پیام ویژه

آخرين مطالب

تداوم نژادپرستی در سیاست مهاجرتی جدید ترامپ سياسي

  بزرگنمايي:

اخبار ویژه - سیاست جدید مهاجرتی ترامپ که شرایط را برای اقامت مهاجران "قانونی" کم درآمد در آمریکا سخت‌تر می کند، از سوی منتقدان به ادامه سیاست‌های نفرت پراکنانه و نژادپرستانه رئیس جمهوری آمریکا، تعبیر شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز ، کن کاکسینلی سرپرست اداره خدمات شهروندی و مهاجرت وزارت امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری از دستور اجرایی جدیدی درباره مهاجران و البته این بار "مهاجران قانونی" رونمایی کرد که به موجب آن، گرین کارت و اقامت به مهاجران قانونی داده می شود که بتوانند هزینه های خود را بپردازند و نیازمند حمایت دولت نباشند.
به موجب این شرایط، دولت می تواند برای مهاجرانی که از بیمه درمانی دولتی اقشار کم درآمد، کوپن های غذا، کمک هزینه های مسکن یا دیگر اشکال کمک های دولتی استفاده می کنند، کارت اقامت یا همان گرین کارت صادر نکند.
در قوانین پیشین، متقاضیان گرین کارت باید ثابت می کردند باری بر دوش دولت یا به اصطلاح «هزینه عمومی» نخواهند بود اما مقررات جدید شرایط سخت‌تری را برای اعطای مجوز اقامت در نظر می‌گیرد که طبق اظهارات دونالد ترامپ در اردیبهشت ماه امسال، تحصیلات، درآمد سرانه خانواده و سلامت هم به آنها افزوده شده است.
وی با این توجیه که قانون فعلی مهاجرت آمریکا قدمت زیادی دارد و می پذیرد که برخی از مهاجران به کمک خانواده وجامعه خود نیاز دارند، از این رو در دستور اجرایی جدید کسانی که به دنبال زندگی در آمریکا هستند باید حامی مالی داشته باشند تا مسئولیت آنها را برعهده بگیرد.
این مقام دولت ترامپ با تکرار این ادعا که قوانین مهاجرتی آمریکا ریشه در قرن 19 و دهه 1800 دارد، گفت: از سال 1996 ، این قانون اتباع بیگانه را ملزم به اتکا به توانایی های خود و منابع خانواده ها ، حامیان مالی و سازمان های خصوصی در جوامع خود کرده است. با این حال ، کنگره هرگز اصطلاح "هزینه عمومی" را در قانون تعریف نکرده است و این اصطلاح توسط آیین نامه به وضوح مشخص نشده است. این چیزی است که امروز با این قانون تغییر می کند.
کاکسینلی افزود نکته مهم این است که این قانون نهایی هیچ تاثیری در برنامه های مهاجرتی بشردوستانه برای پناهندگان و بی خانمان ها ندارد و قربانیان قاچاق و قربانیان خشونت داخلی را معاف می کند. کنگره مدت ها است که معافیت‌هایی را برای این دسته بندی‌ها به کار می‌برد و آیین‌نامه ما کاملاً به قوانینی که نوشته شده پایبند است.
وی ادامه داد: نسل مهاجران پایه و اساس کشور ما را تقویت کرده و امروز سهم مثبتی داشته‌ اند و ما انتظار داریم که این روند در آینده نیز ادامه یابد.
این مقام دولت ترامپ اظهار کرد: از طریق اجرای متعهدانه به قوانین دیرینه کشور ما، حکم پذیرفتنی نبودن "هزینه عمومی" رئیس جمهوری ترامپ تضمین می کند که مهاجران قادر باشند با موفقیت از خود پشتیبانی کنند، زیرا در آمریکا به دنبال فرصت می گردند.
کاکسینلی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان اما درباره اصل مهاجر پذیر بودن آمریکا که نماد آن مجسمه آزادی قلمداد شده است، گفت: شعری که بر روی این مجسمه نوشته شده است درباره "مردمی است که از اروپا می آیند."
بتو اورورک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 به این اظهار نظر واکنش نشان داد و با نژادپرستانه دانستن آن گفت: این دولت سرانجام به آنچه که همه ما می دانیم، اذعان کرد: آنها فکر می کنند مجسمه آزادی فقط برای سفید پوستان است.
روزنامه وال استریت ژورنال هم به این مساله پرداخته و در بخشی از گزارش خود آورده است منتقدن همچنین گفتند که تلاش دولت ترامپ می تواند دسترسی به مزایای عمومی حیاتی را که توسط مهاجران کاملاً واجد شرایط استفاده می شود از جمله کسانی که فرزندان تبعه آمریکایی در خانواده خود دارند، ، قطع کند.
این روزنامه به نقل از برخی موسسه‌ها اظهار کرد الزامات جدید ناشی از این قانون، باعث می شود اکثر متقاضیان مکزیک و آمریکای مرکزی ، آفریقا و آسیا در معرض انسداد قرار گیرند در حالی که برای اروپا ، کانادا و اقیانوسیه اثرات کمتری دارد.
داگ راند یک مقام دولت اوباما و از بنیانگذاران وزارت امنیت داخلی هم اظهار کرده است این دستور اجرایی می تواند از صدور کارت سبز برای بیش از 50 درصد متقاضیان کارت سبز ازدواجی ممانعت کند.
سناتور کاملا هریس که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 است به این مساله انتقاد جدی وارد کرد و افزود: ما نمی خواهیم از این دستور اجرایی پشتیبانی کنیم.
وی ادامه داد: بدنام کردن بی رحمانه مهاجران از سوی دولت ترامپ باید پایان یابد. مهاجران از سراسر جهان به ساخت این کشور کمک کرده‌اند. آنها باید مورد استقبال و تجلیل و نه تحقیر و توهین قرار گیرند.
ترامپ از ابتدای کارزار انتخاباتی خود به مساله مهاجران حساسیت ویژه ای داشت و دستورهای خاصی صادر کرده است که نشان می دهد به دنبال پاکسازی نژادی در آمریکا است.
ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/248668/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

پایان یکه تازی اردوغان؟

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری