پیام ویژه

آخرين مطالب

ناشران بزرگ خواستار جلوگیری از دزدی محتوا توسط هوش مصنوعی شدند خواندنی ها

ناشران بزرگ خواستار جلوگیری از دزدی محتوا توسط هوش مصنوعی شدند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - دیجیاتو / این هفته، صدها ناشر مطرح ازجمله نیویورک تایمز، واشینگتن پست، گاردین و Vox Media، کارزاری تبلیغاتی با هدف درخواست از دولت برای محافظت از محتواهای خبری در برابر هوش مصنوعی راه انداخته‌اند.
کارزار ناشران محتوا علیه گوگل و OpenAI
این کمپین را که با نام «از هوش مصنوعی مسئولانه حمایت کنید» (Support Responsible AI) شناخته می‌شود، انجمن صنفی News/Media Alliance سازمان‌دهی می‌کند و شامل تبلیغات مختلفی است.
در این تبلیغات، جملاتی مانند «بر هوش مصنوعی نظارت کنید»، «جلوی سرقت هوش مصنوعی را بگیرید» و «هوش مصنوعی از شما هم دزدی می‌کند» دیده می‌شود. انتهای هر آگهی نیز نوشته شده: «دزدی رویکردی آمریکایی نیست. به واشینگتن بگویید شرکت‌های بزرگ فناوری باید برای محتوایی که استفاده می‌کنند، هزینه بپردازند.»
بازار



براساس گزارش «TheVerge» که زیرمجموعه Vox Media است، این کمپین فقط چند هفته پس از اینکه شرکت‌هایی مانند OpenAI و گوگل در نامه‌های رسمی از دولت خواستار صدور مجوز آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با محتوای دارای حق‌ نشر شدند، به راه افتاده است.
جبران مالی و الزام به ذکر منبع در پاسخ‌های هوش مصنوعی
در تبلیغات این کمپین، لینکی همراه کد QR وجود دارد که کاربران را به صفحه رسمی کمپین هدایت می‌کند. آنجا از مردم خواسته شده با نمایندگان خود تماس بگیرند و بخواهند شرکت‌های بزرگ فناوری را مجبور به پرداخت هزینه به نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران کند. همچنین این کمپین خواستار این است که ذکر منبع در محتوای تولید هوش مصنوعی اجباری شود.
«دنیل کافی»، رئیس و مدیرعامل News/Media Alliance، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد:
«درحال‌حاضر شرکت‌های بزرگ فناوری و هوش مصنوعی از محتوای ناشران بدون کسب اجازه یا پرداخت هزینه استفاده می‌کنند؛ این محتوا برای آموزش محصولات هوش مصنوعی استفاده می‌شود اما همین محصولات درآمد تبلیغاتی و اشتراکی را از خالقان اصلی محتوا دور می‌کنند. صنعت رسانه با هوش مصنوعی مخالف نیست. بسیاری از شرکت‌ها و خالقان محتوا در کار خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. ما صرفاً دنبال اکوسیستمی متعادل هستیم که در آن هوش مصنوعی مسئولانه توسعه یابد.»
فوریه نیز روزنامه‌های برجسته بریتانیا کمپینی مشابه راه انداختند که در آن تیتر بزرگ Make it fair روی جلد بسیاری از نشریات نقش بست. هدف آن کمپین مقابله با آموزش مدل‌های هوش مصنوعی براساس محتوای دارای حق‌ نشر بود.
از دیگر شرکت‌کنندگان در کارزار حاضر می‌توان به نشریات The Atlantic ،Seattle Times ،Tampa Bay Times، ناشر Wired یعنی Condé Nast و شرکت مادر Politico یعنی Axel Springer اشاره کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1578646/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود 8 همت پول حقیقی به بازار سهام از ابتدای سال

مارک زاکربرگ به دادگاه رفت؛ تلاش متا برای جلوگیری از تجزیه اینستاگرام و واتس‌اپ

معاون ترامپ جام قهرمانی فوتبال آمریکایی را شکست!

دیدار مدیرکل بنیاد گلستان با جامعه ایثارگری شهرستان بندرترکمن

لغو پرواز تهران - اردبیل به‌خاطر شرایط جوی

کارشناس اقتصادی: 55 درصد هزینه مردم  تهران صرف مسکن می‌شود

مهمان ویژه در میانه مذاکرات

سرمقاله ایران/ به بهانه بزرگداشت روز جهانی هنر؛ 15 آوریل 2025

موافقان و مخالفان تغییر ساعت رسمی

چاقوکشی مرگبار بچه مدرسه ای برای هیچ!

10 مصوبه شورای عالی اشتغال؛ تاکید بر تسریع تسهیلات اشتغالی

سند تپه تاریخی هگمتانه پس از 50 سال به نام دولت صادر شد

گردوخاک به پایتخت هم می‌رسد؟

تاریخ رونمایی و طراحی کامل وان‌پلاس 13T با انتشار تیزر رسمی مشخص شد

توافق مرحله‌ای در راه است؟

رئیس جامعه تورگردانان: امسال سفر مردم با تورهای خارجی به کشورهای دیگر خیلی کم شد

سند تپه تاریخی هگمتانه صادر شد

شدت گردوخاک در کرکوک عراق، صبح را به شب تبدیل کرد

استان‌هایی که در ایام نوروز بیشترین جانباختگان را داشتند

عضو اتاق بازرگانی: بخاطر شمال رفتن مردم، چرا ایام نوروز 20 روز مسیر و جاده‌ها را می‌بندید و جلوی ترانزیت را می‌گیرید؟

قیمت میوه و صیفی‌ در بازار؛ کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا روزهای آینده

ماجرای افزایش چندبرابری نرخ سوخت هواپیما

بحران جهانی کاهش درآمد اپراتورها و فناوری‌محور شدن آنها

سرمقاله اعتماد/ ما، توسعه و تجربه ویتنام

ماموریت ویژه فرستاده ریاض در قلب بیروت

پیامی که نباید شنیده می‌شد!

جنگ علیه بیمارستان‌ها...

‏هشدار درباره شبکه آلوده رؤیافروشی و تضعیف تیم مذاکره‌کننده

پنج استان با بالاترین مصدومین ترافیکی در ایام نوروز

سرمقاله آرمان ملی/ اقتصاد و ادامه مذاکرات

جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس در غزه

نماینده سابق کنگره آمریکا: قذافی قربانی بازی سیاسی کلینتون شد

وجود 9.8 میلیون سالمند در کشور

وعده ساخت 300 هزار مسکن برای کارگران در بازه زمانی 3 ساله

مواضع مالیخولیایی ترامپ درباره مذاکره

اختلال در پروازهای اهواز به‌دلیل گرد و غبار؛ سه پرواز لغو شد

دستگیری مردی که زنان میانسال را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد

همبستگی دانشگاهیان با مردم غزه

طوفان گرد و خاک در آستان قدس علوی نجف اشرف

23 استان امروز و فردا بارانی است

تمهیدات ایمنی برای سفرهای اتوبوسی

نخستین عرضه اولیه امسال کشف قیمت شد

کیهان: آقای کری! ایران گوشه رینگ نیست، آمریکا در حال فروپاشی است

سرمقاله سازندگی/ توافقی برای ایران

اپل نام کسب‌و‌کار تبلیغاتی‌اش را به Apple Ads تغییر داد

پلیس، حسن رحیم پور ازغدی را دستگیر می کند؟!

سلاح‌های جدید مصر، تل‌آویو را به وحشت انداخت

زمان شارژ کالابرگ دهک‌های 4 تا 7 اعلام شد

آقای علم الهدی مگر در این 3 سال، پیامبر جدیدی آمده است؟!

اقتصاد و مذاکره؛ بن‌بست نسازیم