پیام ویژه - زومجی / شوهی یوشیدا معتقد است که The Duskbloods چالشی منحصربهفرد برای تیم میازاکی خواهد بود.
باتوجهبه اینکه استودیوی فرامسافتور در Elden Ring: Nightreign و The Duskbloods، دو پروژه پیشرویش بهطور جدی مشغول تجربهگرایی در زمینه چندنفرهسازی است، شوهی یوشیدا، مدیر پیشین استودیوهای جهانی پلی استیشن معتقد است که این رویکرد چالشی منحصربهفرد برای تیم میازاکی خواهد بود.
او در گفتوگویی با پادکست Easy Allies عنوان کرد از آنجاییکه هیدتاکا میازاکی، کارگردان شناختهشده این استودیو علاقهمند به طراحی بازیهای PvP نیست، توسعه اثری مانند The Duskbloods که تمرکز زیادی بر تعاملات بازیکن با بازیکن دارد، میتواند چالشی اساسی برای استودیو محسوب شود:
بازار
![]()
«فکر میکنم طراحی بازی با تمرکز بر گیمپلی چندنفره چالشی جدید برای استودیوی فرامسافتور خواهد بود؛ چون میازاکی طرفدار پروپاقرص آثار PvP نیست و احتمالا تلاش خواهند کرد تا بازی را برای کسانیکه معمولا از این نوع تجربهها واهمه دارند، در دسترستر و قابلقبولتر طراحی کنند.»
یوشیدا همچنین به تجربه شخصیاش اشاره کرد و گفت خودش نیز در بازیهای رقابتی مثل شوترها عملکرد خوبی ندارد و به همین دلیل بسیار کنجکاو است تا بداند The Duskbloods چگونه میتواند تجربهای قابلدسترس برای بازیکنانی مانند او فراهم کند:
«من هم در بازیهای رقابتی، مخصوصا شوترها مهارت چندانی ندارم. به همین دلیل اثری مثل The Duskbloods که از طرف سازندگان Elden Ring میآید و طراحی آن طوری است که افراد شبیه من را نیز در نظر گرفته، برایم بسیار هیجانانگیز است.»
The Duskbloods که طی رویداد معرفی نینتندو سوییچ 2 در ابتدای ماه معرفی شد، یک بازی چندنفره PvPvE است. بازیکنان در این بازی شخصیتهایی با تواناییهای منحصربهفرد را انتخاب میکنند و در کنار مبارزه با دشمنان کنترلشده توسط هوش مصنوعی، ممکن است با دیگر بازیکنان نیز درگیر شوند. هر مسابقه شامل حداکثر هشت بازیکن خواهد بود.
در تریلر معرفی چند شخصیت قابل بازی معرفی شدند که هرکدام تواناییها و سلاحهای خاص خود را دارند. برخی شخصیتها دارای قابلیتهای حرکتی پیشرفته نیز هستند؛ مثلا یکی از آنها در تریلر با استفاده از جتپک دیده میشود. بازی در زمان عرضه دارای بیش از 12 شخصیت خواهد بود.
میازاکی نیز در مصاحبهای گفته بود که هر شخصیت در بازی، نقش خاصی را در طول مسابقه ایفا خواهد کرد و این موضوع باعث ایجاد تعاملات منحصربهفرد میان بازیکنان بر اساس نقششان خواهد شد: «در تجربه آنلاین، نقشها به بازیکنان وظایف و اهدافی خاص میدهند که درنهایت به تعاملات و روابط متفاوتی میان آنها منجر میشود. این بخش کمی بازتاب علایق شخصی من هم هست. شاید در ابتدا کمی غیرمتعارف به نظر برسد، اما امیدوارم بازیکنان آن را امتحان کنند.»
ازطرفی مدارک جدیدی نیز اخیرا کشف شده است که نشان میدهد استودیوی فرامسافتور مالک کامل آیپی The Duskbloods خواهد بود؛ برخلاف آثاری مانند Bloodborne که مالکیت آنها در اختیار شرکتهای دیگر مثل سونی است. این موضوع از نظر حقوقی و آینده فرنچایز، برای فرامسافتور اهمیت بسیاری دارد و امکان انتشار بازی روی پلتفرمهای دیگر را ممکن میسازد.
بازی The Duskbloods در سال 2026 بهصورت انحصاری برای نینتندو سوییچ 2 عرضه میشود. نظر شما در اینباره چیست؟
http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/1582790/بازی-The-Duskbloods-چالشی-تازه-برای-استودیوی-فرامسافتور-خواهد-بود