عقب ماندگی 7 هزار میلیارد تومانی بودجه معاونت فنی شهرداری تهران
اقتصادي
بزرگنمايي:
پیام ویژه - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون از 12 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، تنها 5 هزار میلیارد تومان تأمین نقدینگی شده و باید مشخص شود که دلیل این عقب ماندگی چیست.
سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران پیرامون ارائه گزارش عملکرد بودجهای معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به بودجه سال آینده معاونت فنی و عمرانی، گفت: نگاه خودرو محوری در پروژههای عمرانی باید به انسان محوری تغییر یابد.
وی با بیان اینکه حتما قبل از اجرای هر پروژه باید بررسیهای لازم در خصوص اثربخشی طرحها صورت گیرد، تصریح کرد: بعضی پروژههای شهری بعد از تکمیل مورد اقبال مردم قرار نگرفته یا مشکلات را افزایش دادهاند و حتی در برخی از مواقع منجر به افزایش بار ترافیکی نیز شده است.
تشکری هاشمی درباره انتظارات کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر از معاونت درخصوص بودجه سال آینده بیان کرد: برای تدوین بودجه سال آینده اولویت را باید مشخص کنیم و در همین راستا معاونت باید لیست پروژههای در دست ساخت و درصد پیشرفت آنها را مشخص کند، همچنین باید بگویید کدام پروژهها تاییده حمل و نقلی دارند و سومین موضوع نیز ارزیابی پروژههای اجرا شده است تا به کمک این ارزیابیها بتوان درخصوص پروژهای مشابه تصمیم گیری کرد. ضمن اینکه ارزیابیها برای جلوگیری از انجام دوباره برخی اشتباهات است و اولویت بندی پروژهها باید با نگاه حمل و نقلی و بازگشایی گرههای ترافیکی و ایمنی باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران درباره تخصیص بودجه گفت: از ابتدای سال تاکنون از 12 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب تنها 5 هزار میلیارد تومان تأمین نقدینگی شده و باید مشخص شود دلیل این عقب ماندگی چیست و ارزیابی صورت گیرد تا این مشکل برای سال آینده دیگر تکرار نشود همچنین باید آخرین درصد پیشرفت پروژهها نیز مشخص شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران، تشکری هاشمی با اشاره به اینکه آنچه که مشخص است این است که اجرای برخی از کارها واجب نیست و برخی از کارها نیز باید حتما انجام شوند، افزود: طبق گفته معاون فنی و عمرانی 500 هزار متر مربع آسفالت ریزی در مناطق انجام شده اما بیش از 4000 کیلومتر معبر اصلی در تهران وجود دارد که برخی پیاده رو ندارند و مردم باید به سختی از خیابان عبور کنند و میتوان هزینهها را بصورت بهتری مدیریت و برای حل مشکلات مردم اقدام کرد و تکمیل شبکه آب های سطحی تبدیل به یک چالش اساسی شده است و باید تکمیل این شبکه که حدود 150 کیلومتر آن باقی مانده است، در اولویت قرار گیرد.
-
چهارشنبه ۱۹ دي ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱:۴۳
-
۷ بازديد
-
-
پیام ویژه
لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1551419/