پیام ویژه
جنگ تعرفه‌ها: هشدار دو کمپانی بزرگ خرده‌فروشی چینی به مشتریان آمریکایی
پنجشنبه 28 فروردين 1404 - 17:49:46
پیام ویژه - جماران / پس از واکنش چین با تعرفه‌های تلافی جویانه در هفته گذشته، ترامپ تعارف را کنار گذاشت و با سه برابر کردن نرخ بسته‌های معافیت قبلی به 90 درصد یا 75 دلار برای هر کالا، پاسخ داد که حتی از اول ژوئن به 150 دلار افزایش خواهد یافت.
به نقل از گاردین، دو کمپانی بزرگ خرده‌فروشی مد چینی (Temu و Shein)، به مشتریان آمریکایی خود هشدار داده‌اند که با اعمال تعرفه‌های سنگین دونالد ترامپ بر کالاهای چینی، از هفته آینده با افزایش قیمت‌های سریع مواجه خواهند شد.
هر دو شرکت تحت تعرفه‌های جدید واردات قرار گرفته که به معنای اعمال مالیات تا سقف 145 درصد بر کالاهای چینی است. آنها همچنین با لغو معافیت «دمینی» توسط ترامپ روبرو شده که بر اساس آن محموله‌های کمتر از 800 دلار (600 پوند) می‌توانند بدون عوارض گمرکی وارد شوند.
بازار
این معافیت برای کمک به خرده‌فروشان کم‌هزینه برای ورود به بازار ایالات متحده (جایی که می‌توانستند با هزینه‌های اندک خریدهای آنلاین ارزان‌قیمت ارسال کنند) بسیار مهم بود که از 2 ماه می حذف خواهد شد.
در اطلاعیه مشتریان «شین» آمده است: «به دلیل تغییرات اخیر در قوانین تجارت جهانی و تعرفه‌ها، هزینه‌های عملیاتی ما افزایش یافته است.
این شرکت اعلام کرد: «برای ادامه ارائه محصولاتی که دوست دارید بدون کاهش کیفیت، از 25 آوریل 2025 تعدیل قیمت را انجام خواهیم داد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قیمت ها را پایین نگه داریم و تاثیر آن را بر شما به حداقل برسانیم. اما تعرفه‌ها نیز اثر گذار است.»
طبق برنامه‌های اولیه ترامپ، بسته‌های معافیت قبلی با نرخ تعرفه 30 درصد یا 25 دلار برای هر کالا اعمال می‌شد که تا اول ژوئن به 50 دلار برای هر کالا افزایش می‌یابد. با این حال، پس از واکنش چین با تعرفه‌های تلافی جویانه در هفته گذشته، ترامپ تعارف را کنار گذاشت و با سه برابر کردن نرخ بسته‌های معافیت قبلی به 90 درصد یا 75 دلار برای هر کالا، پاسخ داد که حتی از اول ژوئن به 150 دلار افزایش خواهد یافت.
با این حال، برخی از کارشناسان معتقداند که این تعرفه‌ها بعید است که همه مشتریان را منصرف کند؛ چراکه اقلام Temu و Shein همچنان می‌توانند ارزان‌تر از برخی خرده فروشان داخلی باشند.
در همین حال، اعمال تعرفه‌های ایالات متحده، خرده‌فروشان را وادار به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی ایالات متحده کرده است که این امر باعث تقویت وجهه آنها در میان خریداران جوان به خاطر صرفه‌جویی شده است.
به گفته شرکت بازاریابی دیجیتال Sensor Tower، میانگین روزانه هزینه تبلیغات آمریکایی Temu در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، اسنپ، ایکس و یوتیوب در دو هفته از 31 مارس تا 13 آپریل در مقایسه با 30 روز گذشته به طور میانگین 31 درصد کاهش یافته است.
در همین حال، میانگین هزینه روزانه تبلیغات Shein در ایالات متحده در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب و پینترست در مدت مشابه به طور میانگین 19 درصد کاهش یافت. 

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/1582173/جنگ-تعرفه‌ها--هشدار-دو-کمپانی-بزرگ-خرده‌فروشی-چینی-به-مشتریان-آمریکایی
بستن   چاپ