پیام ویژه
اولین تست های DLSS 4؛ تجربه روان تر و شفاف تر بازی ها
چهارشنبه 10 بهمن 1403 - 07:42:41
پیام ویژه - شهر سخت افزار / DLSS 4 با مدل ترنسفورمر جدید خود کیفیت تصویر را در تمامی بخش‌ها به طور چشمگیری افزایش داده است و مشکلات نسل قبل را به حداقل رسانده است. انتظار می‌رود این فناوری، حتی در کارت‌های قدیمی‌تر RTX نیز تجربه بصری بهتری ارائه دهد. در این مطلب می‌توانید نیم‌نگاهی به عملکرد نسل جدید DLSS انویدیا داشته باشید.
انویدیا با رونمایی از کارت‌های گرافیک سری جدید RTX 50، فناوری DLSS 4 را نیز معرفی کرده است. ویژگی تولید چندفریمی مختص کارت‌های گرافیک جدید این سری است، اما فناوری‌های DLSS Super Resolution و Ray Reconstruction با یک مدل ترنسفورمر پیشرفته‌تر به‌روزرسانی شده‌اند و این تغییرات برای تمامی کارت‌های RTX از سری Turing 2018 به بعد قابل استفاده هستند. این فناوری ارتقای چشمگیری در تمام بخش‌ها داشته و ما به بررسی اجزای مختلف DLSS 4 می‌پردازیم. امروز تمرکز ما روی Ray Reconstruction است.
فناوری بازسازی پرتو یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های DLSS است و انویدیا در این حوزه رقیبی ندارد. ایده این فناوری ساده است: در ردیابی پرتوی نور (Ray Tracing)، به دلیل محدودیت سخت‌افزاری، تصویر با رزولوشن پایین تولید می‌شود و سپس با فرایند حذف نویز (Denoising) به کیفیت استاندارد نزدیک می‌شود. اما اگر از DLSS برای ارتقای رزولوشن استفاده کنید، اثرات ردیابی پرتو در مقایسه با باقی فریم کیفیت مناسبی نخواهند داشت.
به گزارش MSN، فناوری بازسازی پرتوی نور این مشکل را حل می‌کند؛ زیرا هم‌زمان با حذف نویز، تصویر را به رزولوشن خروجی دلخواه شما ارتقا می‌دهد. با وجود این که نسل اول این فناوری بسیار چشمگیر بود، مشکلاتی مانند محوشدگی و دنباله‌گذاری (Ghosting) روی اشیای متحرک در فاصله متوسط یا اشیای روشنایی غیرمستقیم، و همچنین تیز شدگی بیش از حد یا ظاهر غیراستاندارد در بازسازی پوست، از ضعف‌های آن محسوب می‌شدند.
پیشرفت محسوس در DLSS 4
مدل ترنسفورمر در DLSS 4 نسبت به مدل قدیمی CNN در تمام زمینه‌ها پیشرفت محسوسی داشته است. در بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077، وقتی مدل ترنسفورمر در حالت Performance با مدل CNN در حالت Balanced یا Quality مقایسه می‌شود، تصویر ترنسفورمر حتی با رزولوشن پایین‌تر هم جزئیات بهتری ارائه می‌دهد. مشکلات Ghosting کمتر، جزئیات منسجم‌تر و حذف جلوه‌های نامطلوب مانند استایل‌دهی بیش از حد از نتایج این فناوری است.

پیام ویژه

هرچند ممکن است در همه بازی‌ها و تمام حالت‌های عملکرد، مدل ترنسفورمر همیشه برتری نداشته باشد، اما تست‌های اولیه روی Alan Wake 2 و Cyberpunk 2077 نویدبخش عملکرد عالی این مدل هستند.
نظر شما در رابطه با عملکرد DLSS4 چیست؟ آیا پیشرفت این فناوری نسبت به نسل قبل محسوس است؟


http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/1558199/اولین-تست-های-DLSS-4؛-تجربه-روان-تر-و-شفاف-تر-بازی-ها
بستن   چاپ