پیام ویژه
اینستاگرام به دنبال انتشار اپ مستقل برای بخش ریلز است
جمعه 10 اسفند 1403 - 09:19:00
پیام ویژه - دیجی کالا / شایعه‌ی داغ و جدیدی به گوش می‌رسد که اینستاگرام ممکن است بخش ویدیوهای ریلز را جدا کند و به صورت یک اپلیکیشن مستقل ارائه دهد. تا حالا هیچ چیز رسمی اعلام نشده و فقط شایعاتی مطرح شده است. گفته می‌شود آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اخیراً چنین صحبت‌هایی با کارمندان مطرح کرده. این حرکت می‌تواند پاسخی مستقیم به تجربه‌ی TikTok تلقی شود.
شاید به خاطر بیاورید که Reels در ابتدا به عنوان واکنشی به بررسی‌های فزاینده‌ی دولت آمریکا درباره‌ی TikTok معرفی شد. فیسبوک در سال 2018 با اپلیکیشن ویدیویی مستقل خودش به نام Lasso آزمایش‌هایی انجام داد، اما در سال 2020 آن را تعطیل کرد. همان سال، اینستاگرام Reels را در 50 کشور، از جمله آمریکا، راه‌اندازی کرد.
طرح جدید موسری در چارچوب برنامه‌ای به نام Project Ray پیش می‌رود. شنیده‌ها حاکی از آن است که Project Ray می‌خواهد تجربه‌ی ویدیویی را برای کاربران تازه‌وارد بهتر کند و ویدیوهای سه‌دقیقه‌ای را در دسترس‌تر سازد.

اینستاگرام برای جذب کاربران جوان‌تر و سازندگانی که TikTok را ترجیح می‌دهند، مشوق‌های مالی برای استفاده‌ی انحصاری از ریلز ارائه کرده. تقریباً همزمان با زمانی که قرار بود قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا اجرا شود، این پلتفرم شروع به پرداخت ده‌ها هزار دلار در ماه به سازندگان کرد تا فقط در Reels محتوا بگذارند. همچنین اپلیکیشن ویرایش ویدیوی Edits را معرفی کرد تا با CapCut، که متعلق به شرکت مادر TikTok یعنی ByteDance است، رقابت کند.
شرکت Meta آمار دقیق درآمد اینستاگرام را منتشر نمی‌کند، اما تخمین‌ها نشان می‌دهد فروش تبلیغات در آمریکا پارسال 24 درصد رشد داشته و تقریباً نیمی از درآمد تبلیغاتی داخلی Meta را تشکیل می‌دهد. سوزان لی، مدیر مالی ارشد، اخیراً به افزایش جهانی زمان صرف‌شده برای تماشای ویدیوها در اینستاگرام اشاره کرد. در همین حال، TikTok هنوز در موقعیت نامعلومی قرار دارد. دونالد ترامپ مهلت ByteDance برای واگذاری بخش عملیاتی TikTok در آمریکا را تا اوایل آوریل تمدید کرد. بنابراین فعلاً هیچ چیز مشخص نیست.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/1568020/اینستاگرام-به-دنبال-انتشار-اپ-مستقل-برای-بخش-ریلز-است
بستن   چاپ