پیام ویژه

آخرين مطالب

ورود سکوهای بومی به عرصه بین‌الملل در دولت چهاردهم خواندنی ها

ورود سکوهای بومی به عرصه بین‌الملل در دولت چهاردهم
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - طبق آخرین گفته مسئولان، وزارت ارتباطات حمایت‌های خود را از سکوها و پیام‌رسان‌های بومی متناسب با اقتضائات و شرایط روز دنبال می‌کند و زمان ورود این سکوها به عرصه بین‌الملل فرا رسیده و در دولت چهاردهم این رویکرد را با جدیت پیگیری می شود.
ارز دیجیتال یا رمزارز، پولی است که با کمک الگوریتم‌های رمزنگاری‌شده بین کاربران مبادله می‌شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند. بنابراین حتما یکی از حوزه‌هایی که باید در آن حکمرانی قانونمند کشورمان تحقق پیدا کند، همین حوزه بلاکچین است و قاعدتا برای تحقق این حکمرانی باید الزامات آن به درستی تعیین و مصوب شود و مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه مصمم است.
حسین دلیریان- سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی- با اشاره به اقدامات مرکز ملی در حوزه تنظیم‌گری و کمک به حل مشکلات کسب وکارها، اظهار کرد: مرکز ملی فضای مجازی تلاش کرده که به عنوان تنظیم‌گر تنظیم‌گران، تسهیل کننده و سیاست‌گذار امور مرتبط با حوزه فضای مجازی باشد و در این زمینه در بسیاری از حوزه‌ها دستورالعمل‌ها، مصوبات و اسنادی را با همکاری تنظیم‌گران بخشی تهیه، مصوب و ابلاغ کرده است.
به گفته وی یکی از اقدامات مرکز ملی فضای مجازی، ریشه‌یابی و بررسی مشکلات مردم و شرکت‌های ارائه کننده خدمات در این حوزه بوده تا بتوان با دید وسیعی، مسائل و مشکلات حوزه بلاکچین را مرتفع کرد. 
البته به دلیل اهمیت آن حوزه نشستی هم تحت عنوان هم‌اندیشی قانون گذاری حوزه رمزدارایی‌ها و بلاکچین با حضور دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.
سید محمدامین آقامیری- رئیس مرکز ملی فضای مجازی- صبح امروز در این نشست تأکید کرد: پیش نویس سند نظامات ساماندهی حوزه رمزارزها که وزارت اقتصاد متولی تنظیم آن بود، تحویل مرکز ملی فضای مجازی شده است، اگر این سند پس از طی مراحل قانونی و اعمال اصلاحات لازم، تصویب شود، مجلس هم برای قانون‌گذاری باید در چارچوب این سیاست‌ها قانون‌گذاری کند لذا با ایجاد چارچوب کلان و معماری حوزه رمزارز براساس این سند، زیرساخت محکمی خواهیم داشت که می‌توانیم فعالیت‌ها را براساس آن پیش ببریم.
دولت با اولویت بالا مشغول برنامه‌ریزی اصلاح شیوه کنونی مدیریت فضای مجازی است از دیگر خبرهای مهمی بود که در این هفته منتشر شد. نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران، امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد و پیرامون مباحث مختلفی صحبت کرد و درباره رفع فیلترینگ توضیحاتی ارائه کرد. پس از این نشست خبری سید ستار هاشمی_ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این نشست خبری حضور داشت با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی اظهار کرد: همانطور که رییس‌جمهور محترم در اولین کنفرانس مطبوعاتی تاکید کردند، دولت با اولویت بالا مشغول برنامه‌ریزی برای اصلاح شیوه کنونی مدیریت فضای مجازی و تعامل با همه نهادهای مرتبط هست.
وی تاکید کرد: میثاق دولت وفاق ملی با مردم بر زمین نمانده و پیگیری مجدانه آن در حال انجام است.همچنین وی توضیح داد که تیم ویژه‌ای در حوزه آسیب‌شناسی چالش‌های شبکه و کیفیت ارتباطات در وزارت ارتباطات مشغول به کار است و در حوزه سیاست‌گذاری همانگونه که می‌دانیم سیاست‌گذاری در وزارت ارتباطات انجام نمی‌شود اما سازوکارهایی را در نظر گرفته‌ایم که کنش‌گری‌های فعال داشته باشیم و در مقابل سیاست‌های کلی، مدل‌ها و شیوه‌های جدیدی را به لایه سیاست‌گذاری ارائه دهیم.
پیگیری قانون دوام برای توسعه خدمات بر بستر سکوهای بومی
علاوه بر موارد گفته شده در این هفته نیز سیدستار هاشمی در نشستِ خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات که با حضور جمعی از معاونان وزارتخانه و مدیران سکوها و پیام رسان های بومی برگزار شد، اظهار کرد: پلتفرم‌ها (سکوهای) بومی به مرحله‌ای از بلوغ رسیده‌اند که توان حضور در عرصه بین‌المللی را دارند.
وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات حمایت‌های خود را از سکوها و پیام‌رسان‌های بومی متناسب با اقتضائات و شرایط روز دنبال می‌کند.
وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت موجود در توسعه فعالیت های سکوهای بومی در عرصه بین المللی و منطقه‌ای تاکید کرد که زمان ورود این سکوها به عرصه بین‌الملل فرا رسیده است و ما در دولت چهاردهم این رویکرد را با جدیت می‌کنیم.
جزئیاتی از یک اختلال و چرایی آن
با نزدیک شدن به پایان هفته خبرهایی مبنی اختلال در اینترنت از سوی برخی کاربران در فضای مجازی منتشر و گفته شد که بسیاری از وب‌سایت‌ها از دسترس خارج شده‌اند. بررسی‌ها حاکی از آن بود که سامانه «رادار» آروان‌کلاد هم برای بررسی وضعیت دیتاسنترها در دسترس نبود و پیگیری‌ها برای مشخص شدن دلیل این اتفاق در ساعات اولیه به نتیجه نرسید.
با گذشت چند ساعت و عادی شدن شبکه گفته شد که این اختلال به یکی از مراکز داده اصلی ایران مربوط بوده که دچار مشکل قطعی ارتباطات فیزیکی شده است.
در همین رابطه مرکز داده ایرانیان در اطلاعیه‌ای به اعلام دلیل این موضوع پرداخته و اعلام کرد قطع ارتباطات به مدت تقریبی 55 دقیقه‌ای مرکز داده ایرانیان، ناشی از خطای انسانی پرسنل نگهداری این شرکت بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1517487/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از جشن بزرگ خانوادگی هفته وحدت در پایتخت

ازسرگیری پرداخت مستمری 13 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی

ساعت‌های هوشمند سری هواوی واچ GT 5 رونمایی شدند

اعتصاب کارکنان سامسونگ هند احتمالا به‌زودی به پایان می‌رسد

مقایسه میزان قطعی اینترنت در 3 اپراتور؛ اعلام شاخص‌های کیفیت شبکه

نفوذ و عملیات نیروهای مقاومت در قلب تل‌آویو

اعلام آمادگی گردان‌های سیدالشهدای عراق برای اعزام نیرو به لبنان

واکنش وزارت خارجه روسیه به رویدادهای لبنان

درگیری مرزی میان نیروهای افغانستان و پاکستان

ماجرای خانه‌های بدون سند در تهران چیست؟

پیش‌بینی کم‌بارشی در پاییز و زمستان

جزئیاتی از پیشنهادات حقوقی ایران به اجلاس بریکس

آماری از تعداد خودروی اسقاط شده در نیمه اول سال

سامسونگ یادداشت‌برداری و ترجمه مبتنی‌بر هوش مصنوعی گوشی‌هایش را به‌نمایش گذاشت

فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند/ پزشکیان تلاش می‌کند همه نیروها را برای حل مشکلات کشور دور هم جمع کند

اظهارات رئیس کمیسیون اجتماعی درباره بررسی کاهش ساعت کاری هفتگی به 40 ساعت

مورد عجیب نسخه جدید مسعود فراستی

سیاستمدار آمریکایی: نسل‌کشی اسرائیل با یک تماس بایدن می‌تواند تمام شود!

نیروهای اسرائیلی پیکر شهدای فلسطینی را از یک ساختمان به پایین پرت کردند

هیل: آمریکا در بین 10 کشور ثروتمند بدترین بیمه سلامت را دارد

نسخه وزیر اقتصاد برای رفع مشکلات تعهدات ارزی واردکنندگان

کوالکام به اتهام رفتار ضدرقابتی با جریمه 265 میلیون دلاری اتحادیه اروپا مواجه شد

ماجرای قطع آب مدارس تهران؛ مهر ماه مدرسه‌ها آب دارند؟

مخالفت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تعطیلی پنجشنبه‌ها

کرباسچی: وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ 20 سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود/ بعضی چیز‌هایی که می‌شنویم مثل این که خانمی قوری چینی خانه‌اش را برده تا در ازای آن نان بگیرد، اگر حقیقت داشته باشد فاجعه است

انتقال پایتخت در کدام دولتها مطرح شد؟

پارلمان اروپا خواستار لغو محدودیت‌ها درباره حمله اوکراین به روسیه شد

یک میلیارد دلار ناجی بازار خودروی ایران می شود؟

فشار اتحادیه اروپا بر اپل؛ الزام به همکاری بیشتر iOS با دستگاه‌ها و توسعه‌دهندگان ثالث

ترکمنستان 1.5 میلیارد دلار در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند

روسیه: آمریکا مانع اصلی حل مشکلات منطقه است

ترافیک سنگین در جنوب به شمال محور چالوس

آخرین وضعیت قیمت طلای جهانی

هوش مصنوعی اپل با نسخه آزمایشی iOS 18.1 وارد آیفون شد

این ترفند باعث شده تا تعویض باتری آیفون 16 آسان‌تر از گذشته شود

بی‌حرمتی نظامیان صهیونیست به اجساد شهدای فلسطینی و پایین انداختن آن‌ها از پشت بام خانه‌ها!

طالبان رسماً سفیر جدید خود برای ازبکستان را معرفی کرد

حضور حدود 80 هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس با آغاز سال تحصیلی جدید

آخرین آمار تب دنگی در کشور

کمین ترکیبی قسام علیه نیروهای اشغالگر در رفح

تیراندازی به اتوبوس حامل شهرک نشینان صهیونیست

حمله القاعده در مالی حدود 70 کشته بر جای گذاشت

بیش از 3 هزار و 500 نفر از جامعه ایثارگری هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند

زمان ورود اتوبوس‌های برقی چینی به پایتخت

معاملات خودرو نیش استارت زد

وزیر کار پزشکیان درباره تغییر حقوق کارگران چه گفت؟

یک پیش‌بینی جالب درباره قیمت دلار در پاییز 1403

ورود سکوهای بومی به عرصه بین‌الملل در دولت چهاردهم

نیویورک‌تایمز: عملیات اسرائیل در لبنان شرایط میدانی نبرد را تغییر نمی‌دهد

ادامه حملات حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی