور در آب‌های منطقه از جمله آبراه سوئز در یکی از بنادر بحرین پهلو گرفته است.

بر پایه این گزارش، این کشتی جنگی قرار است عملیات مرتب گشت‌زنی، مبازره با انتقال مواد مخدر در آب‌های اقیانوس هند و شرکت در عملیات ضد تروریستی و البته کمک به متحدان انگلیس در خاورمیانه را برای حصول اطمینان از تأمین امنیت این منطقه حیاتی به اجرا گذارد. کشتی جنگی مانتروز قرار ست تا سال 2022 در منطقه غرب آسیا ایفای مأموریت کند.

توافق گروه‌‍‌های یمنی برای استقرار دوباره نیروها در الحدیده

«مارتین گریفیتس»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در جلسه ویژه شورای امنیت که درباره تحولات یمن برگزار شد، ادامه جنگ را مانعی برای دستیابی به راهکار سیاسی در یمن عنوان کرد.

به گفته گریفیتس، با وجود ادامه جنگ اما طرف‌های یمنی سازوکار تغییر آرایش نیروها در الحدیده را پذیرفته‌اند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن همچنین در گزارش خود اعلام کرده، رنج و بحران انسانی برای ملت یمن تشدید شده است.

رزمایش مین‌روبی آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج فارس/ انتقال جسد جاسوس اسرائیلی از دمشق به تل آویو/برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره معامله قرن/توافق گروه‌‍‌های یمنی برای استقرار مجدد نیروها در الحدیده

در این گزارش همچنین از استقرار مجدد نیروها و جابجایی نیروهای محلی در الحدیده به جای نیروهای انصارالله خبر داده و گفته شده است: به زودی شاهد پیشرفت توافق الحدیده و آغاز رایزنی‌های سیاسی در ادامه این پیشرفت‌ها خواهیم بود.

هرچند گروه‌های یمنی در آذرماه سال گذشته در جریان نشست سوئد به توافقی برای اجرای آتش بس دست یافته بودند، حال پس از چهار ماه همچنان توافق سوئد کامل در یمن اجرا نشده است.

همزمان با توافق گروه‌های یمنی در زمینه آتش بس، بمباران و جنگ ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه یمن ادامه داشته است.

انتقال جسد جاسوس اسرائیلی از دمشق به تل آویو

روزنامه اورشلیم‌پست به نقل از گزارش‌هایی سوری مدعی شده، هیأت روسی که به تازگی به سوریه سفر کرده بود، تابوت الی کوهن، جاسوس اسرائیلی را که 1965 در دمشق اعدام شد، با خود منتقل کرد.

هیچ نهادی در اسرائیل رسمی خبر انتقال جسد این جاسوس را تکذیب نکرده است.

کوهن به دلیل جاسوسی از نظام سوریه محاکمه و اعدام شد. سوریه درخواست‌های مکرر اسرائیل برای بازگرداندن جسد کوهن را رد کرده بود.

رزمایش مین‌روبی آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج فارس/ انتقال جسد جاسوس اسرائیلی از دمشق به تل آویو/برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره معامله قرن/توافق گروه‌‍‌های یمنی برای استقرار مجدد نیروها در الحدیده

در سال 2004 رئیس اسرائیل از طریق هیأت‌های فرانسوی و آلمانی و سازمان ملل از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه خواست جسد کوهن را تحویل دهد.

اطلاعاتی که کوهن به آن دست یافته بود در اشغال ارتفاعات جولان سوریه در سال 1967 کمک زیادی به اسرائیل کرد.

برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره معامله قرن

اتحادیه عرب یکشنبه هفته آینده در سطح وزرای خارجه نشست فوق‌العاده درباره آخرین تحولات فلسطین برگزار می‌کند.

این نشست هفته آینده در حالی برگزار خواهد شد که به نوشته یک روزنامه آمریکایی، قرار است طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» در اواخر بهار اجرایی شود.

روزنامه واشنگتن پست اخیر با انتشار گزارشی در این باره نوشته که «پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص معامله قرن برای حل نزاع میان اسرائیل و فلسطینیان تعهدات عملی را برای بهبود زندگی فلسطینیان داده، اما این طرح احتمالا شامل یک کشور جداگانه با حق حاکمیت کامل از سوی فلسطینی‌ها همراه نباشد».

طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه ابودیس به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

روزنامه آمریکایی به نقل از منابع نزدیک به این طرح گفته‌اند که احتمالا کاخ سفید بسته صلح پیشنهادی خود را اواخر بهار یا اوایل تابستان ارائه خواهد داد. ارائه طرح معامله قرن تا پس از تشکیل دولت نتانیاهو و احتمالا تا پس از ماه مبارک رمضان طول خواهد کشید.

دیدار ملک سلمان با فرمانده سنتکام در ریاض

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی با ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنت‌کام) در کاخ یمامه در ریاض دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، آنها در این دیدار، روابط میان دو کشور و تحولات منطقه‌ را بحث و بررسی کردند.

عبدالعزیز بن سعود بن نایف، وزیر کشور عربستان و کریستوفر هنزل، کاردار سفارت آمریکا در ریاض نیز در این دیدار حضور پیدا کردند.

در این گزارش، اطلاعاتی درباره دلیل سفر این ژنرال آمریکایی به عربستان ارائه نشده است.

آغاز فرایند اجرایی اقدام ترامپ علیه سپاه در آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا هفته گذشته در اقدامی ضد ایرانی سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

در حالی که اخباری مبنی بر اینکه کنگره آمریکا امروز این اقدام ضد ایرانی را مورد بررسی قرار می‌دهد، خبرگزاری آلمان در گزارشی از اجرایی شدن آن خبر داده است.

بر اساس فرمان اجرایی ترامپ نه تنها افراد عضو سپاه پاسداران ایران بلکه بستگان آنها نیز مورد تحریم واشنگتن قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، خبرگزاری آلمان در گزارش خود ضمن اشاره به این موضوع که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک ارتش کلاسیک نیست، اقدام دولت آمریکا در رابطه با افزودن این نیرو به فهرست سازمان‌های تروریستی را اقدامی بی‌سابقه ارزیابی کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/212292/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

شیائومی نیامده رکورد زد!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

مهاجرت با ویزای جعلی

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم