پیام ویژه

آخرين مطالب

شورای شهر: محدودیتی برای تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران نداریم فرهنگی و اجتماعی

شورای شهر: محدودیتی برای تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران نداریم
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایرنا / رییس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به برداشت‌های اشتباه پیرامون تردد خودروهای پلاک شهرستان به پایتخت گفت: محدودیت تردد خودروهای پلاک شهرستان مختص نواحی طرح‌های ترافیکی تهران است.
محمد آخوندی روز سه‌شنبه در جلسه 302 شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: پیرامون تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران، اظهارنظرهایی در فضای مجازی شد و برخی از رسانه‌ها هم بدون دقت به اصل خبر اعلام کردند تردد خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت محدود شده است.
وی افزود: در بررسی لایحه طرح ترافیک یک جدولی ارائه شد مبنی بر اینکه اگر خودرویی با پلاک شهرستان بیش از هفت روز وارد محدوده طرح ترافیک شود، ضریبی که استفاده می‌شود بجای یک، 1.5 خواهد بود؛ یعنی شهروندان تهرانی که وارد طرح می‌شوند ضریب پایه 112 هزار تومان است اما سایر پلاک‌ها اگر ورودشان به محدوده از هفت روز بیشتر شد، به جای 112 هزار تومان حدود 160 هزار تومان باید پرداخت کنند که دلایل آن را رییس کمیسیون حمل و نقل شورا ارائه کردند.
وی ادامه داد: لایحه عوارض طرح ترافیک هرسال در شورای شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد و امسال نیز عدد پایه از 75 هزار تومان به حدود 112 هزار تومان پیشنهاد شد که احتمالا فرمانداری هم موافقت نخواهد کرد و عدد حدود 100 هزار تومان برای ضریب پایه تصویب نهایی خواهد شد.
آخوندی تاکید کرد: پس این لایحه مربوط به تردد خودروهای شهرستان در تهران نیست و هیچ محدودیتی در ورود یا تردد خودروها به پایتخت اعمال نشده و صرفا محدوده طرح ترافیک مورد توجه بوده است که هرکسی بخواهد وارد شود باید عوارض پرداخت کند.
وی ادامه داد: همچنین تبصره‌هایی را درنظر گرفتیم اگر معاینه فنی برتر است، شامل تخفیف می‌شوند و یا در ساعات غیر اوج وارد محدوده شوند ضریب نیز کمتر محاسبه خواهد شد چراکه برای ساعات اوج ترافیک ضریبی اضافه می‌شود.
‌آخوندی یادآور شد: بنابراین موضوع جدیدی نبوده و از رسانه‌هایی که با انعکاس اشتباه این خبر موجب نگرانی هموطنان در سایر شهرها شدند، می‌خواهم این موارد را اصلاح کنند.
خودروهای شهرستانی باید محدودیت پلاک تهران را داشته باشند
همچنین رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به عوارض طرح ترافیک گفت: در بررسی‌های صورت گرفته در خصوص تعرفه‌های ورود به طرح ترافیک اقدامات مفصل کارشناسی صورت گرفته و کارشناسان شهرداری تهران و مشاوران کمیسیون عمران حمل و نقل ساعات متوالی ابعاد مختلف موضوع را بررسی کرده‌اند.
سیدجعفر تشکری هاشمی هم در تذکری اظهار کرد: انتظار این است که تمام دستگاه‌ها کمک کنند تا کیفیت زندگی مردم را بهبود ببخشیم، اگر بخواهیم همه را راضی نگه داریم دیگر نیازی به هیچ قانونی نداریم و محدودیت‌هایی که برای کیفیت بخشی به زندگی مردم مطرح می‌شوند موضوعیت خود را از دست می‌دهند.
وی ادامه داد: شورای شهر و شورای ترافیک تنها اجازه داده‌اند که 2 درصد از خودروها وارد طرح ترافیک شود اگر گفته شود خودروهای شهرستان می‌توانند وارد طرح شوند اما خودروی افرادی که محل کارشان، محل زندگی‌شان یا دانشگاه‌شان در آن محدوده است نمی‌توانند وارد شوند، طبیعی است که تبعیض قائل شده‌ایم و باید برای پلاک‌های شهرستان نیز محدودیت‌هایی همچون پلاک تهران قائل شویم.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: با تعارف و ابزار رسانه‌ای نمی‌توان همه را راضی نگه داشت انتظار ما این است که تمام دستگاه‌ها کمک و دقت کنند و بدانند که شورای شهر به هیچ وجه نگاه درآمدزایی به آرم ترافیک ندارد بلکه هدف ما این است که نظم، انضباط، آرامش، کاهش مشکلات محیط زیستی و بزه‌هایی که در خلال تراکم ایجاد می‌شود را کاهش دهیم.
تشکری هاشمی گفت: شورای ترافیک می‌تواند محدودیت‌هایی در رابطه با مکان، زمان، نوع خودرو و تعداد خودرو را اعمال کند یعنی هم قانونگذار نسبت به این موضوع اهتمام داشته و هم به دلیل ضرورت انضباط شهری باید به این موضوع توجه شود، همچنین در آیین نامه راهنمایی رانندگی و ماده 6 نیز گفته شده اگر کسی می‌خواهد محیط زندگی خود را تغییر دهد باید این موضوع را به پلیس راهور اعلام کند و پلاک شهری که در آن مستقر است را به پلیس اعلام کند.
وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی اگر کسی می‌خواهد بیش از چند روز شهر محل سکونت خود را تغییر دهد تنها به دو دلیل حضور در بیمارستان یا هتل می‌تواند بدون اطلاع به پلیس این کار انجام دهد در غیر این صورت باید حتما به پلیس اطلاع دهد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین با اشاره به بودجه شهرداری تهران گفت: این روزها در حال بررسی بودجه 1404 هستیم و در خلال این موضوع به اتفاقات ناگواری رسیده‌ایم.
تشکری هاشمی یادآور شد: شرکت‌های حمل و نقل عمومی تا به امروز اندکی از بودجه را گرفته‌اند و در خلال بررسی اسناد شرکت مترو و داده‌های موجود متوجه شده‌ایم تنها حدود 30 درصد از 3هزار و 470 میلیارد تومان نقدینگی داده شده است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این وضعیت به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، افزود: اینکه برای کمک بخواهیم 10 هزار میلیارد تومان مازاد به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم اما در برج 11 متوجه شویم که کمتر از 30 درصد کل آن بودجه به شرکت‌ها تخصیص یافته به هیچ عنوان پذیرفته شدنی نیست باید به فوریت این عقب ماندگی جبران شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه با تغییر نرخ ارز بسیاری از پیمانکارها تقاضای ابطال پروانه خود را داشته‌اند، گفت: آنها گفته‌اند اگر ما بخواهیم تمام خسارت را بپردازیم بیش از کار برایمان نفع دارد شهرداری باید هرچه سریع‌تر این موضوع را برطرف کند در غیر این صورت در زمان تصویب بودجه باید کاری کنیم تا دست شهرداری به این صورت باز نباشد که اقدامات خلاف تدابیر شهر تهران انجام دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1560382/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف یک میلیون و 324 هزار لیتر سوخت از یک واحد صنعتی

قتل همسر با روسری به دلیل اختلافات خانوادگی

رکورد افزایش قیمت مسکوکات شکسته شد؛ سکه امامی در آستانه کانال 65 میلیون تومانی!

اپرا ایر از راه رسید؛ مرورگری متفاوت که شما را آرام می‌کند!

15 اسیر تبعیدی فلسطینی به ترکیه منتقل شدند

لبنان از اسرائیل به شورای امنیت شکایت کرد

ارتش اسرائیل چگونه درحال تبدیل کرانه باختری به غزه دوم است؟

آلمان: روسیه می‌تواند ناتو را به چالش بکشد

«فراخوان تاریخی اوجالان» منتشر می‌شود

حزب الله: تحریم‌ها هیچ تاثیری در روحیه ما ندارد

دیدار اردوغان با سرکرده شورشیان سوریه

ممنوعیت تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران؛ از شایعه تا واقعیت

90 %درآمدمالیاتی سال 1403، در 10 ماهه ابتدایی سال وصول شد

آیا کار از دست دولت در‌رفته است؟

کمیسیون اروپا: برای گفتگوهای سخت با واشنگتن در مسئله تعرفه‌ها آماده‌ایم

ارتش اسرائیل کشته‌شدن 2 سرباز در عملیات تیاسیر را تایید کرد

ورود ارتش اسرائیل به شهرکی در قنیطره همزمان با حضور هیات سازمان ملل

کارشناس روس: مسکو «اسد» را به سوریه تحویل نمی‌دهد

طالبان: رهبران هیچ‌گونه اختلافی با هم ندارند

افزایش اعتبارات مدرسه‌سازی در مناطق کم برخوردار پایتخت

عملیات شبانه پلیس برای دستگیری شرور مواد فروش

کمتر از 20 ساعت تا تعیین تکلیف بزرگترین واگذاری تاریخ خصوصی‌سازی

نوکیا و اپراتور بزرگ AT&T قرارداد چندساله امضا کردند

تذکر به برادران عجول

مخاطرات سیاست خیابانی

آیا «ایلان ماسک» سیاست انگلیس را دگرگون می‌کند؟

افزایش 14 درصدی مبتلایان دیابت در کشور

چین تعرفه‌های آمریکا را تلافی کرد

نحوه توزیع گوشت تنظیم بازار تغییر پیدا می‌کند؟

بازداشت فعال مشهور محیط‌زیستی برای حمایت از فلسطین

انتقاد شولتز از ترامپ برای چشم‌داشت به منابع کمیاب اوکراین

ترکیه از برنامه ایجاد پایگاه‌های نظامی در سوریه اظهار بی‌اطلاعی کرد

مشاور سابق زلنسکی: اوکراین شکست خورده جنگ است

قتل خونین دزد گوسفند با شلیک صاحب دامداری

شمس‌الدین حسینی: به دنبال افزایش فعالیت در صندوق بین‌المللی پول بودیم، به ما گفتند لیبرال!

اپل در سکوت در حال همکاری با استارلینک برای توسعه ارتباط ماهواره ای در آیفون است

پشت ماسک کرونا

طرح عجیب سناتور آمریکایی برای مقابله با هوش مصنوعی چینی

دبیرکل سابق ناتو، بر مسند وزارت دارایی نروژ نشست

تهدید به منحل‌کردن کابینه نتانیاهو توسط یک وزیر اسرائیلی دیگر

کلاهبرداری از پزشکان با ترفند تماس‌های بیمه‌ای

رئیس سازمان بورس: رشد اقتصادی در گرو سرمایه‌گذاری و تشکیل سرمایه است

صدور مجوز واردات 50 هزار تن برنج و سیب زمینی

نینتندو پیش‌بینی آمار فروش کنسول سوییچ را اصلاح کرد

ایده جدید سامسونگ؛ حلقه هوشمند با توانایی کنترل‌کردن لپ‌تاپ و تبلت

راهبرد جدید امنیت ملی

آکسیوس: ترامپ نتانیاهو را دوست ندارد و به او بی‌اعتماد ندارد

ورود احمد الشرع به آنکارا

سخنگوی حماس: مذاکرات مرحله دوم آتش بس شروع شده است

جانبازان با ایثارگری و مجاهدت به نظام اقتدار و کشور ما امنیت بخشیدید