پیام ویژه

آخرين مطالب

مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران خبر داد

افزایش 23درصدی ارزش فروش محصولات پتروشیمی فن‌آوران/ توسعه بازارهای هدف در دستور کار وزارت نفت

افزایش 23درصدی ارزش فروش محصولات پتروشیمی فن‌آوران/ توسعه بازارهای هدف در دستور کار
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران از افزایش 23درصدی ارزش فروش محصولات این مجتمع در 1402 نسبت به سال 1401 خبر داد و گفت: توسعه بازارهای هدف و تنوع در مکانیزم‌های فروش با رویکرد ارزش‌آفرینی حداکثری برای شرکت و خریداران، از راهبردهای توسعه صادرات شرکت در سال 1403 است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پتروشیمی فن‌آوران، حسین رفیق‌دوست در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت گفت: تولید بهره‌ور، فروش پایدار، توسعه صنایع پایین‌دستی، تولید دانش و صدور خدمات فنی و سرمایه‌گذاری هدفمند، از ارکان شرکت پتروشیمی فن‌آوران است.
وی در پاسداری از امانت سهام‌داران افزود: طی پنج سال گذشته سرمایه شرکت از 10 میلیون ریال به 30 هزار میلیارد ریال رسیده که به معنای افزایش بیش از 3 هزار درصدی است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران سبد سرمایه‌گذاری این شرکت را شامل دماوند انرژی عسلویه، پتروشیمی خارک، بانک ملت، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی غدیر، پتروالفین فن‌آوران، پتروشیمی نوین، پتروشیمی فارابی و پتروشیمی مرجان معرفی و تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، ارزش روز پورتفوی سرمایه‌گذاری «شفن» به بیش از 131 هزار میلیارد ریال رسیده که به معنای موفقیت در سرمایه‌گذاری و حرکت به‌سوی تبدیل‌شدن پتروشیمی فن‌آوران به یک هلدینگ سرمایه‌گذاری است.
رفیق‌دوست در ادامه به نقش این شرکت در میان مجتمع‌های پتروشیمی کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون شرکت پتروشیمی فن‌آوران خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندرامام، شهید تندگویان، شیمی بافت، نخل آسماری، کارون و پتروشیمی رازی را تأمین می‌کند و نقش راهبردی در تأمین خوراک پایدار و تولید مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دارد.
وی افزایش تولید مجتمع در سال 1402 را دستاوردی مهم برشمرد و یادآور شد: به‌رغم قطع گاز مجتمع در فصل سرد سال و تعمیرات اساسی انجام‌شده، پارسال حدود یک‌میلیون و 150 هزارتن محصول تولید کرده‌ایم که نسبت به سال پیش از آن افزایش 9درصدی و حدود 100 هزار تنی داشته است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران به رکوردهای کسب‌شده شرکت اشاره کرد و افزود: در 6 ماه نخست سال گذشته 82 هزار و 984 تن اسید استیک و 59 هزار و 814 تن منوکسید کربن تولید کرده‌ایم و در 3 ماه امسال با تولید 41 هزار و 816 تن اسید استیک رکورد تازه‌ای در تولید محصولات به ثبت رسانده‌ایم و در خرداد با تولید 14 هزار و 893 تن محصول اسیداستیک، بیشترین مقدار تولید از بدو راه‌اندازی تاکنون را به ثبت رسانده‌ایم.
رفیق‌دوست افزایش نرخ بهره‌برداری متانول از 84درصد در سال 1401 به 90درصد در سال 1402 را دیگر دستاورد کسب‌شده اعلام کرده و با ارائه گزارشی از صرفه‌جویی در حوزه انرژی بیان کرد: با اقدام‌های انجام‌شده در حوزه مدیریت مصارف حامل‌های انرژی شامل بهینه‌سازی مصرف سوخت، یوتیلیتی و بهینه‌سازی مصرف خوراک، در سال 1402 بیش از 7 هزار و 700 میلیارد ریال صرفه‌جویی انجام شده و طی چهار سال گذشته، صرفه‌جویی حاصل از اقدام‌های مدیریت مصارف انرژی به بیش از 16 هزار و 700 میلیارد ریال رسیده است.
وی به تشریح پروژه‌های حوزه انرژی و اهداف شرکت در سال 1403 پرداخت و یادآور شد: اجرای پروژه جداسازی و بازیافت CO از استک ریفرمر متانول، بهره‌برداری از پروژه بویلر 20 تن هیدروژن‌سوز در واحد متانول، مدیریت سوخت کوره‌ها با تزریق گاز پرج، ریج و OFF GAS و تحقق ZERO FLARING، پروژه زیست‌محیطی و توسعه ظرفیت بازیافت سالانه 160 هزار تن دی‌اکسیدکربن، پروژه زیست‌محیطی بویلر هیدروژن‌سوز با ظرفیت سالانه 160 هزار تن بخار، پروژه توسعه زنجیره پایین‌دست اسید استیک وینیل استات منومر (VAM) و پروژه پتروالفین فن‌آوران از پروژه‌های مهم امسال هستند که می‌توانند در کنار سبد ارزشمند سرمایه‌گذاری شرکت، آینده آن را تضمین کند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران، صرفه‌جویی ارزی 16 میلیون و 530 هزار یورویی از سال 1396 تا پایان 1402 را حاصل اعتماد به متخصصان داخلی و بومی‌سازی قطعات و کاتالیست‌ها بیان کرد و گفت: تنها در سال 1402 توانستیم 122 قطعه را داخلی‌سازی کنیم و همه کاتالیست‌های شرکت داخلی‌سازی شده است.
رفیق‌دوست ادامه داد: در سال 1402 حدود یک میلیون تن محصول به فروش رسیده که حدود 60درصد آن به بازارهای جهانی صادر شده و بیش از 101 هزار میلیارد ریال ارزش فروش محصولات در سال 1402 بوده که افزایش 23درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وی در ادامه راهبردهای توسعه صادرات در سال 1403 را ترسیم کرد و افزود: توسعه بازارهای هدف و تنوع در سازوکارهای فروش با رویکرد ارزش‌آفرینی حداکثری برای شرکت و خریداران، راهبرد سال پیش‌ِرو خواهد بود و به این منظور افزون بر کشورهای چین و هند، محصول ارزشمند اسید استیک در سال 1403 به بازارهای آذربایجان، عراق، ازبکستان، ترکیه و سوریه نیز صادر شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران با تشریح درآمد و سود شرکت در سال 1402 یادآور شد: درآمد عملیاتی «شفن» طی پارسال به بیش از 101 هزار میلیارد ریال رسیده، درحالی‌که درآمد عملیاتی در سال 1401 حدود 82 هزار میلیارد ریال بوده است. سود ناخالص در سال 1402 نیز بیش از 23 هزار میلیارد بوده و درنهایت سود خالص 2663 میلیارد ریالی در سال 1402 محقق شده است.
به گفته رفیق‌دوست، این شرکت در 3 ماه سال 1403 نیز با تحقق درآمد عملیاتی 28 هزار میلیاردی، سود خالص 8556 میلیارد ریالی را محقق کرده است که نسبت به برنامه، جهش قابل توجهی را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود در سال 1403 سود شرکت رشد خیره‌کننده‌ای داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1496981/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حلقه هوشمند RingConn Gen 2 در نمایشگاه IFA 2024 رونمایی شد

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

پزشکیان خاتمی نیست

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

گسترده‌ترین تظاهرات در تل آویو از آغاز جنگ غزه

جزئیات طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال دائمی محور فیلادلفیا

حکم منع تحصیل برادرزاده میرحسین موسوی تعلیق شد

آنر در تمسخر سامسونگ شورش را در آورده است

رانت مومنانه

درخواست کاخ سفید از غول‌های فناوری؛ به مبارزه با سانسور اینترنت در ایران کمک کنید

رقابت با همسایه طماع

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

حضور یک پهپاد ناشناس عجیب در آسمان چین همه را به وحشت انداخت

وام عشقی که چیزی نیست: یک رئیس جمهور در روز آخر، 5 میلیون دلار برداشته بود و یک خطیب جمعه باغ 1000 میلیارد تومانی!

اعلام خط قرمز ایران

خشم مردم فرانسه از تصمیمات ماکرون

جنین با تلی از ویرانه؛ عقب‌نشینی صهیونیست‌ها پس از 10 روز

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

آیفون 2 متری و 200 کیلویی رکورد گینس را شکست!

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

هزینه‌های عمره مفرده اعلام شد

نفی دوقطبی‌سازی

تجمع معترضان مقابل محل اقامت نتانیاهو

چین خطاب به آمریکا: ما تهدید نیستیم بلکه یک فرصت می باشیم

پیگیری وزیر رفاه برای پرداخت یارانه 13 هزار معلول

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

نقش ایلان ماسک در دولت احتمالی دونالد ترامپ مشخص شد

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

تصورتان از تایلند چیست؟

خانواده‌های اسرای اسرائیلی: نتانیاهو در حال کارشکنی در مذاکرات غزه است

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

جنایات وحشیانه اسرائیل در زندان‌ها علیه فلسطینیان

ویدئویی دردناک از کودکانی که در اردوگاه پناهندگان النصیرات مجروح شدند

فرود جنگنده های آلمان در فنلاند در 180 کیلومتری مرز روسیه

بذل‌وبخشش فرانسه از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای اوکراین

حمله پهپادی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر 91 ارتش رژیم صهیونیستی

5 نکته درباره وامی که امیرحسین ثابتی نگرفت

درخواست مرد نابینا برای قصاص چشم متهم

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

تظاهرات هزاران هوادار فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن

وزیر آموزش و پرورش: برنامه درسی مدارس باید بازمهندسی شود

قیمت پردازنده های سری Arrow Lake S اینتل لو رفت

تل‌آویو مانع از سفر «بورل» به اراضی اشغالی شد

تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در 5 کشور اروپایی

حمله پهپادی کی‌یف به انبار مهمات در روسیه

نوه اسحق رابین هم به جرگه فراریان از فلسطین اشغالی پیوست

29 درصد صهیونیست‌ها در سودای مهاجرت از سرزمین های اشغالی