پیام ویژه

آخرين مطالب

موج جدید تعلیق حساب‌های توئیتری و ضرورت تاسیس NSA بومی بين الملل

  بزرگنمايي:

اخبار ویژه - در موج جدید تعلیق حساب های توئیتری، حساب‌های کاربری برخی از ایرانیان، از جمله باشگاه خبرنگاران جوان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و خبرگزاری مهر را به اتهام آزار و اذیت هدفمند شهروندان بهایی به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش جام نیوز ، براساس خبر منتشر شده در وب سایت بی بی سی فارسی، توییتر حساب‌های کاربری از جمله باشگاه خبرنگاران، جوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و خبرگزاری مهر را به اتهام آزار و اذیت هدفمند شهروندان بهایی به حالت تعلیق درآورده است.

خبر تعلیق برخی از حساب های توئیتری در ایران
ناگفته نماند که "بهائیت"،" قادیانیت" و "وهابیت"، سه فرقه‌ای هستند که توسط انگلیس در ایران، پاکستان و هند، عربستان و کشورهای عربی، پایه گذاری شدند. با توجه به توصیه‌ای که اندیشکده‌ی (CSIS )به ترامپ کرده بود، روشن میشود که لیست اکانت‌های فعالین ایرانی برای حذف شدن توسط بهائی‌ها گردآوری می‌شود.
بیشتر بخوانید
اندیشکده CSIS : ایران را با جنگ نرم به زانو درآورید
متخصصین فضای سایبری بر این باور هستند که برای برون‌رفت از وابستگی‌های سایبری و رسیدن به استقلال در فضای سایبر، نیاز به( NSA) بومی داریم که در روسیه و چین و آمریکا و انگلیس، توسط وزارت دفاع و ارتش این کشورها ایجاد شده یا در حال شکل‌گیری‌ست. برای آشنایی بیشتر نگاهی کوتاه به سازمان امنیت ملی آمریکا می اندازیم.
آژانس امنیت ملی آمریکا، یک آژانس هوشمند رمزشناسی در وزارت دفاع ایالات متحده است. وظیفه این سازمان، کنترل، تجزیه و تحلیل در پنج حوزه زیر می­‌باشد:
1- کلیه خطوط مخابرات جهان
2- سیستم عامل کلیه پلت‌فرم‌ها
3- موتورهای جستجو
4- امنیت اطلاعات
5- امنیت شبکه
همچنین حفاظت از ارتباطات و زیرساخت‌های حساس مخابراتی دولت آمریکا و حفاظت از سیستم‌­های اطلاعاتی که شامل امنیت اطلاعات و تجزیه و تحلیل رمزگشایی و رمزنگاری است را برعهده دارد. آژانس امنیت ملی یکی از اعضای کلیدی در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده، متشکل از 16 سازمان امنیتی – اطلاعاتی است. همانطور که بیان شد، آژانس امنیت ملی یک سازمان نظامی است و در حال حاضر فرماندهی آن به"مایکل راجرز"، ژنرال 4 ستاره ارتش، سپرده شده است.

مایکل راجز ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا
همچنین فرمانده آژانس امنیت ملی، بطور همزمان در رأس «فرماندهی سایبری ایالات متحده» و «سرویس امنیت مرکزی» آمریکا نیز منصوب شده است.

فرماندهی سایبری ایالات متحده و سرویس امنیت مرکزی
سرویس امنیت مرکزی، آژانسی است که وظیفه هماهنگی فعالیت­‌های "اینتلیجنس" و هماهنگی بین آژانس امنیت ملی و دیگر آژانس‌­های تجزیه و تحلیل­‌گر رمزهای نظامی در ایالات متحده را بر عهده دارد. بنابر قانون اساسی ایالات متحده مبنی بر رعایت حریم خصوصی افراد، نفوذ و جمع‌­آوری اطلاعات از اشخاص، باید منحصر به ارتباطات و مخابرات بیگانه در فضای خارج از مرزهای آمریکا باشد که انجام این موضوع با صراحت از سوی آژانس امنیت ملی بیان شده است ولی شواهد بسیاری در دست است که این آژانس از افراد درون آمریکا نیز جاسوسی می‌کند.
ساختار سازمانی
آژانس امنیت ملی به دو هیئتِ مأموریتی اصلی تقسیم می­‌شود که عبارتند از:
الف) «مدیریت هوشمند اطلاعات» (SID): مأموریت این بخش، تهیه و ارائه اطلاعات سیگنال­‌های هوشمند بیگانه است.
ب) «مدیریت بیمه اطلاعات»(IAD):مأموریت آن حفاظت کردن از سیستم‌­های اطلاعاتی ایالات متحده است.

چارت سازمانی امنیت ملی آمریکا
برای دیدن سایز بزرگ تصویر کلیک کنید
امکانات
قرارگاه‌­های وابسته به آژانس امنیت ملی در "فُرت جُرج جی میدِ" شهر "مریلند" در حدود 15 مایلی یا به عبارتی 24 کیلومتری جنوب ­غربی منطقه­ "بالتیمُر" قرار دارند. خروجی( NSA )در قسمت «جنوب جاده مریلند» واقع شده که فقط ویژه کارمندان( NSA )است. تعیین کردنِ میزانِ ماموریت­‌های( NSA) از بین داده‌­های طبقه­‌بندی­ نشده، کار دشواری است. 18 هزار فضای پارکینگ اختصاصی برای آژانس وجود دارد.

ساختمان سازمان امنیت ملی آمریکا و پارکینگ های اختصاصی آن
ماموریت‌های این سازمان
ماموریت استراق سمع در( NSA)، شامل این موارد است:
الف) برنامه­‌های رادیویی که هم از ارگان­‌های رسمی و هم خصوصی پخش می­‌شوند.
ب) اینترنت
پ) مکالمات تلفنی
ت) رهگیری کردن دیگر انواع ارتباطات

امکان دستیابی آزانس امنیت ملی آمریکا به تمام داده های دیجیتالی
ماموریت ارتباطات ایمن شامل موارد زیر است:
الف) نظامی
ب) دیپلماتیک
پ) ارتباطات دولتی سری یا محرمانه

ماموریت های نظامی آژانس امنیت ملی آمریکا پیچیده ترین سطح عملیاتی در ارتش آمریکا را دارند
از آژانس امنیت ملی تعبیر می­‌شود به عنوان «دنیای بزرگترین کارمندان ریاضی‌دان» و تنها مالک «بزرگترین گروه ابرکامپیوترها»، اما سعی کرده است یک نمایه کمی را نگه دارد. سال­‌های متمادی وجود این ماموریت در سازمان (NSA )از سوی دولت آمریکا تکذیب می­‌شد. برای این ماموریت اسم مستعاری در نظر گرفته بودند به این نام «هیچ آژانسی شبیه آن نیست»(NSA). همچنین به کنایه گفته می‌­شد، شعارشان این است که «هرگز هیچی نگو».

چیزی مگو یکی از مهم ترین شعارهای آژانس امنیت ملی آمریکا
طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌ ­پست، «هر روز سیستم­‌های جمع‌­آوری در سازمان امنیت ملی، داده‌هایی را رهگیری و ذخیره می‌­کنند. 1.7 بیلیون ایمیل، مکالمات تلفنی، و دیگر انواع ارتباطات.» (NSA)درصدی از آن­ها را در 70 پایگاه داده­‌ها که جدا از هم هستند، طبقه­‌بندی می­‌کند. به خاطر وظیفه استراق سمع،( NSA/CSS) به سختی درگیر تحقیقات رمزشناسی است، ادامه همان کاری که آژانس‌­های سابق در زمان جنگ جهانی دوم برای شکستن بسیاری از رمزها و کدها انجام می­‌داند. (به عنوان مثال به ماموریت­‌هایی با نام: (Purple ) و (project Venona )و( JN) میتوان نام برد)
سال 2004 «سرویس امنیت مرکزی»(NSA) و بخش «امنیت سایبر ملی» از «وزارت امنیت داخلی» (DHS) توافق کردند، مرکز عالی آکادمیک در(NSA) را در«برنامه آموزش بیمه اطلاعات»توسعه دهند. به طوری‌که قسمتی از بخشنامه وابسته به «ریاست ­جمهوری امنیت ملی » بخشنامه وابسته به «ریاست ­جمهوری امنیت داخلی »، در هشتم ماه جَنوئِری سال 2008 میلادی از طرف رئیس ­جمهور بوش، امضاء شد. مطابق با آن، (NSA) موظف شد، تمام شبکه‌­های کامپیوتری دولت فدرال را از تروریسم سایبری حفاظت و رهگیری کند. سال 2010، "رابرت گیتس"، (DHS) را به ایجاد یک «یگان» ملزم کرد تا اینکه بتواند همه نیروهای نظارتی از(NSA) را برای امنیت سایبر خانگی و بومی به هم متصل کند.
فعالیت داخلی
مأموریت( NSA) از این به بعد در دستورالعمل اجرایی (12333) قرار می‌گیرد که عبارت است از جمع‌آوری اطلاعاتی ترکیب شده از جاسوسی و ضدجاسوسی بیگانه یا به عبارتی “اینتلیجنس یا کانتر اینتلیجنس بیگانه” در حالیکه به دست‌آوردن اطلاعات درباره فعالیت‌های داخلی از مردم ایالات متحده نباید انجام شود.(NSA) ادعا کرده جهت جمع‌آوری اطلاعات فعالیت‌های هوشمند بیگانه در داخل مرزهای ایالات متحده به(FBI) تکیه نموده حال آنکه فعالیت‌های خودش را در داخل ایالات متحده به سفارت‎خانه‌ها و ماموریت‌های کشورهای بیگانه محدود کرده است. فعالیت‌های نظارتی داخلی(NSA) به وسیله نیازمندی‌های تحمیل شده از سوی چهارمین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده محدود می‌شوند. این حفاظت‌ها برای هیچ‌کدام از مردم ایالات متحده که خارج از مرزهای کشور ساکن هستند اعمال نخواهد شد. بنابراین تلاش‌های نظارتی بیگانه(NSA) ، بطور جزیی از محدودیت قانون ایالات متحده تبعیت می‌کند.
مقررات ویژه‌ای برای عملیات‌های نظارتی داخلی در اعلامیه نظارت هوشمند بیگانه (FISA) از سال 1978میلادی در نظر گرفته شده اما این هم شامل تأمین حفاظت هیچ شهروندی در خارج از قلمرو ایالات متحده نمی‌شود. فعالیت‌های زیر آشکارا تصدیق شده‌اند: بهره‌برداری از تلفن داخلی و برنامه‌های پایگاه‌های صوتی. ضمناً سوال‌هایی در مورد محدوده فعالیت‌های(NSA) مطرح است و در مورد تهدید حریم خصوصی و دستور قانون، نگرانی‌هایی وجود دارد.
برنامه‌های استراق سمع
استراق سمع (شنود) داخلی زیر نظر ریچارد نیکسن
سال‌ها بعد از رئیس‌جمهورِ مُستَعفی "ریچارد نیکسن"، چندین تحقیقات از سوءاستفاده‌های مشکوک از آژانس امنیت مرکزی (CIA) و امکانات (NSA) وجود داشتند. سناتور "فرانک چِرچ" ریاست کمیته رسیدگی مجلس سنا (کمیته چِرچ) را برعهده داشت. در این کمیته سابقاً فعالیت نامعلومی کشف شد، مانند: طرح (CIA) جهت ترور "فیدل کاسترو" (که از سوی جان اف کندی دستور داده شده بود). همچنین آن تحقیقات نشان داد که (NSA) از شهروندان مورد هدفش در ایالات متحده استراق سمع انجام می‌داده. بعد از گزارش کمیته چِرچ، دستورالعمل نظارت هوشمند بیگانه به عنوان یک قانون در سال 1978 میلادی تبدیل شد.
پروژه(IT : Thin Thread , Trailblazer , Turbulence)
(NSA)سیستم‌های(IT) جدیدی ساخت تا در برابر سیلی از اطلاعات که با تکنولوژی‌های جدید مانند اینترنت و تلفن‌ها سرازیر می‌شد بتواند روبه‌رو شود.پروژه(ThinThread ) شامل امکانات پیشرفته‌ای در مورد «مرحله تجزیه و تحلیلِ دانشِ کشفِ پردازش پایگاه‌های داده‌ها» بود. همچنین یک مکانیزم مخفی هم داشت: «نظارت بر متن رمز ذخیره شده». آشکارسازی این موضوع نیاز به یک گواهی داشت. این تحقیق زیر نظر این برنامه امکان همکاری کردن با سیستم‌های بعدی را فراهم کرد. پروژه(Thin Thread) با شروع پروژه(Trailblazer) توسط ژنرال "هایدن" (فرمانده سابق NSA) لغو شد در حالیکه این پروژه سیستم مخفی (Thin Thread) را در برنداشت.
شرکت‌های( SAIC, Boeing ,CSC، IBM ،Litton )در این پروژه همکاری کردند برخی قصد داشتند جلوی کارهای غیر قانونی( NSA )را بگیرند لذا از درون شکایاتی پیرامون پروژه (Trailblazer )انجام شد این باعث شد تحقیقات توسط کنگره و(NSA) و ژنرال بازرسان وزارت دفاع رهبری شود. این پروژه حدوداً سال 2003-2004 لغو شد. دلیل‍‌ش این بودکه بودجه بسیار زیادی لازم داشت و اهداف از پیش تعیین شده را هم محقق نکرد. این دلایل را مقاله‌های خبرگزاری بالتیمرسان در سال 2006-2007 نشان داد. بعد از آن دولت به پایگاه‌هایی که فعالیت‌های خلاف در این پروژه انجام می‌دادند، هجوم برد. یکی از آنها توماس دریک بود، وی با توجه به دستورالعمل( 793&U.S.C 18 ) متهم شد که در سال 2010 در یک سوءاستفاده از قانون جاسوسی، شرکت داشته. او و طرفدارانش ادعا کردند که واقعاً در پروژه (Trailblazer )مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.
پروژه (Turbulence)حدود سال 2005 شروع شد و در کمترین زمان توسعه یافت. قطعات آزمایشی آن ارزان‌تر از پروژه(Trailblazer) بود. همچنین این پروژه امکانات حمله میدان جنگ سایبری را دربرداشت. مانند تزریق نرم‌افزارهای ویروسی به جزئی‌ترین قسمت‌های کامپیوتر.
سال 2007 میلادی کنگره به خاطر اینکه این پروژه هم مانند پروژه(Trailblazer) دارای یک روند بروکراتیک اداری بود، انتقاد کرد. این پروژه نوعی فهم از پردازش اطلاعات در بالاترین سرعت در فضای سایبر محسوب می‌شد.
شنود زیرنظر جُرج دبلیو بوش
16 دسامبر 2005 میلادی روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد: زیر نظر کاخ سفید و با یک دستورالعمل اجرایی از جُرج بوش، آژانس امنیت ملی تلاشی برای خنثی‌کردن تروریزم، از مکالمات تلفنی افراد خارج از کشور بدون کسب مجوز از دادگاه نظارت هوشمند بیگانه ایالات متحده، استراق سمع انجام داده است و برای این کار یک دادگاه مخفی زیر نظر اعلامیه نظارت هوشمند بیگانه ایجاد نموده. شبیه برنامه نظارتی توسط بخش‌نامه شماره 18 سیگنال‌های هوشمند ایالات متحده از سوی جرج بوش در اختیار گذاشته شد. پروژه (Highlander) متعهد شده بود برای آژانس امنیت ملی توسط ارتش ایالات متحده پانصد و سیزدهمین تشکیلات هوشمند نظامی انجام شود. NSA مکالمات تلفنی؛ شامل خطوط موبایل، زمینی، هوابرد و نظامی را تقویت کرد. مکالمات شهروندان ایالات متحده همراه با دیگر کشورها رهگیری می‌شدند. طرفداران برنامه نظارتی ادعا می‌کنند رئیس‌جمهور قدرت اجرایی برای دستور دادن چنین عملی را دارد. آنها به قانون‌هایی مثل(FSIA) استدلال می‌کنند که بوسیله قدرت و اختیار رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی باطل شده. برخی هم استدالال می‌کنند (FSIA) به وسیله قانون بعدی که آمده باطل شده. اختیار استفاده از نیروی نظامی گرچه طبق حکم دادگاه عالی هم باشد، در دادگاه "هَمدان رامسفلد" قبیح دانسته شد. آگوست سال 2006 میلادی در ناحیه(ACLU v) . .(NSA, U.S) قاضی دادگاه، «آنا دیگز» نتیجه گرفت که برنامه نظارتی بی‌مجوز(NSA ) و هر دو غیرقانونی و برخلاف قانون اساسی بوده است. در 6 جولای 2007 ششمین دادگاه قضایی، درخواستِ تعطیل شدن زمینه‌هایی که(ACLU) را فاقد ارائه دائمی دادخواست می‌کند، تشکیل شد.
در کشور ما سرپرستی اینترنت طی خطایی استراتژیک، به «وزارت مخابرات» سپرده شده و از همین روست که اینترنت و فضای مجازی در ایران یتیم مانده و متولی ندارد؛ پس به سادگی تسلیم میشویم.. ما در فضای مجازی، مستاجریم؛ و صاحبخانه هر زمان که بخواهد، اسباب و اثاث‌مان را بیرون می‌ریزید. در حالی که مسئولین مخابرات ایران، اصولاً مجهز به اطلاعات مود نیاز بوده و ضرورت های این عرصه و بایسته های آن را به خوبی شناخته و ضریب امنیتی کشور را در این عرصه تا حد قابل قبولی تقویت کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/241415/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

درآمد عجیب از زباله گردی

رسوایی 99 درصدی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت