برندهای فاتح بازار ایران در تحریم
اقتصادي
بزرگنمايي:
پیام ویژه - اکو ایران / در سالهای اخیر، ترکیب مبادی اصلی واردات به ایران دچار تحولاتی شده است. در 9 ماهه ابتدایی سال 1403، نزدیک به 75 درصد واردات ایران از تنها سه کشور انجام شده است.
میزان تنوع شرکای تجاری عاملی است که بر آسیبپذیری اقتصاد دربرابر شوکهای خارجی مؤثر بوده، و میتواند تعیینکننده قدرت چانهزنی هر کشور دربرابر سایرین باشد. به نظر میرسد که تبعات تحریمها در سالهای گذشته در این زمینه نیز قابلمشاهده باشد. اما ترکیب مبادی اصلی واردات به ایران چه تغییراتی را تجربه کرده است؟ چه کشورهایی در مقایسه با گذشته سهم بیشتری از بازار واردات به ایران را به خود اختصاص داده، و در مقابل، نقش کدام کشورها کمرنگتر شده است؟
-
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵:۱۴
-
۶ بازديد
-
-
پیام ویژه
لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1560194/