پیام ویژه

آخرين مطالب

قطعی برق عامل جدید تصادفات؛ ایمنی چهارراه‌ها چگونه بهبود می‌یابد؟ فرهنگی و اجتماعی

قطعی برق عامل جدید تصادفات؛ ایمنی چهارراه‌ها چگونه بهبود می‌یابد؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مهر /به گفته پلیس راهور بیش از 58 درصد از تصادفات فوتی ارتباط مستقیمی با کاهش دید و نبود نور کافی در تقاطع‌ها دارد و اقدامات فوری و عملیاتی از سوی شهرداری و سایر نهادهای مسئول را می‌طلبد.
با توجه به قطعی‌های برق در پاییز، شاهد خاموشی چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌های شهری و ایجاد بی‌نظمی و ترافیک هستیم. رانندگان و عابران پیاده، در غیاب چراغ‌های راهنمایی، با سردرگمی و کاهش ایمنی روبه‌رو می‌شوند، و پلیس راهور به عنوان اولین خط مدیریت ترافیک، تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد.
از این رو خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌های شلوغ تهران به یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری تبدیل شده است. این مشکل نه تنها باعث اختلال در جریان ترافیک می‌شود، بلکه ایمنی رانندگان و عابران پیاده را نیز به خطر می‌اندازد. در این شرایط، پلیس راهور که وظیفه اصلی آن مدیریت ترافیک و تأمین ایمنی در معابر شهری است، با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده است.
سرهنگ زینی‌وند، رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک تهران، با اشاره به تأثیرات مخرب این قطعی‌ها گفت: کاهش دید و بی‌نظمی ناشی از خاموشی چراغ‌ها، خصوصاً در ساعات تاریکی شب، خطر بروز تصادفات مرگبار را افزایش می‌دهد. به گفته وی، بیش از 58 درصد از تصادفات فوتی در این ساعات رخ می‌دهد که ارتباط مستقیمی با کاهش دید و نبود نور کافی در تقاطع‌ها دارد.
قطعی برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، بار کاری پلیس راهور را به شدت افزایش می‌دهد. طبق گفته سردار موسوی‌پور رئیس پلیس راهور پایتخت؛ در صورت خاموشی چراغ‌ها، مدیریت هر تقاطع به حداقل پنج نیروی انسانی نیاز دارد. با توجه به محدودیت منابع انسانی، پوشش کامل تقاطع‌ها عملاً امکان‌پذیر نیست. در چنین شرایطی، پلیس ناچار است از نیروهای میدانی خود برای مدیریت دستی ترافیک استفاده کند که این امر نه تنها فشار کاری زیادی بر مأموران وارد می‌کند، بلکه باعث خستگی و کاهش کارایی آن‌ها نیز می‌شود.
وظیفه پلیس راهور در این شرایط، کنترل ترافیک و پیشگیری از وقوع تصادفات است. مأموران باید با استفاده از دستورهای دستی و حضور فیزیکی در تقاطع‌ها، جریان عبور و مرور را مدیریت کنند. این وظیفه، به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک و در تقاطع‌های پرتردد، نیازمند مهارت و دقت بالایی است.
اما این اقدامات موقت، برای مدیریت بلندمدت کافی نیست. قطعی برق چراغ‌های راهنمایی علاوه بر افزایش بار کاری پلیس، پیامدهای دیگری نیز به دنبال دارد. افزایش تصادفات، ایجاد هرج‌ومرج در تقاطع‌ها و کاهش ایمنی شهروندان از جمله این پیامدهاست. همچنین همکاری ناکافی برخی رانندگان با مأموران در هنگام خاموشی چراغ‌ها، چالشی مضاعف برای پلیس ایجاد می‌کند.

پیام ویژه


از سوی دیگر، تعامل نزدیک پلیس راهور با شهرداری و سایر نهادها، نقش مهمی در مدیریت این بحران ایفا کرده است. این تعامل به شناسایی تقاطع‌های پرریسک و اولویت‌بندی نصب تجهیزات برق اضطراری کمک کرده است. همچنین پلیس راهور با همکاری اداره برق و شرکت کنترل ترافیک، در حال تدوین نقشه‌ای جامع برای مدیریت خاموشی‌ها در نقاط مختلف تهران است.
به طور کلی، نقش پلیس راهور در مدیریت بحران خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، نقشی حیاتی و غیرقابل انکار است. با این حال، فشارهای ناشی از این بحران، توان و منابع این سازمان را به چالش کشیده است. از این رو، اقدامات فوری و عملیاتی از سوی شهرداری و سایر نهادهای مسئول، برای کاهش فشار بر پلیس راهور و بهبود ایمنی و روانی ترافیک ضروری است. تسریع در نصب تجهیزات برق اضطراری، استفاده از فناوری‌های نوین و ارتقای فرهنگ رانندگی شهروندان می‌تواند گام‌های مؤثری برای عبور از این بحران باشد.
راهکار اساسی برای خاموش نشدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی
حمید برادران سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران درباره تمهیدات این شرکت برای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در زمان قطعی برق اظهارداشت : راهکار اساسی برای خاموش نشدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است، در حال حاضر با یک سرمایه گذار این موضوع را دنبال می‌کنیم تا برق تأمینی تجهیزات از منابع تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی و حتی توربین‌های بادی کوچک مقیاس تأمین شود.
وی با بیان اینکه در حال طراحی و پیگیری شیوه‌های اقتصادی آن هستیم، گفت: پیش از این یکی از شرکت‌های مخابراتی این تجربه موفق را داشت بگونه‌ای که از پشت‌بام های مجاور برای نصب پنل‌های خورشیدی استفاده کرد و موفقیت آمیز بود.
به گفته برادران اگر این پروژه برای سرمایه گذارها به صرفه باشد و آنها تمایل داشته باشند احتمال دارد تأمین برق همه چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌های هوشمند و برنامه پذیر را طی قراردادی به شرکت‌ها واگذار کنیم.
سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران خاطر نشان کرد: در مورد نگهداشت چراغ‌های راهنمایی در زمان قطعی برق نقشه‌ای از اداره توزیع برق منطقه‌ای تهران اخذ کردیم که براساس آن پهنه بندی و زون بندی‌های قطعی برق در تهران مشخص شده است.
برادران بیان داشت: برای پایداری تأمین برق چراغ‌ها افزایش تعداد تجهیزات UPS یا همان دستگاه ذخیره برق را در نظر گرفته ایم و 250 دستگاه UPS برای روشن نگه داشتن چراغ‌های راهنمایی تا پایان آذرماه خواهیم داشت. همچنین در تعامل هستیم تا از برق شبکه مترو و برخی ارگان‌ها بهره مند شویم و از برق ژنراتور آنها برای فعالیت چراغ‌ها استفاده کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1536685/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی در بلک فرایدی

مایکروسافت از دستیار هوشمند Edge Game Assist رونمایی کرد

سرمقاله جمهوری اسلامی/ رویاروئی دولت‌ها با شیطان بزرگ

انفجارهای شدید در قلب تل‌آویو

اظهارات حمید رسایی درباره نظر عضو دفتر رهبری در خصوص تابعیت قهری و پاسخ قالیباف/ ویدئو

انتقاد سازمان منابع طبیعی از اجاره دادن رودخانه‌های جنگل‌ها

شکایت زن جوان از شوهرش به خاطر فریب در ازدواج

صعود 49 هزار واحدی بورس با چاشنی رکوردشکنی

انتقاد نمایندگان مجلس از افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان

موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله در 37 عملیات

اجرای سرود سلام فرمانده توسط جنگ زدگان لبنانی در محفل قرآنی زینبیه دمشق

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه؛ دلار به کانال 69 هزار تومان بازگشت

سرمقاله شرق/ چرا در اجرای سیاست ضعیفیم؟

هک بزرگترین شرکت پوششی واحد 8200 رژیم صهیونی

آنکارا بار دیگر انتقال دفتر سیاسی حماس به ترکیه را تکذیب کرد

دونالد ترامپ وزیر کشاورزی دولت خود را تعیین کرد

جزئیات تازه از ماجرای جان باختن یک کوهنورد در علم کوه

تهران میزبان همایش سراسری مدیران بیمه دی

تزریق نقدینگی معاملات طلا به تولید از مسیر بورس کالا

وزیر ارتباطات: ضرر فیلترینگ به ارتباطات کشور بیش از 50 هزار میلیارد تومان است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: ناترازی‌های موجود با کمترین مشکل مدیریت شوند

وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود

سرمقاله همشهری/ تشکیل «قرارگاه اجتماعی شهر تهران» همان مدیریت جهادی است

کشف 90 عدد چک سفید امضا و 35 کارت بانکی در مترو

مسمومیت 40 دانشجوی‌ دانشکده علوم پزشکی شوشتر

فروش 194 تن از محموله چای دبش در حراج حضوری

هواوی فعلا برنامه‌ای برای عرضه گوشی کامپکت ندارد

نسخه‌ی جدید لاریجانی

طالبان: حمله به غیرنظامیان بغلان نشانه بزدلی داعش است

زمان قطعی اصلاح احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

نشست فوق‌العاده پارلمان عراق درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی

زخمی شدن 3 نیروی امنیتی اردن در حادثه تیراندازی به سفارت اسرائیل

تقاضای استعفای نماینده مردم بندرعباس اعلام وصول شد

آماری تکان دهنده از مبتلایان به ایدز در ایران

سرمقاله کیهان/ درباره بزرگ‌ترین کشتار آنلاین و دگرگونی‌های اجتماعی‌اش

اظهارات یک مقام آمریکایی درباره پرونده الحاق کرانه باختری

رقص جنجالی نخست‌وزیر کانادا همزمان با برگزاری اعتراضات حامی فلسطین

کاهش 495 نفری آمار جانباختگان سوانح رانندگی

ضرر باور نکردنی خودروسازان به اقتصاد کشور و معیشت مردم

آبگیری مخازن سدهای کشور آغاز شد؛ بارش‌ها کاهشی است

سناریوهای روابط ایران و آمریکا

قانون جدید پوتین برای مردم روسیه؛ به جنگ بروید تا بدهی هایتان را ببخشم!

جزییات جدید از بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

قطعی برق عامل جدید تصادفات؛ ایمنی چهارراه‌ها چگونه بهبود می‌یابد؟

پرسش و پاسخ تخصصی رئیس عدلیه از جاعل عناوین و امضای مسئولان

بیت‌کوین فراتر از 100 هزار دلار می‌رود؟

چمران: زباله‌های ساری دیگر به تهران منتقل نمی‌شود

5 پرده از زندگی سیاسی علی لاریجانی؛ از ستاد ضداصلاحات تا حذف توسط اصولگرایان

هزینه سفر هوایی در معرض جهــش

سرمقاله ایران/ سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان همراه با تأملات رویکردی