پیام ویژه

آخرين مطالب

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران:

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است شهرداری تهران

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار حمایت از تولید داخلی نمی‌توانیم به نیاز مردم بی‌توجه باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر ، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با حضور در برنامه «بالاتر» شبکه خبر در پاسخ به اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با محوریت تحویل اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، با بیان اینکه موضوعی اخیراً در رسانه ها در خصوص واردات اتوبوس مطرح شده است، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی با تولیدکنندگان قرارداد بستیم.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید دو هزار و 500 دستگاه با تولیدکنندگان داخلی و دو هزار و 500 دستگاه با چینی‌ها، یادآور شد: اولویت اول ما تولیدکنندگان داخلی هستند؛ بیش از 10 سال است که خرید خاصی در این حوزه انجام نگرفته است.
علیزاده افزود: در حال حاضر و در تیرماه سال جاری قرارداد سه هزار و 40 دستگاه بسته شد که 509 دستگاه به دلیل عدم توانمندی بخش خصوصی فسخ شد و تا امروز هیچ اتوبوسی به ما داده نشده است.
مردم ما نمی‌توانند 3 سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی وارد ناوگان شود
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت‌ها انجام شده است، مردم ما نمی توانند 3 سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی در سه سال آینده وارد ناوگان شود. علت قرارداد شهردار تهران با چینی‌ها این بود که طبق مفاد این قرارداد بعد از 6 ماه 2 الی 3 هزار دستگاه وارد ناوگان می‌شود که اتفاق بزرگی است. ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار آن نمی‌توانیم به نیاز مردم بی توجه باشیم.
علیزاده با بیان اینکه هزار و 700 اتوبوس فعال در تهران در بدو مدیریت ششم شهری وجود داشت، خاطرنشان کرد: امروز سه هزار و 200 دستگاه اتوبوس شاغل جاری داریم. به جای اینکه مردم 30 دقیقه در ایستگاه‌ها منتظر بمانند نیاز به یک اقدام جهادی داریم تا ناوگان جانی دوباره بگیرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه در سطح کشور هزار و 300 شهرداری وجود دارد، یادآور شد: آن شهرها هم ناوگان اتوبوسرانی و نیاز به اتوبوس دارند و شرکت ایران‌خودرو دیزل می خواهد تمام این موارد را پوشش دهد.
تولید هزار دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل کفاف نیاز تهران را نمی‌دهد
وی افزود: کلانشهر تهران حداقل 9 هزار دستگاه می‌خواهد و تولید هزار دستگاه تولیدی این شرکت کفاف ما را نمی دهد. بیش از 10 سال است که خط تولید شرکت های داخلی خوابیده است. تمام هم و غم مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی است؛ به طوریکه شورای شهر تهران برای سال جاری و آینده بیش از 50 درصد بودجه را به مجموعه حمل و نقل اختصاص داده است.
علیزاده با بیان اینکه ما خودمان و مردم را نباید معطل تولید داخل کنیم، تصریح کرد: بنده طی بازدید از خطوط 45 دقیقه در ایستگاه ایستادم. این به دلیل ضعف و عدم نوسازی ناوگان ماست. باید به هر طریقی که شده اتوبوس وارد ناوگان شود تا شکاف 10 ساله را بپوشانیم. تولید داخل نمی تواند این مسائل را حل کند.
وی با اعلام اینکه در دوره سه ساله اخیر 659 دستگاه از ایران‌خودرو اتوبوس گرفتیم، یادآور شد: این تعداد اتوبوس مشکلی از مشکلات ما را کم نکرد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران تأکید کرد: شهردار تهران به محض تحویل مدیریت شهری قرارداد 175 دستگاه اتوبوس را با ایران‌خودرو منعقد کرد که 170 اتوبوس تحویل داده شد و مدل مالی آن نقد و غیر نقد بود. 500 میلیارد نقدی پرداخت شد و الباقی به صورت ملک تحویل کارگزار شد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1461742/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از چهره کلیدی جدید تیم خاورمیانه‌ای کاخ سفید

مشخصات دوربین پوکو X7 پرو مشخص شد

One UI 7.0 سامسونگ چه تاریخی منتشر می‌شود؟

هشدار نوری المالکی نسبت به تصمیم اسرائیل برای ترسیم مجدد نقشه عراق

هواوی در حال آماده‌سازی جانشین گوشی میت XT است

ایلان ماسک و ماجرای جعل اسکرین‌شات؛ آیا «Adrian Dittmann» واقعی است؟

بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی سری گلکسی S25 هنوز فاش نشده‌اند

تخریب یک برج دیده بانی ارتش لبنان توسط رژیم صهیونیستی

برای اولین بار یک قاضی از هدست واقعیت مجازی برای تماشای صحنه جرم استفاده کرد

تلاش جریان سایه‌نشین برای بر هم زدن وفاق

ایران با این برگ جدید، آمریکای ترامپ را به چالش می‌کشد

نوری المالکی: رخدادهای سوریه می‌تواند مقدمه تجزیه منطقه باشد

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه نتانیاهو

تعقیب‌کنندگان اورژانس در معابر جریمه می‌شوند

قتل هولناک پسر13 ساله در برج نیمه‌کاره چیتگر

واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو تصویب شد

قیمت مرغ گرم کاهشی شد

پیشروی اسلام اخوانی

«زنده‌کُشی» در غزه

جامعه تن به گفتمان رادیکال نمی‌دهد

پلیس دانمارک: 20 هواپیمای بدون سرنشین بر فراز بندر کپنهاگ رویت شده است

حماس: عملیات رام‌الله، پاسخی به نسل‌کشی دشمن است

کشف جسد نوجوان غرق شده در رودخانه پس از 5 روز

زندانی شدن برای یک سکه!

پرداخت وام به متقاضیان خرید پنل خورشیدی

شاید اپل و سامسونگ سراغ باتری‌های سیلیکون‌کربن بروند

واکنش وزارت کشور به 7 ساله شدن شورا‌ها

خداحافظی‌های بی‌بازگشت

آمریکا؛ اکران ژانر وحشت در سال نو میلادی

دبیرکل حزب‌الله لبنان: شاید صبر ما قبل از اتمام آتش‌بس 60 روزه به سر برسد

به زودی تعقیب کنندگان اورژانس در معابر جریمه می‌شوند

تکذیب کاهش ذخایر خارجی؛ بانک مرکزی: مشکلی در تامین ارز وجود ندارد

دو عضو جدید هیئت عالی بانک مرکزی منصوب شدند

تصویر واقعی گلکسی S25 اولترا سامسونگ حاشیه های فوق‌العاده باریک نمایشگر را نشان می‌دهد

دوران زمامداری خانواده اسد در همه دروس سوریه حذف خواهد شد

حمله جنگنده‌های عراق به مخفیگاه‌های داعشی

یک انتخاب چالش‌برانگیز برای خاورمیانه

دستگیری دختر عموی الهام علی‌اف در یونان به اتهام نگهداری مواد مخدر

مرگ خاموش جان 49 نفر را گرفت

زنگ خطر برای اپل در چین به صدا درآمد

بلینکن: چین ممکن است پوتین را از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای منع کرده باشد

بلوملرگ هزینه جنگ غزه برای اسراییل را تخمین زد

آلمان: از دولت جدید سوریه حمایت می‌کنیم

افزایش قیمت گاز در اروپا پس از توقف جریان خط لوله روسیه

برنامه چین برای کنار زدن بویینگ و ایرباس

8 پیش‌ بینی مهم بازار ارز دیجیتال در سال 2025

تغییر مدل اقتصادی دنیا به اقتصاد اشتراکی

جدال درباره FATF؛ منطق مخالفان و موافقان چیست؟

آلوده‌ترین شهر دنیا مشخص شد

جزئیات گروگانگیری عجیب و غریب در رشت