پیام ویژه

آخرين مطالب

ابعاد غیرانسانی تحریم های آمریکا علیه ایران سياسي

  بزرگنمايي:

اخبار ویژه - مقامات آمریکا در حالیکه بارها مدعی شده اند، هدف از تحریم ها ملت ایران نیست ؛ اما رسانه های غربی در روزهای اخیر با انتشار گزارش هایی افشا کرده اند که اعمال تحریم های ضدایرانی از سوی دولت ترامپ مستقیما مردم ایران را در تنگنا قرار می دهد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز ، مقامات آمریکا در حالیکه بارها مدعی شده اند، هدف از تحریم ها ملت ایران نیست ؛ اما رسانه های غربی در روزهای اخیر با انتشار گزارش هایی افشا کرده اند که اعمال تحریم های ضدایرانی از سوی دولت ترامپ مستقیما مردم ایران را در تنگنا قرار می دهد.
این رسانه ها اعتراف کرده اند که یکی از تحریم هایی که مردم ایران را هدف قرار می دهد؛ تحریم های مرتبط با تجارت دارو است. هرچند مقامات رسمی ایالات متحده ازجمله دونالد ترامپ و مایک پمپئو رئیس جمهوری و وزیر خارجه این کشور ادعا کرده اند تحریم های آنها شامل تجارت دارو با ایران نخواهد شد ؛ اما شکی نیست که ایجاد محدودیت های بانکی و مالی؛ موجب می شود تا همکاری شرکت های دارویی خارجی با ایران مختل و در بعضی موارد غیرممکن شود.
روزنامه آمریکایی 'نیویورک تایمز' به تازگی در گزارشی پیرامون ابعاد غیرانسانی تحریم های آمریکا علیه ملت ایران نوشت : دولت ترامپ می تواند با صدور دستورالعمل هایی؛ وضعیت ایجاد شده را تغییر دهد تا در نتیجه تحریم ها؛ شهروندان ایرانی آسیب کمتری را متحمل شوند.
اذعان نیویورک تایمز به تاثیر غیرانسانی تحریم های آمریکا علیه ملت ایران درحالی مطرح می شود که مقامات ایالات متحده بویژه ترامپ و پمپئو بارها به دروغ مدعی شده اند که هدف از تحریم ها ملت ایران نیست.
در همین حال برخی منابع به نقل از اسناد دیوان بین المللی دادگستری نوشتند که از زمان اعلان تحریم های جدید آمریکا ؛ دسترسی اتباع ایرانی به دارو و وسائل و تجهیزات پزشکی دچار مشکل شده است.
روزنامه انگلیسی زبان 'گاردین' نیز در گزارشی پیرامون تحریم های آمریکا علیه ایران نوشت که اروپایی ها هنوز موفق به ایجاد تغییر در تصمیمات یکجانبه ترامپ برای تحریم ها که روند صادرات مواد غذایی و دارویی به ایران را دچار مشکل می کند؛ نشده اند.
گاردین به نقل از 'احمد قویدل ' مدیرعامل کانون هموفیلی ایران نوشت: «شکی وجود ندارد براثر تحریم ها جان هزاران بیمار در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
وی گفت: آنها ادعا می کنند واردات دارو از تحریم ها معاف هستند اما در عمل و به دلیل محدودیت های بانکی ما به دارو و موادی که بتوانیم داروها را در کشور تولید کنیم دسترسی نداریم
در همین پیوند؛ داریوش آرمان مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی در باره اثرات تحریم بر دارو و بهداشت ایران گفته است که تحریم ها باعث شده که وضعیت بیماران خاص چالش برانگیز باشد. اکنون تامین محلول و صافی دیالیز با کمبود و چالش جدی مواجه است .
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز درباره تاثیر تحریم‌ها بر مکانیزم خرید و تامین دارو می‌گوید: اظهارات آمریکا و پمپئو دروغی آشکار است؛ چراکه بحث دارو فقط 'مواد اولیه' نیست، بلکه 'انتقال پول' آن نیز بسیار مهم است. همچنین فاکتورهای دیگری هم مانند ماشین آلات تولید دارو و بسیاری از مواد جانبی و مواد واسطه‌ای، حالت دو گانه دارند و به نام دو گانه بودن، تحریم شده‌اند..
وی می‌افزاید: همزمان با این موارد، تراکنش‌های مالی هم محدود شده است و همه این موارد دست به دست هم می‌دهند تا روند خرید، تولید و تامین دارو مشکل شود. بنابراین قطعا دارو هم جدا از سایر حوزه‌هایِ اقتصادیِ تحریم شده کشور، نخواهد بود.
براساس این گزارش؛ کمال خرازی وزیر اسبق خارجه ایران نیز به تازگی در بیست و دومین مجمع اروپایی گفت: آنها ادعا می کنند که تحریم های اعمال شده علیه دولت ایران و نه ملت ایران است، در حالی که در اثر تحریم ملت ها آسیب می بینند. زیرا مردم از نظر تأمین نیازهای خود، از جمله دارو و تجهیزات پزشکی در مضیقه قرار می گیرند و بیش از همه بیماران، کودکان و افراد سالخورده رنج خواهند برد.
اذعان رسانه های خارجی به ابعادانسانی تحریم های غیرقانونی ترامپ علیه ملت ایران درحالی صورت می گیرد که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گذشته بار دیگر با انتشار پیامی توییتری مدعی شد که آمریکا هرگز ایران را هدف تحریم های غذایی و دارویی قرار نمی دهد.
پمپئو پیشتر در مصاحبه با روزنامه نیوزویک؛ مدعی شد که به نفع ایران است که به خواسته های آمریکا گوش دهد اگر نه مردم این کشور تاوان آن را خواهند پرداخت.
ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/249694/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

شیائومی نیامده رکورد زد!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

مهاجرت با ویزای جعلی

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران