پیام ویژه
پاکرخ در 60 سالگی به دوران اوج اقتدار خود بازگشت
شنبه 8 دي 1403 - 16:04:28
پیام ویژه - بازار / به گزارش آخرین نیوز، جشن 60 سالگی گروه صنعتی پاکرخ شب گذشته، چهارشنبه، 5 دی ماه با حضور جمعی از مسئولین، بزرگان صنعت شوینده، تامین کنندگان مواد اولیه، بزرگان صنعت پخش، صنعت تبلیغات، مدیران فروشگاه‌های مطرح زنجیره‌ای و اینترنتی در محل هتل پارسیان استقلال برگزار شد.
مجموعه صنعتی پاکرخ با 60 سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ایرانی در حوزه آرایشی و بهداشتی است. این شرکت در دهه 40 تحت عنوان لابراتوار دکتر حمیدی تاسیس شد و در همان سال‌ها از اولین تولیدکننده‌های شامپو باکیفیت فوق‌العاده در ایران بود و شامپو سیب را به با نام تجاری ایرن عرضه کرد.
پاکرخ در دهه 50 اولین نرم‌کننده موی سر را با عنوان لطیفه تولید می‌کند. این شرکت در دهه 60 شامپو بچه را با کیفیت کاملا متفاوت با نام لطیفه و خمیر دندان با کیفیت و استاندارد جهانی به نام کرند را تولید می‌کند و در دهه 80 خمیردندان سیلورگیت را عرضه می‌کند. در دهه 90 نیز نسل جدید لطیفه با نام تجاری لطیفه طلایی توسط این شرکت تولید و عرضه می‌شود.
گروه صنعتی پاکرخ با برندهای لطیفه، پاکرخ، کرند و سیلورگیت شناخته می‌شود‌. این مجموعه از سال 98 با مدیریت جدید جان تازه‌ای گرفته و در حال ارائه تولیدات داخلی با نام کاملا ایرانی در سطح استانداردهای جهانی است و حتی شرایط تحریمی مانع از تولید و عرضه محصولات باکیفیت توسط این گروه نشده است.
خانواده شاهرضایی که با چهار دهه فعالیت برندهای متفاوتی را در بازار ایران به تبدیل به لیدر بازار کرده‌اند، در سال 98 تصمیم می‌گیرند که به جای سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و برندهای نسل جدید، در یک شرکت قدیمی سرمایه‌گذاری کنند و این شرکت را به دوران اوج موفقیت خود در گذشته برگردانند.
در واقع خانواده شاهرضایی روی شرکت قدیمی سرمایه‌گذاری می‌کنند که در آن سال درگیر مسائل مختلفی بوده و آنطور که باید توان رقابت با دیگر شرکت‌ها را نداشته است.
در نتیجه همین رویکرد هم است که شرکت پاکرخ در 60 سالگی رکوردهای سرمایه‌گذاری و تولید را شکست و به دوران اقتدارش برگشت. در حال حاضر پاکرخ در برخی کتگوری‌ها با اختلاف فاحشی لیدر بازار است. علاوه بر این محصولات این شرکت متوسط رشد 47 درصدی فروش را تجربه کرده و بعضا تا 190 درصد رشد فروش را نیز ثبت کرده است.
شرکت پاکرخ در حال تولید و عرضه محصولات گوناگون برای نسل‌های مختلف است و قصد دارد در ادامه فعالیت خود به دنبال گسترش سبد محصولات تخصصی و حضور در بازارهای صادراتی متنوع باشد.
مالک گروه صنعتی پاکرخ: تولیدکنندگان فقط ثبات می‌خواهند
محمدعلی شاهرضایی، مالک گروه صنعتی پاکرخ در این مراسم بیان کرد: تولیدکنندگان فقط ثبات می‌خواهند و در این زمینه نیازمند حمایت مجلس و دولت هستند. اگر به تولید در کشور کمک نکنیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و نباید انتظار سایر موارد را داشته باشیم.
وی گفت: نمایندگان مجلس به تولید کمک می‌کنند، اما همچنان در فرآیند تولید درگیر چالش‌هایی همچون کمبود و قطع برق و گاز و بحث ارز هستیم. در این زمینه اخیرا با وزیر صمت صحبت کرده‌ایم و ایشان وعده‌هایی درخصوص رفع این مشکلات داده‌اند.

پیام ویژه


مالک گروه صنعتی پاکرخ ضمن تشکر از شرکت‌های همکار، موسسان و مدیران سابق شرکت پاکرخ گفت: 6 سال است که در این مجموعه مشغول فعالیت هستیم، اگر زحمات این افراد نبود، ما الان اینجا نبودیم.
خوشحالی همگانی از مصرف‌کننده گرفته تا کارگر و تامین‌کننده امضای کار من است
امیرمحمد شاهرضایی، رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی پاکرخ در این مراسم بیان کرد: در شرایط فعلی کشور چنین جشنی برگزار شده تا از امید، آینده و درخشش صحبت کنیم.
شاهرضایی در مورد تغییرات و تحولات گروه پاکرخ توضیح داد: مسیر تغییر و تحول در مجموعه شاهرضایی دو سال قبل و با ورود برند دورکو آغاز شد. برند دورکو بسیار با اصالت، با کیفیت و خوشنام است و آینده درخشانی دارد.

پیام ویژه


 رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی پاکرخ تصریح کرد: در ادامه مسیر تغییر، تحولات جدی در حوزه مدیریت و رهبری شرکت ایجاد شد و افراد مختلف با 190 سال تجربه از شرکت‌های داخلی و خارجی به مجموعه ملحق شدند. برنامه‌های مختلفی را دنبال کردیم و سپس به سراغ برند لطیفه رفتیم و ساعت‌ها برای این برند وقت گذاشتیم.
شاهرضایی با بیان این که خط قرمزهای ما در این مسیر کاملا مشخص است، گفت: همه در این مسیر از تامین کننده و کارگر گرفته تا توزیع کننده و مصرف کنننده باید خوشحال باشند. خوشحالی همگانی امضای کار من است و به این سمت هم حرکت کرده‌ایم.
تعهد اول پاکرخ عرضه محصولات باکیفیت است
آرش طوسی نیز در این مراسم گفت: قصه پاکرخ یک قصه 60 ساله است و تعهد اول این شرکت رساندن بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات به مردم ایران است. بنیان این شرکت از زمان تاسیس براساس لابراتوار و آزمایشگاه بوده، این اتفاقی است که در شرکت‌های محدودی رخ می‌دهد.

پیام ویژه


طوسی با تاکید بر این که اصل سرمایه پاکرخ ارزش‌ها و افرادی است که در این شرکت مشغول به کار هستند، گفت: در طول پنج سال گذشته اولین اقدامی که در این شرکت اتفاق افتاد این بود که زیرساخت‌های اساسی شرکت در بخش تولید و سایر دپارتمان‌ها به‌روزرسانی شد. دومین اقدام نیز به‌روزرسانی و بهینه‌سازی سبد محصولات شرکت بود، در این زمینه کیفیت محصولات از سطح مطلوبی برخوردار بوده، اما به طور متوسط 50 تا 60 درصد افزایش پیدا کرده است وهمچنین با وجود این که این برند ایرانی است، مواد اولیه از بهترین منابع خارجی تهیه و تامین شده است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/1547637/پاکرخ-در-60-سالگی-به-دوران-اوج-اقتدار-خود-بازگشت
بستن   چاپ